10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 הנושאים היומיים
שתף:

אם חשבתם שאורן חזן ייעלם מהפוליטיקה זה ממש לא עומד לקרות, האירופאים מתלוננים על מחירי הכרטיסים לאירוויזיון ומותג בינלאומי מנסה את מזלו בישראל. שוב.

 

1 – לא צריך להתגעגע לאורן חזן

אם דאגתם לאורן חזן ותהיתם מה יהיה הצעד הבא בקריירה של חבר הכנסת אחרי תוצאות הפריימריז בליכוד, אפשר לנשום לרווחה. ח"כ חזן הכריז שיעמוד בראש מפלגת צומת, ואף קרא למפלגות הימין להצטרף אליו. הוא כבר הביע את עמדותיו בנושאים שונים, מעצירת מזוודות הכסף שנשלחות לחמאס ועד לנושאים חברתיים. הוא גם טען שהוא "הזקנה במסדרון" ושהוא מבין את הבעיות שאיתן הציבור מתמודד. כדאי לזכור שמפלגת צומת לא עברה את אחוז החסימה כשהתמודדה ב-2009, ואולי זה שידוך מתאים לחבר כנסת שלא התברג במקום ריאלי בליכוד.

 

2 – מתחילים לרשום מפלגות

כל ניסיונות האיחוד (וגם כל הפיצולים) אמורים להסתיים עוד היום, עם פתיחת רישום המפלגות לקראת הבחירות שיתקיימו באפריל. גם בימין וגם בשמאל (וגם במרכז) מנסים להשלים כמה מהלכים לפני מועד הרישום, אם כי לא בטוח עד כמה הניסיונות האלה יצליחו. בני גנץ, למשל, עוד לא הכריז באופן רשמי על איחוד עם אורלי לוי-אבקסיס, שמעוניינת לקבל 5 שריונים ברשימה ותפקיד חברתי אם וכאשר תוקם ממשלת גנץ, והשיחות עם יאיר לפיד אמורות להתקיים היום. 

 

רישום מפלגות
יש עוד הזמנות ליאיר לפיד ובני גנץ

 

3 – מחלה מסתורית ברכבת ישראל

וירוס משונה מסתובב ברחבי רכבת ישראל, ונראה שהוא מדביק בשלב הזה רק את נהגי הקטר. בלילה האחרון דיווחו 10 נהגים שהם חולים, למרות שברכבת התמקדו בניסיון להחליף אותם, ואילו בוועד העובדים התעקשו שלא מדובר בשביתה איטלקית.  

 

 

4 – המעריצים מוחים על מחירי האירוויזיון

סביר להניח שמקבלי ההחלטות, אלה שהגדירו את מחירון הכרטיסים לאירוויזיון, ידעו בדיוק מה הם עושים. קשה להאמין שהם ציפו שהמחירים שהוצגו יעברו בשקט, וגם מעריציה המושבעים של התחרות בחו"ל מתלוננים על המחירים. "בשנה שעברה קניתי שישה כרטיסים ב-360 אירו," אמר חובב אירוויזיון מפורטוגל שהגיע לתחרות שהתקיימה בליסבון לפני שנה. "עכשיו אני יכול לקנות רק כרטיס אחד לגולדן רינג במחיר הזה. תודה, אני אחכה ל-2020."

 

נטע ברזילי
כדי לראות אותה זוכה בליסבון המעריצים שילמו הרבה פחות

 

5 – מנכ"ל טבע: אם ההכנסות יורדות צריך להוריד עלויות

קאר שולץ, מנכ"ל טבע, קיים אתמול (ג') מסיבת עיתונאים ודיבר על פיטוריהם של אלפי עובדים, על הירידה בהכנסות הקופקסון ועל סגירתם של 11 מפעלים. הוא הסביר שאין לחברה ברירה אלא לבצע ארגון מחדש, וכן שהצפי להמשך הירידה בהכנסות הוא ריאלי, אבל שהעלייה עוד לפנינו.

 

 

6 – אם עוד לא התייאשתם: KFC חוזרת לישראל

למרות שרשת המזון המהיר כבר ניסתה את מזלה בישראל בעבר, ויותר מפעם אחת, היא ממש לא מתכוונת להרים ידיים. על התכניות של הרשת לחזור שמענו כבר לפני כמה חודשים, ובכל זאת מדובר בפעם בהליך קצת יותר מתקדם, שכולל גם גיוס כוח אדם לצורך המשימה.

 

KFC
לא להתייאש, לא להתייאש, לא להתייאש

 

7 – חברת דמיסטו הישראלית נמכרה ב-560 מיליון דולר

חברת דמיסטו, שמפתחת פלטפורמה המסייעת להתמודדות עם אירועי סייבר ולקיצור זמני התגובה, נמכרה לחברת פאלו אלטו נטוורקס תמורת 560 מיליון דולר. החברה הישראלית, שגייסה עד היום כ-69 מיליון דולר ומעסיקה 180 עובדים בתל אביב, בקליפורניה, באוסטרליה וביעדים באירופה, מכניסה מדי שנה כ-20 מיליון דולר. יש לה למעלה מ-100 לקוחות גדולים מעולמות תוכן שונים, לרבות טכנולוגיה, פיננסים ובריאות.

 

8 – אקזיט "צנוע" יותר לחברת אלומה הישראלית

100 מיליון דולר. זה סכום העסקה במסגרתה תרכוש גוגל את חברת אלומה (Alooma), שהוקמה ב-2014 על ידי שלושה מייסדים – יוני ברוידא, רמי עמר ויאיר וינברגר. אלומה פיתחה למעשה טכנולוגיות שמאפשרות ניטור וארגון מידע באופן שמסייע לארגון לעבור בין בסיסי נתונים בלי התאמה מיוחדת במערכת.

 

9 – עיריית תל אביב נגד הקורקינטים החשמליים

יש בתל אביב לא מעט תושבים שמרוצים מכניסתן של חברות הקורקינטים והאופניים להשכרה. מצד שני יש גם מספיק תושבים שמבחינתם כלי התחבורה האלה מהווים מטרד של ממש. הסיבה הפשוטה: הם חוסמים מעברים ציבוריים ומושארים בגינות, בשבילי האופניים ובחניות. עכשיו העירייה מתערבת וקובעת תקנות חדשות. בין השאר היא דורשת מעבר חופשי של שני מטרים על המדרכה, הצמדת הקורקינטים לקירות ולאבני שפה, וכן על הרחקת הקורקינטים מחלונות ראווה, מתחנות אוטובוס ומכניסות למבנים. בקיצור, הכלים האלה אולי פתרו לחלק מהתושבים את בעיות התחבורה והחניה בעיר, אבל הפתרון הזה דורש עוד כמה התאמות.

 

קורקינטים חשמליים
הקרב הבא של עיריית תל אביב

 

10 – חברת ההנעלה האמריקאית סוגרת 2,500 סניפים

מי שביקר בארה"ב בשנים האחרונות כנראה מכיר את Payless ShoeSource, חברת ההנעלה שהייתה מוכרת בעיקר בזכות היצע אדיר ומחירים זולים. אלא שגם עליה המשבר בענף האופנה ממש לא פסח. אחרי שהחברה הודיעה על סגירת 2,500 הסניפים שלה בארה"ב, היא הגישה בקשה לפשיטת רגל. לטענת החברה החוב המצטבר שלה עומד על 470 מיליון דולר, ולמרות שניסתה למצוא קונה כדי להשאיר כמה סניפים פתוחים, גם המהלך הזה לא צלח. זה סיום עגום למותג בן 63 שנה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme