לא תאמינו איזה שיא של רוג'ר פדרר נשבר על ידי נובאק דג'וקוביץ'

מורן בלסר5 דקות קריאה
איזה שיא שבר נובאק דג'וקוביץ'
שתף:

רוג'ר פדרר שבר כמעט כל שיא אפשרי. יש לו 20 תארי גרנד סלאם, הוא בילה במקום הראשון יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה והוא גם שיאן הזכיות בווימבלדון. עד לא מזמן היה לו עוד שיא. הוא היה הטניסאי שצבר את סכום פרסי הזכייה הגבוה ביותר בהיסטוריה. השיא הזה כבר לא שייך לו, אלא לשחקן שהרבה פרשנים ומומחים כבר הספידו: נובאק דג'וקוביץ'.

 

 

אלוף ארה"ב קיבל צ'ק ע"ס 3.8 מיליון דולר

התחרות בין פדרר לדג'וקוביץ' הייתה צמודה למדי בכל הקשור לשיא ההכנסות מטניס, אבל אליפות ארה"ב הפתוחה הכריעה את הכף לטובת הסרבי. בתום שבועיים של טניס מצוין דג'וקוביץ' גבר גם על חואן מרטין דל פוטרו בגמר, וחוץ מגביע נוצץ הוא קיבל גם צ'ק שמן על סך 3.8 מיליון דולר. הסכום האסטרונומי הזה הביא את סך כספי הזכייה שלו ל-119,110,890 דולר. רוג'ר פדרר, שהודח בשלב שמינית הגמר לאחר הפסד לג'ון מילמן האוסטרלי, זכה עד היום ב-117,773,812 דולר.

 

נובאק דג'וקוביץ' שבר את השיא של פדרר
רוג'ר פדרר הודח כבר בשלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב

 

איך הצליח נובאק דג'וקוביץ' לשבור את השיא?

על פניו הנתונים האלה עשויים להישמע תמוהים. רוג'ר פדרר בן ה-37 חוגג קריירה עטורת פרסים, כזו שהעניקה לו על ידי רבים את תואר ה-GOAT (הטוב ביותר בכל הזמנים). הוא זכה בכל תארי הגרנד סלאם הקיימים ובסך הכל ב-20 מהם, בזמן שדג'וקוביץ' חגג בניו יורק את הגרנד סלאם ה-14 "בלבד". לפדרר גם 98 תארים, 27 יותר מאשר לדג'וקוביץ'. אלא שיש נתון אחד משמעותי בהשוואה הזו: נובאק דג'וקוביץ' זכה ברוב תארי הגרנד סלאם אחרי 2010. למעשה, הוא זכה רק בתואר אחד לפני 2010 (אוסטרליה 2008) ואז שבר בצורת של 3 שנים כשזכה באוסטרליה ב-2011.

 

בזמן שדג'וקוביץ' התחיל לזלול תארי גרנד סלאם, כאמור 13 בתוך 8 שנים בלבד, רוג'ר פדרר זכה מאז 2010 ב-4 תארי גרנד סלאם בלבד. בזמן הזה פרסי הזכייה זינקו משמעותית. כשפדרר זכה באליפות ארה"ב בפעם האחרונה ב-2008 הוא קיבל צ'ק של 1.4 מיליון דולר. 10 שנים חלפו ודג'וקוביץ' קיבל צ'ק של 3.8 מיליון דולר. הטורניר בניו יורק הוא כמובן לא היחיד שמשלם היום יותר לשחקנים, מה שמסביר איך למרות הפערים בסך הזכיות, חשבון הבנק של דג'וקוביץ' עדיין שמן יותר.

 

 

רוג'ר פדרר עדיין מרוויח יותר

אם מישהו דואג למשפחת פדרר אפשר להיות רגועים: הוא עדיין השחקן הרווחי ביותר בענף. גם אם את רוב הזכיות הגדולות שלו הוא רשם עד 2010 צריך לזכור שהוא נחשב עד היום לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה ובזכות המעמד שלו הוא מושך אליו לא מעט ספונסרים שמוכנים להשקיע הרבה כסף כדי שהפנים שלו ילוו את המותג שלהם. השנה הוא נפרד מנייקי לטובת הסכם ענק מול יוניקלו, וחוץ מחברת האופנה הוא נהנה גם מחסויות עם רולקס, מרצדס-בנץ, שוקולד לינדט ופסטה ברילה – וזו רשימה חלקית בלבד.

 

מה שבטוח הוא שההישג האמיתי של נובאק דג'וקוביץ' השנה כלל לא קשור לכסף. רק במאי האחרון הוא ירד למקום ה-22 בדירוג אחרי פציעה ארוכה והפסדים בשלבים מוקדמים של הטורנירים הגדולים בהם השתתף. הפרשנים והצופים כבר הספידו אותו, ובעיקר תהו אם יש לו עדיין רעב לטניס. סביר להניח שהם לא שואלים את השאלה הזו עכשיו, אחרי שזינק למקום השלישי עם זכיות בווימבלדון, בטורניר המאסטרס בסינסינטי (עם ניצחון על פדרר בגמר) ועם גביע גרנד סלאם נוסף בניו יורק. הכסף הוא רק בונוס נחמד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme