עכשיו זה רשמי: KFC חוזרת לישראל בריבאונד מספר 3

יובל פוגל5 דקות קריאה
ניסיון נוסף של KFC בארץ הקודש
שתף:

מתי בפעם האחרונה אכלתם עוף מטוגן מטעם הרשת הפופולרית והנחשבת בעולם? אם נתעלם לרגע מכותרת הכתבה, המסגירה את נושאה המרכזי, ובהנחה כי כבר יצא לכם לטייל בעולם, סביר להניח כי עוף מטוגן בדלי יתקשר במוחכם ישירות אל מותג העוף KFC. יתכן, כי בקרוב לא תצטרכו לטבול את העוף המתקתק בכרטיס טיסה, כיוון שלאחרונה, לאחר כשלוש שנים של שמועות חוזרות, נשנות וויראליות ברשת, יצאה הודעה רשמית מטעם החברה בנוגע לקאמבק המיוחל אל ארצנו שלנו.

 

לפני הכל, מיהי ענקית העוף KFC?

KFC, או בשמה המלא Kentucky Fried Chicken, היא רשת מסעדות מזון הנחשבת לאחד ממותגי העוף המובילים בעולם. סניפי הרשת פזורים בכל רחבי תבל, וייחודה נובע מהגשת מנות עוף מטוגן בתיבול נוסחה סודית.

 

הפעם KFC תצליח יותר?
חברת KFC שוב תנסה את מזלה בישראל

 

כיצד החלה פעילות הרשת?

אי שם, בשנת 1939, החל הקולונל הרלנד סנדרס למכור מוצרי עוף בתחנת דלק שהייתה ברשותו. היה זה בעיר קורבין שבמדינת קנטקי שבארה"ב, ומשם מקור המילה הראשונה בשמה. לאחר שזיהה את הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בפעילות זו, הרחיב הקולונל את מכירת העוף למסעדה ולמוטל אשר שכן בצדו השני של הכביש. השנים הצביעו על כך שהייתה זו פריסת הכנפיים הראשונה למותג העוף העולמי KFC. יש לציין, כי עד היום שוכן מטה החברה במדינת קנטאקי (בעיר לואיוויל).

 

 

האם השימוש בקיצור KFC הוא רק למען נוחיות ומיתוג?

מסתבר שלא. בשנת 1991 החליטה החברה להשתמש בשם המקוצר KFC עקב הסיבות הבאות:

  1. רצון לטשטש את המונח "Chicken" (עוף): כיוון שרשת המזון מציעה מגוון מאכלים נוספים שאינם מכילים עוף כדוגמת סלטים, תפוחי אדמה (מטוגנים או פירה), ביסקוויטים וסנדוויצ'ים.
  2. רצון לטשטש את המונח "Fried" (מטוגן): דומה כי בחברה ידעו לזהות טוב מאוד, עוד בתחילת שנות התשעים, את טרנד הבריאות העולמי הנמצא בעיצומו בימים אלו. בחברה האמינו, כי טשטוש המונח יוכל לסייע במניעת אסוציאציות שליליות בכל הקשור לבריאות המזון אותו היא מציעה.
  3. מיתוג: בעלי הרשת רצו שם שיתגלגל בקלילות על הלשון, שיהיה אפשר להתחבר אליו, לאהוב אותו, ולזהות באמצעותו את החברה במהרה.

 

מה מיוחד ברשת KFC?

בדומה לענקית השתייה קוקה קולה, הקיימת כבר כ-130 שנים, גם לרשת KFC מתכון סודי הפוסע עמה מרגע הקמתה ועד לעצם היום הזה. באמצעות שילוב של אחד עשר עשבי תיבול, מסב המתכון לעוף המטוגן טעם מיוחד שאין שני לו. ראוי לציין, כי המתכון נחשב לאחד הסודות השמורים ביותר בשוק המזון העולמי.

 

הסודות של KFC
כמו קוקה קולה – גם לחברת KFC סוד שמור היטב ונוסחה שעדיין לא פוצחה

 

לאחר גל שמועות ברשתות החברתיות, KFC מודיעה רשמית על ריבאונד מספר 3 בישראל

השמועות אודות חזרתה הפוטנציאלית של הרשת החלו כבר בשנת 2015, עת הגיעו לכאן נציגיה ונפגשו עם גורמי תפעול רלוונטיים. להלן קיצור רומן ה-On&Off המתחולל כ-30 שנים בין הרשת לבין ישראל:

  1. 1988 – נחיתה ראשונה בישראל: הרשת פותחת סניף בודד בת"א הנסגר במהרה עקב חוסר כדאיות כלכלית.
  2. 1993 – ריבאונד מספר 1: שיתוף פעולה בין הרשת לבין חברת כלל ביטוח, במסגרתו נפתחו שישה סניפים של הרשת, כשהמרכזיים שבהם היו סניף קניון הזהב ראשל"צ וסניף התחנה המרכזית החדשה בת"א.
  3. 2003 – ריבאונד מספר 2: אודי שמאי, כיום זכיין פיצה האט בישראל, רוכש את הזיכיון על רשת KFC ומבצע השקה מחדש בשוק הישראלי, כאשר בתקופת השיא מנתה הרשת שמונה סניפים. בשנת 2009 הייתה נקודת תפנית, בה הפכה הרשת לכשרה ואיבדה לקוחות רבים, עד שבשנת 2012 נסגר סניפה האחרון בישראל.
  4. 2018 – ריבאונד מספר 3: בעלי הרשת מודיעים על השקה מחדש בשוק הישראלי.

 

 

האם גם הפעם עתידים להיות סניפים בודדים בערים מרכזיות?

עדיין אין הודעה רשמית בנוגע למספר הסניפים ואופן הפריסה העתידיים בישראל. יחד עם זאת, נוכל לספר לכם, כי במסגרת הביקור של נציגי החברה בישראל בשנת 2015, נערכו פגישות בינם לבין בעלי נדל"ן להשכרה. במהלך פגישות אלו, דובר על כוונה להקים כמאה סניפים של הרשת בישראל בתום תקופה של כחמש שנים מיום פתיחת הסניף הראשון.

 

מה אומרים על כך ברשת KFC? ומתי עתידה הרשת לנחות בישראל?

מנהליה הבכירים של הרשת מביעים אופטימיות רבה בכל הנוגע לשוק הישראלי, ומאמינים כי מדובר בשוק בעל פוטנציאל גדול. בימים אלו נמצאת הרשת בעיצומם של שלבי תכנון ההשקה המחודשת, ואין עוד תאריך יעד לנחיתה בישראל. לכן, על חובבי העוף המטוגן של KFC להמתין בסבלנות: מי יודע? אולי בימים הקרובים נדע את תאריך הנחיתה הרשמי של הרשת בישראל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme