ונום – קצת פחות ארסי וקצת יותר ערסי

Roei Frenkel5 דקות קריאה
האם כדאי לצפות בסרט ונום?
שתף:

לפני כשבוע נחת "ונום" באקרנים והביקורות חלוקות בלשון המעטה. רבים הספיקו להכתיר אותו בתואר הנכסף "סרט הקומיקס הגרוע בתבל". זו האשמה די קשה הייתי אומר. מי שקבע אותה היה חייב במינימום שבמינימום לראות את "ספיידרמן 3" עד תומו ולסבול את "דרדוויל" מתחילתו ועד סופו. הייתי מוסיף גם את "בלאק פנתר" לרשימה אבל אני לא מכיר עוד סרטים גרועים שהרוויחו למלעלה ממליארד דולר בקופות, ולכן אתן לו להינות מן הספק. כך או כך היה ברור לי שאני חייב לראות בעצמי על מה מדובר ולחזור לספר לכם. אני יכול להגיד כבר עכשיו שאומנם הוא לא מצטיין כמעט בכלום, אך הוא עדיין עושה דבר אחד שסרטים גרועים אמתיים בין אם מעולם הקומיקס ובין אם מז'אנר אחר, לא עושים כלל וכלל וזה להיות מהנה.

 

 

מה אהבתי בסרט:

האינטראקציה בין ונום לאדי ברוק (טום הארדי). רק אדי יכול לשמוע את ונום ורק ונום יכול לדעת מה אדי מרגיש, חושק, רוצה וחושב. כבר מהרגע הראשון שבו שומעים את קולו האפלולי של וונום והתגובות של אדי מבינים מדוע הארדי שחקן כזה נהדר ומדוע ישנה התאמה טובה כל כך בין הסימביוט לבין הנשא שלו. קולנועית, כלומר. אדי חלב ווונום בשר. אדי הוא PG13 וונום הוא RATED R שזהו נושא שאגע בו בהמשך. וונום הוא ילד מופרע על ספידים עם הפרעות קשב וריכוז, תיקים בכתף ואדי הוא המחנך שלו. הדינמיקה הזו בין זוג הפכים יצרה כחצי שעה אל תוך הסרט ועד לסופו מצבים משעשעים למדי. הרגעים הכי טובים של הסרט היו ללא שמץ של ספק של השניים ביחד.

 

ונום עצמו. זו דמות פשוט מגניבה. איך שהיא ניראת, איך שהיא נשמעת, איך שהיא מתנהגת. הקול האפל, הלשון המשתרבבת, החיוך הזדוני הזה שעשוי מהחומר ממנו מקורצים סיוטים גם כשהוא שמח – זו דמות קומיקס פרופר. אה וכמובן זה שהיא "בד-אסית" לחלוטין. הרגשתי שהדבר היחיד שעוצר בעדה מלהגיע אל מלוא הפוטנציאל זה הרייטינג של הסרט. היו חסרים לי קללות וקטיעת איברים וכו' אבל במסגרת מה שהם יכלו לעשות עם PG13 זה עדיין עבד.

 

אקשן מצוין. סצנת המרדף עם האופנוע מהטריילרים הייתה ההיילייט מבחינתי כאשר וונום עושה שם דברים אקסטרא מקוריים על מנת לנסות לנער את הרודפים. סצנות "המכות" כאשר וונום משתלט על אדי ומפרק לגורמים את כולם בדומה לסרט Upgrade גם בהחלט סיפקו את הסחורה.

 

ונום - הסרט
אקשן מצוין. ונום (צילום: יח"צ)

 

מה פחות אהבתי בסרט:

יותר מדי אנשים שלא אכפת לי מהם. מלבד אדי וונום והדמות מהסצנה הראשונה לאחר הכתוביות, כל השאר חסרי משמעות. מישהו צריך לקבל בראש על הקסטינג הנוראי הזה. החברה של אדי בגילומה של מישל וויליאמס. מה היא עושה שם? מה היא רוצה? לא ברור. אבל מה שהכי הציק לי זה הנבל התורן וחסר הכריזמה ששמו לא רלוונטי כי הוא פשוט מעפן. הוא ניסה כל כך חזק להוציא מעצמו משהו שהוא לא, שלא יכולתי שלא לעקם פרצוף כל פעם שהוא חשף קצת שיניים.

 

ספור טעון שיפור. חללית מוצאת סימני חיים על אסטרואיד ומביאה אותם לכדור הארץ, הסוף. בקומיקס הסימביוטיים מחזקים את הרצונות והחשקים הכי אפלים של הנשאים שלהם ואף מעניקים להם מהתכונות של הנשאים הקודמים. כך למשל לפני שוונום השתלט על אדי הוא השתלט על ספיידרמן וירש ממנו את כוחות העכביש שלו. השנאה של אדי לספיידרמן הקנתה לו יכולת אף לחסום את "חוש העכביש". בסרט לעומת זאת, לסימביוטים יש רצונות משלהם כשם שזה של וונום מנוגד לחלוטין לזה של אדי. 

 

עוד שאלה שהסרט לא ממש עונה עליה היא מה מגדיר חיבור טוב בין נשא לסימביוט שלו אם הסימביוט הורג את רוב מי שהוא בא אתו במגע? בהתחלה חשבתי שזוהי הניגודיות בין הנשא לסימביוט, אך התבדיתי כשאויבו של ונום ריוט בחר במישהו שהוא חתיכת ח*א בדיוק כמוהו.

 

הרייטינג. ניסיתם פעם לדמיין את דדפול בלי העוקצנות אין-סוף שלו, בדיחות הקקי/פיפי ומאות הגופות המבותרות? אין בי שמץ של ספק שהסרט היה יכול רק להרוויח לו היו מורידים לו את כל החסמים של הצנזורה. הדמות של ונום מאוד אפלה ואנטי-הירו מובהקת. ההחלטה לקשור אותה לשלשלאות PG13 קצת תמוהה בהתחשב בזה שהיא ברוטאלית מאוד ואוכלת לאנשים את הראש תרתי משמע. גם הדיאלוגים אתה מאוד מאוד מושפעים ואף לעיתים נוטפים צ'יזיות הזויה שלא מסתדרת בראש למראה המפלץ. כך למשל ישנו רגע בין אדי לחברה שלו בו וונום מסנן "Ohhh, that's nice". אני לא יכולתי שלא להתכווץ בכסאי.

 

 

לסיכום

זהו סרט לא מאוד מאוד רע בדיוק כמו שזהו לא סרט מאוד מאוד טוב. אבל היי! הוא כיף, אז זה לא באמת צריך למנוע מכם ללכת לראות אותו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme