ספורט משוגע: הטרנדים הלוהטים בתחום הכושר

אירנה נוזה5 דקות קריאה
אלה הטרנדים שיעזרו לכם לשמור על הכושר
שתף:

מרגישים שיש לכם עודף אדרנלין בדם? רוצים לעשות כושר אבל בדרך שוברת שגרה? הלכנו, חיפשנו ובדקנו עבורכם: אלו חוגי הספורט שנהנים לאחרונה מפופולאריות גואה בקרב ציבור הישראלים. מדובר בפעילויות ספורטיביות שאמנם לא כולם יעיזו לנסות, אך מי שכן, יוכל להעיד כי מדובר בחוויה יוצאת דופן שאי אפשר שלא להתמכר לה. אז קדימה, אם בא לכם לבחון את היכולות שלכם, לאתגר את הגוף ולראות מה הוא מסוגל לעשות, תוכלו להצטרף לאחד מהחוגים שברשימה.

 

 

חוג רולרבליידס – בית ספר למרוצים ברולרבליידס Speed iL

רוצים ללמוד לטוס מהר כמו הרוח? מחפשים להוסיף לחייכם קצת קצב ומהירות? החלקה על רולרבליידס, או גלגיליות בשמן העברי – הדרך הכייפית לעשות כושר, לשרוף קלוריות וכמובן ליהנות.

 

מה כולל החוג?

בית ספר למרוצים ברולרבליידס Speed iL נוסד בשנת 2015 על ידי איל קרפל ודור חדש. המקום מציע מבחר סוגי אימונים, לרבות אימוני קבוצות, אימוני ספורטאים ברמה חובבנית וברמה תחרותית (ספורט החלקה מקצועי), אימוניים פרטיים למתחילים וגם שיעורים פרטיים פרטניים לספורטאים מתקדמים. בנוסף לכך, חשוב לציין כי בית הספר Speed iL הינו החלוץ בארץ האחראי על הקמת ענף המרוצים ברולרבליידס (ענף המצוי תחת איגוד הגלגיליות הישראלי).

 

האימונים במסגרת החוגים מקנים לתלמידי  Speed iL את יכולת ההחלקה ברולרבליידס. זאת, תוך מתן דגש על טכניקות שונות של החלקה נכונה, ניצול אפקטיבי של אנרגיה, שיפור קואורדינציה, אימון כוח מתפרץ, פיתוח יכולות אירוביות ואנארוביות, שיפור סיבולת לב-ריאה ועוד. מחליקים וותיקים ומתקדמים יכולים למקד את פעילותם בחוג סביב אימוני ספורט מקצועיים והכנה לקראת תחרויות.

 

ללא ספק, מדובר בחוג מיוחד במינו. ענף הרולרבליידס הישראלי הינו תחום דינמי וחזק הדורש מהמתאמן כושר גופני ברמה הגבוהה ביותר. זאת, בשילוב עם יכולת קבלת החלטות מהירות בזמן קצר – החלקה בקצב מהיר מחייבת ערנות רבה לסביבת ההחלקה ויכולת לחזות מראש מה צפוי להתרחש במסלול הנסיעה ולהגיב בהתאם. כמו כן, על מנת למקסם את יעילות ההחלקה, הטכניקה חשובה ביותר: כל תנועה של הרגל צריכה להיות מדוייקת ומחושבת עד לפרט הקטן. מעניין גם, כי מרוצי רולרבליידס מתאפיינים באינטראקציה רבה בין המחליקים. קיימות טכניקות החלקה קבוצתיות מגוונות, דוגמת חסימות רוח, לצד חשיבה טאקטית קבוצתית ומנגד, בשילוב עם חשיבה אינדיבידואלית של כל מתאמן יחיד.

 

מעבר לכך, מאמינים מייסדי בית הספר – איל ודור, כי הרולרבליידס בהחלט יכול להפוך לכלי התניידות עירוני ירוק ולא מזהם. השניים פועלים להנחלת רעיון זה בקרב תלמידיהם הרבים למען סביבה נקייה וירוקה יותר.

 

למי זה מתאים?

מדובר בענף דינמי הדורש כושר גופני ברמה גבוהה ביותר לצד עבודה טכנית ייחודית ומאתגרת המחייבת דיוק רב בכל תנועה של הרגליים והגוף במהלך ההחלקה.

החוג מתאים החל מגיל 4 ועד גיל 80 לכל המצוי בקו הבריאות וללא מגבלות פיזיות שעלולות לסכן את המתאמן.

על כל מתאמן להצטייד ברולר, קסדה ומגינים. בנוסף, כל מתאמן שמלאו לו 18 שנים, נדרש לבצע ביטוח תאונות אישי (במסגרת חוק הספורט).

 

היכן נמצא?

בית הספר Speed iL מחזיק בארבע מוקדי לימוד בפרישה ארצית:

  1. סניף תל-אביב – ספורטק תל-אביב (אימון קבוצת העילית וקבוצת בסיס)
  2. סניף נס ציונה – חוג רולרבליידס ב-8 בתי ספר ברחבי העיר
  3. סניף רחובות – ספורטק רחובות. קבוצת קטנטנים (4-7), קבוצת ילדים ונוער (8/9 ומעלה), נבחרת ישראל לנוער, קבוצת בוגרים
  4. מועצה אזורית בני שמעון, באר שבע והסביבה – קבוצת ילדים ובוגרים

 

מחירים

עלות ההשתתפות בחוג משתנה מעיר לעיר ונקבעת בהתאם לסוג האימון:

אימון קבוצתי – 170 ש"ח | אימון פרטי – 180-200 ש"ח | מועצה אזורית בני שמעון / באר שבע – 180 ש"ח | נס ציונה – 190 ש"ח

יצירת קשר לפרטים נוספים: 050-6000667

 

Speed iL
Speed iL

 

חוג פארקור – עמותת פארקור ישראל

מחפשים לקבל את השליטה המלאה בגוף ובתנועה שלכם? ללמוד להתגבר על כל מכשול? חוג פארקור יגרום לגוף ולנפש שלכם להתאמץ בכיבוש אתגרים קשים ולא יאכזב ואף לא לרגע.

 

עמותת פארקור ישראל נוסדה בשנת 2016 על ידי אהרון צרפתי ובני גרין – השניים מוותיקי קהילת הפארקור בישראל, אשר הציבו להם למטרה לקדם ולפתח את הענף בארץ. את פעילות העמותה ניתן לסווג לארבע תתי פעילות: הסברה, מתקנים, אירועים (קהילה) והדרכה. בין השאר, מקיים הארגון אירועים, מפגשים וסדנאות המיועדים לחברי קהילת המתאמנים. כל אלו לצד אירועים שנתיים עם מאמנים-אורחים מחו"ל במטרה לקדם, לגבש ולהרחיב את קהילת מתאמני הפארקור הישראלי. פרט לכך, מספקת העמותה ייעוץ והכוונה ליזמים המעוניינים להתקין מתקני פארקור ועוסקת בהסמכת מדריכים ומאמנים. חשוב להדגיש, כי העמותה אינה מעסיקה מאמני פארקור, אלא מנגישה אותם לקהל הרחב תוך מתן ליווי, סיוע ועזרה בדרכם להפוך למאמנים מן השורה הראשונה.

 

מה כולל החוג?

אם כך, מהם אימוני פארקור ומה הם כוללים? פארקור בהגדרתו הוא אמנות תנועה שמטרתה המרכזית להגיע ממקום אחד למשנהו בצורה אפקטיבית תוך מעבר והתגברות על מכשולים שונים שבדרך באמצעות הגוף בלבד. מתאמני פארקור לומדים לנוע בסביבה חופשית ולהתגבר על כל מכשול בדרך יצירתית. האימונים משלבים קפיצה, ריצה, זחילה, טיפוס, גלגול, איזון וכל תנועה נוספת הניתנת לביצוע על ידי הגוף האנושי. אימונים אלה מאפשרים לשפר את הכושר הגופני והאתלטיות בדגש על הפקת כוח מרבי, פיתוח גמישות, תנועתיות, שיווי משקל וקואורדינציה. בנוסף, מפתח פארקור את יכולת החשיבה ופיתרון בעיות בדרך מקורית ושוברת שגרה. זאת, לצד פיתוח היכולת להתגבר על הפחדים ולחזק את הביטחון העצמי.

 

מה שהופך את אימוני פארקור למיוחדים כל כך זהו החופש המוחלט שהוא מציע למתאמנים. אימונים אלו מקנים לכל משתתף את היכולת להביע את עצמו בדרך מקורית ולהכניס ביטוי משלו. אימוני פארקור נטולי תבנית וצורה מוגדרת, הם מגוונים וכוללים אפשרויות תנועה אינסופיות ללא היצמדות לחוקים נוקשים. ללא ספק, פארקור זוהי פעילות כושר מעצימה, המתבצעת באווירה כייפית, מעודדת וחיובית שמותירה בקרב כל מתאמן תחושה של חוויה והרפתקה שאין זהות להן.

 

למי זה מתאים?

אימוני פארקור מתאימים לכל אחד מגיל 6 ומעלה. לצורך השתתפות לא נדרשת עמידה בתנאיי סף מסוימים, למעט הרצון ללמידה ולאתגר.

 

היכן נמצא?

סניפה הראשי של עמותת פארקור ישראל ממוקם באשדוד, אם כי הארגון מפעיל מוקדי פעילות בכל רחבי הארץ. באתר העמותה תוכלו למצוא מפת ספוטים בה מסומנים מוקדי אימון, זאת, לצד מפה נוספת המאגדת בתוכה את כלל המרכזים ללימודי פארקור בפרישה ארצית.

 

מחירים

מחירי ההשתתפות בחוגי פארקור משתנים מאזור לאזור. באופן כללי ניתן לומר כי מדובר בטווחי מחירים הדומים ליתר חוגי כושר וספורט בארץ. עמותת פארקור ישראל אינה מפקחת על המחירים ומותירה את החופש לקביעת עלויות השיעורים לצוות המאמנים בכל אחד ממרכזי האימונים.

יצירת קשר לפרטים נוספים:  052-6146110

 

פארקור ישראל
פארקור ישראל

 

חוג ריקוד על עמוד – סטודיו לריקוד על עמוד ישראפול

אוהבים לרקוד? מחפשים פעילות גופנית שתשלב אלמנטים של ריקוד, אך תהיה גם מאתגרת? ריקוד על עמוד המכונה גם 'פול דאנס' זהו ענף ספורט הזוכה לפופולאריות גוברת במהלך שנים האחרונות. אימוני ריקוד על עמוד מתבססים על שילוב של כוריאוגרפיה ייחודית עם תרגילים אקרובטיים מורכבים המתבצעים על גבי עמוד מתכת אנכי תוך חיזוק של כל שרירי הגוף, פיתוח כוח רצון וחיזוק ביטחונו העצמי של המתאמן.

 

מה כולל החוג?

ישראפול הינו סטודיו לריקוד על עמוד שנוסד בשנת 2015 על ידי הספורטאית יקטרינה ז'רנוסצ'נקו (קטי פוקס), מנוהל על ידה ומונה 5 מדריכי כושר ואירובי נוספים. הסטודיו מציע מגוון רחב של שיעורים:

 

  • שיעורי גמישות – פיתוח גמישות השרירים בעזרת תרגילי מתיחות
  • שיעורי טיסו – אימון אקרובטיקה אווירית תוך שימוש בבדי טיסו
  • שיעורי טוורק – ריקוד המתבסס על תנועות חוזרות של האגן
  • שיעורי אקרובטיקה אווירית (שיעורי ספורט על עמוד) – ביצוע תרגילים אקרובטיים על העמוד
  • שיעורי עמוד אקזוטי – ריקוד על עמוד שיש בו הכל מהכל: אלמנטיים של ברייק דאנס, אקרובטיקה, ריקוד מודרני, סטריפ דאנס וכו'

 

מתאמני הסטודיו מגיעים לשיעורים השונים ורוכשים בהתמדה מכלול של מיומנויות המאפשרות ביצוע של תרגילי עמוד מורכבים, השתתפות בתחרויות וחשוב מכול: הספורטאים חווים תחושת סיפוק עצומה לאורך כל תהליך הלימוד. לצד אלו, רוטינת ריקוד על עמוד תורמת לשיפור ופיתוח זיכרון, קואורדינציה, גמישות, כוח וסיבולת של כל שרירי הגוף. לצד אימוני סטודיו עורך ישראפול סדנאות ריקוד על עמוד לאירועים: ימי הולדת, מסיבות רווקות ועוד.

 

למי זה מתאים?

למרות שבעבר נחשב ריקוד על עמוד כספורט נשי. היום לצד מספר הולך ועולה של נשים שמצטרפות לחוג, ניתן למצוא גם לא מעט גברים שבוחרים לאתגר את עצמם בפעילות גופנית בלתי שגרתית זו. לפיכך, ריקוד על עמוד נחשב כעת לפעילות גופנית שמתאימה לכל אחד ובכל גיל. מן הראוי לציין, כי על המתאמנים להגיע לשיעורים בלבוש מינימלי. דרישה זו נועדה לאפשר מגע מקסימלי בין גוף המתאמן לעמוד במטרה לחזק אחיזה ולמנוע החלקה.

 

כמו כן, חשוב להדגיש כי מדובר באימונים קשים הדורשים נחישות ומאמץ גופני רב. חלק מהתרגילים עשויים להיות מורכבים, כואבים לביצוע ואף מעט מסוכנים. לכן, כמובן, חייבים לבצע את התרגילים בזהירות, תוך הקפדה על נהלי בטיחות ולהיות מוכנים לראות את עצמכם לפחות עם כמה סימנים כחולים בכל חלקי הגוף. אך אם אתם מגדירים את עצמכם כ'לוחמים באופי', מתחשק לכם לראות את גופכם חזק ולחוש את תחושת הסיפוק העצומה לאחר כל הצלחה קטנה, הסטודיו לריקוד על עמוד ישראפול זוהי בהחלט הכתובת עבורכם.

 

היכן נמצא?

ישראפול ממוקם בהרצליה פיתוח בכתובת רח' משכית 22

 

מחירים

מחירי ההשתתפות בחוג נעים בין 40 ל-85 ש"ח לשיעור (בהתאמה לסוג הכרטיסיה)

 

יצירת קשר לפרטים נוספים:  052-8484861

 

ישראפול
ישראפול

 

חוג טיפוס קירות – מתחמי טיפוס iclimb

רוצים להתנסות ולהתמקצע בתחום הטיפוס? מתחמי הטיפוס של iclimb – רשת קירות הטיפוס הגדולה בישראל תעניק את המענה המלא לרצון שלכם לעסוק בפעילות גופנית ייחודית ועתירת אדרנלין תוך הזדמנות לחזק ולפתח את כל שרירי הגוף, להתגבר על פחד מגובה, לחזק את הביטחון העצמי ולרכוש מיומנויות נוספות דוגמת חידוד יכולת הריכוז, פיתוח יכולות מנטליות וקוגניטיביות, שיפור קואורדינציה, יציבה ועוד.

 

רשת iclimb קיימת משנת 2002. זוהי הרשת הגדולה בישראל המונה היום שבעה מתחמי קירות טיפוס ופארקי חבלים בפרישה ארצית המציעים מאות מסלולי טיפוס בסגנונות שונים, דוגמת טיפוס מאובטח אוטומטי, טיפוס בולדרינג, טיפוס הובלה (טיפוס בזוגות) ואף אזור טיפוס ייעודי ומותאם לילדים (הפנטופיה). הרשת שמה לה למטרה לקדם את ענף הטיפוס הישראלי, תוך הרחבת קהילת המטפסים, חתירה להישגים בינלאומיים והנגשת חוויית הטיפוס לקהל הרחב.

 

מה כולל החוג?

רשת iclimb מציעה מבחר חוגים עשיר המסווגים לפי גיל ורמת טיפוס. בין החוגים:

  • חוג טיפוס לקטנטנים (גיל 4-6)
  • חוג טיפוס למתחילים (גיל 6-8)
  • חוג טיפוס למתחילים (גיל 9-11)
  • חוג טיפוס למתקדמים (גיל 9-11)
  • חוג טיפוס למתחילים (גיל 12-15)
  • חוג טיפוס למתקדמים (גיל 12-15)
  • חוג טיפוס למתחילים (בוגרים)
  • חוג טיפוס למתקדמים (בוגרים)
  • חוג טיפוס לנשים (גיל 16 ומעלה)
  • נבחרת טיפוס קירות

 

החוגים נערכים בכל ימות השבוע בכל מתחמי טיפוס הקירות של רשת iclimb. לרוב, משתתפי החוג מגיעים לאימון בין אחד לשלושה פעמים בשבוע – משך כל שיעור כשעה עד שעתיים. כלל החוגים והפעילויות של רשת iclimb מועברים על ידי צוות מדריכים מקצועיים ובעלי וותק רב בענף הטיפוס.

 

לצד חוגי טיפוס קירות מציעה רשת iclimb מבחר קורסים והכשרות למדריכים המועברים במסגרת האקדמיה לטיפוס, אשר הוקמה בשנת 2016 במטרה לשמש כגוף המקצועי לבניה ולטיפוח דור ההמשך של המטפסים בארץ ולקדם את הנציגות הישראלית באולימפיאדה. מתאמני ומדריכי הרשת יוצאים באופן קבוע לתחרויות שונות בארץ ובעולם. נכון להיום מתאמנים במתחם מספר ספורטאים העתידים להשתתף באולימפיאדת טוקיו בשנת 2020. מאז הקמתה נטלו חלק בחוגי האקדמיה למעלה מ-750 מטפסים במתחמי הטיפוס השונים בפרישה ארצית.

 

בנוסף, כחלק מפעילות האקדמיה מתקיימים במתחמי הטיפוס של iclimb מבחר קורסים, אימונים אישיים, זוגיים וקבוצתיים ואף אימוני טיפוס טיפולי (במסגרת תהליך שיקום בעקבות פציעות ופגיעות פיזיות) לכל הגילאים והרמות. כמו כן, נערכים ב- iclimb אירועים חברתיים שונים, תחרויות, מחנות אימונים וימי שטח (ימי טיפוס בטבע) ועוד.

 

למי זה מתאים?

כפי שנוכחתם לגלות, חוגי טיפוס קירות מתאימים לכל טווח הגילאים החל מ-4 שנים. חוג טיפוס קירות מקנה למתאמנים כושר התמודדות עם מצבים בלתי שגרתיים ולא מוכרים במסגרת סביבה מבוקרת ובטיחותית. המשתתפים לומדים לטפס בצורה מקצועית תוך אבטחה ותפעול נכונים של ציוד הטיפוס ואביזרי הבטיחות. פרט לכך, לומדים המתאמנים לעבוד בצוות, לתת אמון ולסמוך אחד על השני, להתמודד עם פחדים, להתרכז ולתת את מלוא תשומת הלב לתהליך הטיפוס ותמיד אבל תמיד לחתור לעבר הצלחה, אשר, ללא ספק, לא תאחר להגיע אם תתמידו באימונים.

 

כמובן, חוג טיפוס תורם גם לפיתוח הכושר הגופני. זוהי פעילות מאומצת הדורשת שליטה מלאה בגוף, כושר ברמה הגבוהה ביותר, שליטה בטכניקות מגוונות של טיפוס ספורטיבי ומיומנויות אבטחה וחבלים. שגרת טיפוס קירות קבועה מחזקת מאוד את פלג גוף העליון ואזור חגורת הכתפיים, תורמת לשיפור הקואורדינציה והמוטוריקה העדינה.

 

היכן נמצא?

כאמור, רשת  iclimb כוללת 7 סניפים ביניהם: 6 מתחמי קירות טיפוס (תל-אביב, רשל"צ, כפר סבא, ירושלים, קיבוץ העוגן וחיפה) ופארק חבלים במעלות. בקרוב צפוי להיפתח סניף נוסף באשקלון – מתחם קירות טיפוס משולב עם פארק חבלים. כל אחד מהמתחמים תוכנן ונבנה בקפידה תוך הקניית אופי ייחודי לכל אחד ואחד מהם במטרה להעניק למטפסים את החוויה הייחודית והבלתי נשכחת.

 

מחירים

מחיר ההשתתפות בחוגי טיפוס קירות משתנה בהתאם לסוג האימון, גיל המשתתפים ומאפיינים נוספים. בהערכה גסה ניתן להעריך כי מדובר בעלות של החל מ-260 ש"ח.

 

יצירת קשר לפרטים נוספים:  050-2137099

 

iclimb
iclimb

 

מה שבטוח, אם בעבר נמנעתם מפעילות גופנית כי זה הרגיש לכם משעמם, כאן להשתעמם כבר לא תצליחו. ללא ספק, חוגי האקסטרים עתירי אדרנלין שנסקרו בכתבה יאפשרו לכם להתנסות בפעילות גופנית מיוחדת שתדרוש מכם לא מעט מאמץ ונחישות, אך מנגד תזכו ליהנות מחוויה מעצימה ומאתגרת שפשוט לא תוכלו שלא להתאהב בה ועד מהרה תמצאו את עצמכם מצפים בכיליון עיניים לאימון הבא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme