6 הצעדים למניעת דיכאון החזרה לעבודה לאחר החגים

יובל פוגל2 דקות קריאה
איך תחזרו לעבודה לאחר החגים?
שתף:

מי מכם אינו מכיר את הקושי הכרוך בחזרה לשגרת העבודה לאחר תקופת החגים המהנה? עליכם לחזור לעומס המטלות לאחר חופשה בה הבטתם בתכול הים ובפניניו, והחופשה הבאה? כמדינה הנמצאת הרחק מעבר לים ושאינה נראית באופק. כתוצאה מכך, רבים מאיתנו מוצאים עצמנו מתקשים לאגור את הכוחות הדרושים לחזרה רציפה לעבודה. במטרה להקל עליכם בהתמודדות עם קושי החזרה לשגרה לאחר החגים, הכנו עבורכם מספר טיפים פרקטיים.

 

1 – נסו לשמר את התחושות החיוביות מהחופשה שלכם ותפסו קצב בהדרגה

"אוווו, איזה כיף היה לי בחופשה!", בטח אמרתם לעצמכם לא פעם עת חזרתם למשרד לאחר חופשה מהנה. בהקשר ישיר לכך, נמליץ לנסות ולהאריך עד כמה שניתן את התחושות החיוביות מהחופשה ולהגיע עימן אל המשרד. מבחינה פרקטית, הגדירו גבולות סבירים לביצוע המטלות שלכם, ואל תגזלו מעצמכם אנרגיה יקרה הנובעת מקצב עבודה גבוה מדי. במקום זאת, צברו תאוצה בהדרגה, ממש כמו רכב המתחיל מהילוך ראשון, עובר להילוך שני, ואט אט מאיץ ו"נכנס לעניינים". תוכלו למשל להגדיר סדרי עדיפויות לטיפול במיילים, ולאלו הנמצאים בעדיפות נמוכה יותר, הגדירו מענה אוטומטי או צרו הודעת "העתק-הדבק" עם התאמות אישיות לנמען כדוגמת "X שלום, הנושא בבדיקה – אשוב אליך/אלייך בהקדם".

 

לאחר החגים הכיפיים
אם הייתה לכם חופשה מהנה במיוחד למה שלא תישארו באנרגיות החיוביות הללו עוד קצת?

 

2 – במידת האפשר: נסו לשוב לעבודה באמצע השבוע

זוהי עוד דרך לשוב לעבודה בצורה הדרגתית. במידה ותשובו לעבודה ביום ראשון במקום ביום שלישי, לא תתאפשר לכם חזרה הדרגתית בכל הנוגע לפריסה השבועית שלכם (אם כי בכל זאת תוכלו לחזור הדרגתית גם בשבוע עבודה מלא בהתבסס על יישום טיפ מספר 1). במידה ותחזרו ביום שלישי לעבודה, צפויים לכם אמנם לחץ רב יותר וריבוי משימות גדול יותר, כיוון שאותה כמות משימות הולכת, מצטברת ומתפרסת על טווח זמן קצר יותר. יחד עם זאת, העובדה שמדובר בטווח זמן קצר יותר, עשויה להגדיל את התפוקה היומית שלכם ולהעלות את ביטחונכם העצמי בכל הנוגע ליכולותיכם – דבר אשר יסייע לכם לצאת ממקום העבודה בסוף השבוע בתחושות חיוביות יותר ולהיכנס עימן לעבודה גם בשבוע שלאחר מכן. זאת ועוד, בשבוע עבודה קצר יהיה לכם קל יותר לגייס מוטיבציה, לשמור עליה ואף להראות התלהבות רבה ויציבה. במילים אחרות, חזרה לשבוע עבודה קצר תסייע לכם לשוב לעבודה באופן הדרגתי, תגלה לכם שוב את יכולותיכם בכל הנוגע להתמודדות עם עומס עבודה, ו"על הדרך", תוכלו להימנע מתחושות חרדה הנובעות מכך שמצפה לכם שבוע עבודה מלא ועמוס לעייפה.

 

 

3 – ואם כבר חזרתם לעבודה ביום ראשון: נסו לא לעבוד יום עבודה מלא

נסו לעבוד חצי יום בלבד או לעבוד בנוסח אחר של יום עבודה חלקי, דבר זה יאפשר לכם ביצוע "נחיתה רכה" במקום העבודה שלכם. מתכונת חלקית של חזרה לעבודה גם היא סוג של חזרה הדרגתית, ובנוסף לכך היא תקל עליכם ותכריח אתכם להתמודד עם ריבוי משימות בהתאם לסדרי עדיפויות אותם התוויתם מראש. כפי שלבטח ידוע לכם, הגדרת סדרי עדיפויות היא תנאי בסיסי להצלחה במקום העבודה בפרט ובחיים בכלל, כיוון שהיא מאפשרת השקעת אנרגיה במקומות בהם הפוטנציאל מוביל למקסימום תועלת.

 

בלי יום מלא לאחר החגים
דווקא לאחר החגים מומלץ לעבוד קצת פחות ביום הראשון – לטובת נחיתה רכה יותר

 

4 – רשמו בכל יום עבודה דבר אחד עליו אתם מוקירים תודה

לבטח אתם יודעים עד כמה חופשה טובה ומהנה עשויה "להרים" את מצב הרוח שלכם. באופן דומה, ובהתבסס על מחקרים, זמן המוקדש לפעילויות פנאי מפחית את פוטנציאל השחיקה ומגביר את פוטנציאל התפוקה במקום העבודה. כפי שאמרנו קודם לכן, המטרה שלכם צריכה להיות שחזור התחושות החיוביות של החופשה במקום העבודה. במטרה לעשות זאת, ערכו רשימה יומית, ובכל יום עבודה כתבו דבר אחד עליו אתם מוקירים תודה. תחושה של הכרת תודה היא אחד הפרסים הגדולים הניתנים לאדם בחייו: היא מאפשרת להעניק לאחר מתוך אותנטיות מלאה, ולפי חוקי היקום הבסיסיים, כל הטוב שנעניק לעולם ישוב אלינו בחזרה ויוליד תחושות חיוביות. הדגש הוא בכך שעליכם להתחיל כבר ביום בו אתם שבים אל מקום העבודה שלכם, ובטרם תתחילו את היום, הביטו בלוח הזמנים הצפוי לכם וקבעו זמן אותו אתם מקדישים לעצמכם למטרת הוקרת תודה – זה ימנע מכם שחיקה, יגביר את המוטיבציה שלכם, וימלא את יומכם אנרגיות חיוביות.

 

5 – הכניסו את החופשות, הטיולים ושאר פעילויות פנאי מהנות אל רשימת המטלות שלכם

לבטח אתם מיומנים מאוד בהכנת רשימת מטלות, בין אם זה בבית, בעבודה או בכל מקום אחר היוצא בזאת. עכשיו, מה יקרה אם תכניסו טיול, חופשה, או משהו אחר שעושה לכם טוב לתוך רשימת המטלות שלכם? נאמר לכם בפשטות: רק טוב! במידה ותלמדו להכניס את "בונוס הפנאי" לרשימת המטלות שלכם, סביר להניח שרמת האנרגיות שלכם תעלה, ובמוקדם או במאוחר, יהיה זה צעד אשר יעזור לכם לקדם את הקריירה שלכם, הנבנית צעד אחר צעד, ומטלה אחר הנאה.

 

 

6 – נסו להימנע ככל האפשר מנפלאות הטכנולוגיה

לעיתים חזרה לעבודה לאחר חופשה מרגישה כמו ג'ט לג לאחר טיסה: רק התעוררתם, וכבר הטלפונים, המיילים ושאר נפלאות הטכנולוגיה נכנסים בעוצמה רבה אל הבוקר האיטי שלכם. בהקשר זה, נמליץ לכם להתחיל את הבוקר לאט ככל הניתן: לשתות קפה ברוגע ולהקדיש מספר דקות לעצמכם. במילים אחרות, שמרו על הדרגתיות גם בכל הקשור לחדירת הטכנולוגיה לחיים שלאחר החופשה. לסיכום, השאירו את הלחץ מאחור, הקפידו לשלב אנרגיית עשייה חיובית בכל אחת מהמטלות שלכם, היו יצירתיים ואל תשכחו להוקיר תודה על כל הטוב שבחייכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme