מסתבר שגם עם תקציב של 50 דולר ליום אפשר לטוס לחופשה מפנקת בחו"ל

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
בלי הרבה כסף - חופשה מפנקת אפשרית בהחלט
שתף:

הישראלים אוהבים לטוס לחו"ל, ועל פי נתוני הלמ"ס אנחנו גם עושים את זה יותר מאי פעם. יש לא מעט סיבות לעלייה הזו, והן קשורות בעיקר במחירי הטיסות המוזלות ובחלופות האטרקטיביות ללינה המסורתית בבתי המלון היקרים. אלא שיש דרכים נהדרות להוזיל את העלויות עוד יותר. למעשה, גם עם תקציב של 50 דולר ליום אפשר לתכנן חופשה מפנקת. הטיפים החשובים ביותר – לפניכם.

 

1 – ארזו נכון

בין אם אתם מתכננים מסע מפרך ולינת שטח, ובין אם אתם בדרך לחופשה כיפית בלונדון או בניו יורק, התיק שאתם לוקחים אתכם יכול להשפיע על המחיר. אנשים רבים מעדיפים לטוס למקומות שבהם מזג האוויר חמים ונעים, ויש להחלטה הזו גם השלכה כלכלית – שהרי למזג אוויר חמים אפשר לארוז בגדים קלים וקצרים, לוותר על המעיל ולהיפרד מהמגפיים והמטריות. כשאתם חוסכים מקום במזוודה אתם יכולים לוותר על הוספת כבודה למחיר טיסת הלואו-קוסט שלכם, וחוץ מזה, עם מזוודה קטנה או טרולי יהיה לכם קצת יותר קשה להשתולל עם הקניות שלא ייכנסו לתיק.

 

חופשה מפנקת עם מעט בגדים
אתם לא באמת צריכים הרבה ציוד – ארזו קל ותחסכו עלויות

 

2 – הכירו את המספרים

כשאנחנו טסים לארה"ב אנחנו יודעים לחשב את שער הדולר די בקלות, אבל מה קורה כשאתם טסים לתאילנד או ליעד אקזוטי שבו לא שמעו על הדולר (או על האירו)? הכירו מראש את השערים, נסו להבין מה המחירים המקובלים במקום שאליו אתם מגיעים, והצטיידו בסכום כסף מספק. כשאתם לא שולטים במספרים אתם עשויים להגיע עם סכום גבוה מדי, מה שיוצר בעיה כפולה: מצד אחד אובדן (או גניבה) יעלו לכם ביוקר, ומצד שני יהיה לכם הרבה יותר מזומן לבזבז. בתקציב של 50 דולר ליום תוכלו לטייל כמעט בכל מקום בעולם, גם אם אתם מתכננים להתפנק עם קוקטייל על החוף במקסיקו וגם אם אתם יוצאים לסיור בפריז. יש לכם גם אפליקציות נהדרות שיעזרו לכם לדעת בדיוק מה שער החליפין, השתמשו בהן.

 

 

3 – הישארו יותר במקום

זה בהחלט מפתה לנסוע ממקום למקום, להספיק כמה שיותר ולראות המון אטרקציות לא רק ביעד המקורי שלכם – אלא גם מסביב. הבעיה היא שזה פשוט יעלה לכם יותר. עלויות התחבורה יקפיצו את מחיר הטיול, ואם נודה באמת, שלושה או ארבעה לילות ביעד אחד יאפשרו לכם להכיר טוב יותר את המקום, לגלות אטרקציות מהנות וגם לנוח, בלי לרוץ אחר רשימת יעדים אינסופית. חוץ מזה, כשאתם נוסעים ממקום למקום אתם מבזבזים זמן יקר על המתנה ונסיעות. לא עדיף לנצל את הזמן הזה בצורה יעילה יותר ולקבל בכל זאת חופשה מפנקת?

 

4 – קצצו בהוצאות הבילויים

יכול להיות שתפגשו במהלך החופשה שלכם את הנפש התאומה שלכם, ואתם נרגשים לצאת יחד למועדון, למסעדה טובה או לבר מקומי. כוס יין או שתיים הן בתקציב, ואין סיבה שלא תיהנו, אבל כשתגיעו לסבב המשקאות השלישי, ובוודאי כשתתקרבו לחמישי – אולי כדאי שתעצרו. אנחנו בעד ערב מטורף בברים המקומיים בעיר זרה אבל אם תחשבו כמה יעלו לכם אלכוהול, נשנושים וגם מונית למלון או לדירת ה-airbnb שלכם תבינו שאתם חורגים משמעותית מהתקציב.

 

חופשה מפנקת ובילויים
חופשה מפנקת כוללת גם בילויים אבל אפשר ליהנות גם עם תקציב מוגבל

 

5 – תכננו מראש גם את החריגות

כשאתם יוצאים לחופשה מגיע לכם להתפנק ולבזבז קצת יותר, ואנחנו לגמרי בעד. עם זאת, אתם גם רוצים לחזור הביתה בלי מינוס גדול וכרטיס אשראי חנוק. אם תדעו מראש איפה כדאי לכם להשקיע קצת יותר, תדעו גם אם יש לכם תקציב ואיפה אפשר לקצץ, אם בכלל צריך. למשל, אם אתם מגיעים לניו יורק ומשתוקקים לראות גם מחזמר או לצפות במשחק, בדקו כמה יעלה לכם כרטיס, ואם יש לכם תכנית לצלול כשאתם מגיעים לחופשה בתאילנד רצוי לדעת כמה תעלה ההרפתקה. כך תוכלו לשמור כסף בצד, במיוחד לאטרקציות הללו. אז נכון שהכי כיף להיות ספונטניים, אבל הספונטניות מתגלה כיקרה – וזה בדרך כלל קורה בדיעבד, כשאתם חוזרים לארץ עם ארנק ריק לבנקאי זועף.

 

 

6 – חופשה מפנקת בכל בית מלון

אם אתם יוצאים לירח דבש ומתכננים לבלות זמן רב בחדר שלכם, בית המלון כנראה יהיה מרשים, נוח ויקר יותר. בהנחה שאתם מעדיפים לראות עולם ולבלות את רוב הזמן מחוץ לחדר, אולי כדאי שתחפשו פתרונות לינה זולים יותר. במקום לישון במרכז העיר תוכלו להתרחק קצת ולחסוך כסף, ופתרונות כמו Airbnb יעזרו לכם. חוץ מזה יש היום גם מספיק אנשים טובים שישמחו לארח אתכם תמורות סכום סמלי לכיסוי העלות, או כאלה שיאפשרו לכם לישון אצלם בחינם פשוט כי אתם ישראלים והם נורא רוצים לשמוע סיפורים על ארץ הקודש.

 

חופשה מפנקת בלי מלון פאר
אם אתם ממילא מתכננים לבלות את רוב היום מחוץ לחדר – אולי כדאי לוותר על מלון יקר

 

7 – הגדירו לעצמכם סדרי עדיפויות

יש אנשים שלא באמת אכפת להם אם יאכלו ארוחת בוקר מפוארת עם פנקייקים וחביתות או חטיף גרנולה לצד הקפה. יש גם כאלה שמעדיפים לראות את העיר בהליכה ולא מתוך המונית (או האוטובוס), ואת העיר הם בוחרים לחוות דרך הרגליים ובגובה העיניים – ולא מראש מגדל גבוה. כך הם חוסכים כסף על ארוחות, על תחבורה ועל כניסה לעמדות תצפית שעולות לא מעט ומספקות חוויה קצרה ונשכחת. הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים לעשות ועל מה אתם מוכנים לוותר, ותגלו שיש הרבה דרכים נפלאות לחוות כל יעד שאליו תגיעו בלי להשקיע סכומי עתק. פתאום אתם עשויים לחזור למלון בסוף היום עם עודף מ-50 דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme