המומחים קבעו: 14 הכלים השימושיים לצורך שיווק העסק
הרשתות החברתיות הן ג'ונגל די מורכב. אם נודה באמת, יש לנו היום שפע של אפליקציות, אתרים ותוספים, וכל הטוב הזה יכול לבלבל גם את אנשי השיווק הטובים ביותר. אז אילו כלים טובים יותר ואיך תנצלו בצורה יעילה את הפלטפורמות שמאפשרות לכם לבצע שיווק לעסק בצורה קצת יותר נוחה?
1 – אינסטגרם
אחד הכלים המשמעותיים ביותר עבור העסק הוא, כמובן, אינסטגרם. הרשת החברתית מצליחה להעביר את סיפור המותג שלכם בצורה פשוטה מאוד, בין אם אתם מנהלים עמוד עסקי או אישי, בין אם יש לכם חנות בגדים קטנה או רשת מזון גדולה. אם תשתמשו גם בסטוריז ותשלבו כמה האשטגים פופולריים תצליחו לייצר תנועה ולהגדיל חשיפה, אבל כדאי לזכור שזה לוקח זמן – היום יותר מאי פעם, בעיקר משום שמדובר ברשת גדולה מאוד, עם מיליוני משתמשים פעילים ואינסוף מתחרים.
2 – טוויטר
בישראל טוויטר עדיין לא פרץ כמו האחיות הגדולות (פייסבוק ואינסטגרם) אבל יש לו יתרונות משלו. זו דרך טובה לעקוב גם אחר המתחרים והלקוחות שלכם, להישאר מעודכנים ולתקשר עם הגולשים במהירות רבה. עם זאת, אין ספק שמדובר בפלטפורמה שדורשת מחויבות גדולה ולא מעט זמן, שכן המידע שזורם בפיד עובר בקצב בלתי נתפס.
3 – BuzzSumo
ניל פתאל נחשב לאוטוריטה של ממש בכל הקשור לשיווק דיגיטלי, ואחד הכלים המועדפים עליו הוא BuzzSumo. אם תשאלו אותו, זו הדרך הטובה ביותר לדעת מה קורה סביבכם, מה לוהט ומה טרנדי. אם אתם מחפשים רעיונות לבלוג, לפוסט חדש או לציוץ שיצליח להשיג תשומת לב, זו הפלטפורמה שתגלה לכם על מה כולם מדברים.
4 – Animato
כולם אוהבים סרטונים, והרשתות החברתיות מקדמות אותן באופן אורגני בצורה טובה הרבה יותר. הכלי הזה מאפשר לכם ליצור סרטונים בלי להסתבך יותר מדי, לבחור מוזיקה מתאימה וגם לשלב תמונות.
5 – פייסבוק
כנראה אין צורך להציג את הרשת החברתית הגדולה ביותר. היא אולי הרשת המשפיעה ביותר בעשור האחרון והיא גם כלי שיווק מוכר ואפקטיבי. בשנה האחרונה הקידום האורגני בפייסבוק הפך למשימה מאתגרת למדי, אבל כלי ניהול המודעות נוח למדי והוא בעיקר מאפשר לכם לעקוב אחר הביצועים של כל קמפיין, לפלח את הקהל טוב יותר ולהגיע לקמפיין הבא עם תובנות מדויקות וברורות יותר.
6 – Venngage
אם אתם רוצים לייצר תוכן ויזואלי אבל אין לכם ניסיון בעיצוב, הכלי הזה בדיוק בשבילכם. עכשיו תוכלו לייצר אינפוגרפיקות, פוסטים לפייסבוק או לאינסטגרם, תמונות קאבר לרשותות החברתיות וכמעט כל גרפיקה אחרת.
7 – WordSwag
אם רק הייתם יכולים לקחת ציטוט או רעיון, לעצב פוסט יפה והעלות אותו בתוך כמה דקות לכל רשת חברתית שרק הייתם רוצים – זה בטח היה מושלם, לא? הכלי הזה מאפשר לכם להשיג את המטרה הזו די בקלות, וגם אם האפליקציה עצמה עולה כסף (15 שקלים) היא מאפשרת לכם לעצב לבד כמה פוסטים מרשימים במיוחד.
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד
8 – Canva
אתר Canva הוא עוד דרך מצוינת לייצר פוסטים יפים, עיצובים מיוחדים ואינפוגרפיקות ברמה גבוהה מאוד. מאחר והויז'ואל היא קריטי בעידן הרשתות החברתיות, ומאחר ועיצוב מרשים משיג כ-20 אחוז יותר הקלקות בהשוואה לפוסט ללא עיצוב כלל, השקעה מינימלית שתספק תוצאה מקצועית תעשה את העבודה. זה בדיוק מה שהאתר הזה מציע לעסק הקטן שמנסה לחסוך בעלויות העיצוב שלו.
9 – Bit.ly
כשאתם מתכננים קמפיין ברשתות החברתיות אתם רוצים לדעת איך הוא עבד, ואם יש כלי שעוזר לכם להשיג תמונה טובה יותר – זה הכלי הזה. עם Bit.ly אתם מקבלים כתובת URL מקוצרת, יתרון משמעותי בוודאי כשדף הנחיתה שלכם מסורבל ומייגע, אבל זה אפילו לא היתרון המשמעותי באמת. דרך האתר תוכלו לעקוב אחר הכניסות שקיבל הדף המיועד ולהבין עד כמה מאמצי השיווק שלכם באמת הניבו תוצאות טובות.
10 – LinkedIn
בין הרשתות החברתיות נדמה שלינקדאין זוכה לפרסום מועט יחסית אבל זה ממש לא אומר שאין לכם ביד כלי אפקטיבי מאוד לקידום העסק שלכם. פרופיל איכותי יכול לכלול את תיק העבודות שלכם, לשקף את הניסיון שלכם ולהוביל ליצירת קשרים עסקיים חשובים מאוד – גם עם שותפים פוטנציאליים וגם עם לקוחות חדשים.
11 – Repost
הקשרים שאתם מנהלים ומתחזקים ברשתות החברתיות הם חשובים מאוד, ואחד הכלים היעילים ביותר בניהול הקשרים הללו הוא Repost. כך אתם יוצרים חיבורים טובים יותר עם הלקוחות שלכם, אתם מפרגנים וגם נותנים קרדיט, וזו גם ההזדמנות של כל עסק לספר את הסיפור שלו תוך יצירת תוכן שמעורר מעורבות.
12 – סנאפצ'ט
על פניו אפליקציית סנאפצ'ט מאפשרת לנו פחות מעקב אחר הפעילות העסקית ברשתות החברתיות, אבל זו דרך טובה ליצור קשרים קצת יותר אישיים. זה המקום לשתף את מה שקורה מאחורי הקלעים ועם קצת יצירתיות תוכלו לייצר אמון ולהגדיל את החשיפה למותג.
13 – שיווק העסק באמצעות בלוג
מומחי שיווק דיגיטלי ממליצים על ניהול בלוג, וזה ממש לא משנה איפה תנהלו אותו – כל עוד תעשו את זה נכון. בלוג הוא כלי נפלא ליצירת תוכן איכותי, ואם תתכננו את הבלוג תוך שימוש בכלי הקידום האורגני תייצרו חשיפה גדולה לאתר שלכם, ולמוצרים (או השירותים) שאתם משווקים. תוכלו גם לשלב תוספים כמו Yoast כדי לדעת עד כמה הבלוג שלכם אפקטיבי בכל הקשור לקידום אורגני במנועי החיפוש.
14 – אתם אנשי השיווק הטובים ביותר
אם יש משהו שעליו המומחים מסכימים גם בזמן שהם מתווכחים איזו רשת חברתית טובה יותר מהאחרת, זה התפקיד שלכם ביעד המרכזי – שיווק העסק. בשורה התחתונה, בעל העסק הוא המשווק הטוב ביותר, וכשהוא שומר על קשר עם הלקוחות והשותפים שלו בטוויטר, בפייסבוק, באינסטגרם או בלינקדאין הוא מפגין נוכחות, נותן תחושה שאפשר לגשת אליו ישירות ומשדר מקצועיות ומומחיות – בדיוק מה שהלקוחות מחפשים. תחזוקה נכונה של הפרופילים האישיים והמקצועיים היא זו שהופכת את העבודה כולה לפשוטה יותר, אז נסו להיות קצת יותר ייחודיים, הקפידו להיות פעילות וזכרו שאין מי שיקדם את העסק שלכם יותר טוב מכם.