8 פילנתרופים מהגדולים ביותר בעולם

מערכת5 דקות קריאה
הכירו: 8 פילנתרופים עם לב רחב וכיס עמוק
שתף:

האנשים העשירים ביותר בארה"ב תרמו בשנת 2017 לא פחות מ-14.7 מיליארד דולר למטרות צדקה. הם תרמו את הכספים הללו לארגונים, למוסדות ללא מטרות רווח ולפעילויות רבות ומגוונות בשיעור כפול מזה שתרמו ב-2016. את רובם אנחנו גם מכירים היטב, ולאו דווקא בזכות היותם פילנתרופים גדולים. אז מי הם הנדבנים הגדולים וכמה הם תרמו עד היום?

 

1 – שריל סנדברג

סנדברג היא ללא ספק אישה עשירה מאוד, ותפקידה כסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם, תרם למעמד הזה. אלא שהיא גם תורמת סכומים נכבדים למטרות טובות, ועד היום העבירה לארגוני הצדקה השונים כ-98 מיליון דולר. חלק ניכר מהכסף עובר לקרן הצדקה על שם שריל סנדברג ודייוויד גולדברג, אבל גם לארגונים אחרים.

 

שריל סנדברג

 

2 – דייוויד גפן

ההון המרשים של גפן הגיע בזכות הפעילות שלו בעולם הבידור, והוא עומד מאחורי כמה חברות הפקה גדולות, לרבות אולפני Dreamworks. בשנה שעברה הוא תרם 15 מיליון דולר לצדקה, בעיקר לבית הספר לרפואה שנושא את שמו באוניברסיטת לוס אנג'לס, אבל גם למוזיאונים, לבית החולים לילדים, למרכזים רפואיים אחרים וכן לקהילת הלהט"ב.

 

 

3 – דייוויד רוקפלר

השם הזה מוכר לכל מי שטייל אי פעם במנהטן והגיע לאזור כיכר רוקפלר, ובצדק. דייוויד רוקפלר היה יושב הרוח והמנכ"ל של תאגיד צ'ייס במנהטן, וההון המשפחתי שלו מכובד מאוד. מצד שני, גם התרומות של נדיבות מאוד: בשנה שעבר הוא תרם כ-202 מיליון דולר למוזיאון לאמנות מודרנית, לוועידה לקשרי חוץ ולארגונים רבים אחרים.

 

4 – ג'ורג' סורוס

איל ההון היהודי, זה שהרוויח בעיקר בזכות המסחר במטבע חוץ, תרם למעלה מ-208 מיליון דולר לארגונים שונים ולמגוון מטרות. בין היתר הוא תרם למוסדות שמקדמים חינוך, רפורמות פוליטיות, התפתחות אנושית, כלכלה, דמוקרטיה ועוד.

 

ג'ורג' סורוס

 

5 – מייקל בלומברג

מייסד ומנכ"ל בלומברג, החברה שמספקת מידע כלכלי וניתוחים פיננסיים, הוא גם נדבן גדול וידוע. כ-702 מיליון דולר הועברו ממנו לטובת נושאים חשובים כמו אמנות, חינוך, סביבה, רווחה וקהילה, וכן תכניות לקידום הרשויות המקומיות בערים שונות בכל העולם.

 

 

6 – מייקל וסוזן דל

שם המשפחה לא מטעה אתכם. מייקל דל הוא האדם שעומד מאחורי מותג הטכנולוגיה המוכר שהפך אותו לאדם עשיר במיוחד. הזוג דל בחר לאורך השנים להחזיר חלק גדול מהכסף לקהילה, וכמיליארד דולר נתרמו עד היום באמצעות קרן הצדקה של מייקל וסוזן דל. המטרות שקודמו באמצעות קרן הצדקה כללו סיוע לילדים ולמשפחות עניות וכן קידום ארגונים ללא מטרות רווח שפועלים בקהילות עירוניות לחיזוק היציבות המשפחתית ולקידום ההשכלה.

 

7 – מארק צוקרברג ופריסיליה צ'ן

לא צריך להציג את מייסד פייסבוק ואחד האנשים העשירים בעולם, מי שהחל לייצר מיליונים עוד לפני שנשר מהלימודים. צוקרברג ורעייתו תרמו עד היום למעלה מ-2 מיליארד דולר לצדקה, בעיקר דרך הקרנות השונות שפועלות בשמם.

 

מארק צוקרברג

 

8 – ביל ומלינדה גייטס

הנדבן הגדול מכולם הוא ביל גייטס, והוא גם זה שעומד מאחורי יוזמה שקוראת לעשירים הגדולים לתרום את רוב הונם לצדקה. הוא דורש וגם מקיים בעצמו, כמובן. עד היום תרמו מייסד מיקרוסופט ואשתו סכומי עתק לצדקה, ובשנה שעברה הסכום הזה עמד על כ-4.7 מיליארד דולר. הקרן על שים ביל ומלינדה גייטס קיבלה את רוב הכסף והזוג מקדם דרך הקרן נושאים כמו בריאות, צמצום העוני וקידום החינוך וההשכלה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme