17 המותגים החזקים (והעשירים) בעולם

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
הטובים בעולם - אלה המותגים החזקים
שתף:

יש מותגים שאנחנו מכירים היטב, כאלה שנזהה בקלות ואולי אפילו נעדיף פשוט משום שהם נתפסים כאיכותיים ויוקרתיים. במקרים רבים אלה הם גם המותגים החזקים ביותר – והעשירים ביותר. סביר להניח שחלק מהם נמצאים בדירוג של חברת ייעוץ אסטרטגי אמריקאית, אשר דרגה את המותגים הבינלאומיים הטובים בעולם. הדירוג מבוסס על ביצועי המותג, על חלקו בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן וביתרון התחרותי שלו.

 

17 – נייקי, 30.12 מיליארד דולר

אנחנו פותחים את הרשימה עם מותג בגדי הספורט, זה שרשם גידול משמעותי של 11% בערך המותג בהשוואה ל-2017, וגם נהנה מהסכמי חסות עם הספורטאים הגדולים ביותר.

 

 

16 – ג'נרל אלקטריק, 32.76 מיליארד דולר

העלייה של ג'נרל אלקטריק מרשימה עוד יותר: 26% ביחס לערך השוק של החברה בשנה שעברה.

 

15 – סיסקו, 34.58 מיליארד דולר

המותג של סיסקו רשם עלייה מתונה יחסית, 8 אחוזים בלבד, אבל עדיין מדובר באחד מ-15 המותגים החזקים והעשירים בעולם.

 

14 – דיסני, 39.87 מיליארד דולר

בזמן שהמותג מתכונן להשקת שירות הסטרימינג החדש שלו, דיסני דווקא קצת פחות היום – 2% פחות מאשר בשנה שעברה.

 

 

13 – BMW, 41.01 מיליארד דולר

היא ממשיכה לתכנן דגמים חדשים ויוקרתיים אבל בינתיים חברת BMW דווקא בירידה של אחוז אחד ביחס לערך המותג ב-2017.

 

12 – IBM, 42.97 מיליארד דולר

הנה חברה שספגה ירידה דרמטית יותר, של 8 אחוזים, למרות שהשיקה מוצרים חדשים שאמורים לספק תמיכה לשירותיהם של מותגים גדולים אחרים כמו גוגל ופייסבוק.

 

11 – אינטל, 43.29 מיליארד דולר

מוקדם יותר השנה נשמעו טענות לפיהן חברת אפל גנבה לכאורה סודות של קוואלקום ונתנה אותם לאינטל. גם זה לא עצר את המותג המתחזק, שערכו עלה ב-10 אחוזים.

 

10 – מקדונלד'ס, 43.42 מיליארד דולר

מותג המזון המהיר הפופולרי רק ממשיך לגדול, ולפי ההערכות נפתח סניף חדש של הרשת מדי 15 שעות בממוצע. אולי זה מסביר איך עלה ערכה של הרשת ב-5% בשנה החולפת.

 

 

9 – פייסבוק, 45.17 מיליארד דולר

השנה האחרונה לא הייתה פשוטה מבחינת פייסבוק, בעיקר בגלל מחדלי אבטחה חמורים שהובילו גם לקנסות כבדים. מצד שני, ירידה של 6% היא לא דרמטית במיוחד לנוכח כל הסקנדלים האלה.

 

 

8 – מרצדס, 48.6 מיליארד דולר

חברת מרצדס בנץ נהנתה השנה מעלייה מזערית אבל בהחלט נאה, של 2% ביחס לערכה בשנה שעברה.

 

7 – טויוטה, 53.4 מיליארד דולר

מותג רכבים נוספים ברשימה, ולא מפתיע לגלות שזוהי דווקא חברת טויוטה, שרושמת עלייה של 6% בהשוואה ל-2017.

 

 

6 – סמסונג, 59.89 מיליארד דולר

למרות עלייה של 6%, סמסונג עדיין רחוקה מהמתחרות הגדולות שלה, בראשן אפל כמובן.

 

5 – קוקה קולה, 66.34 מיליארד דולר

היא אולי במקום החמישי, והיא גם נחשבת לחברה המובילה בענף המשקאות, אבל באופן כללי קוקה קולה דווקא ספגה ירידה של 5% בערך השוק שלה.

 

 

4 – מיקרוסופט

גם בלי ביל גייטס ממשיכה מיקרוסופט לחזק את מעמדה, והשנה היא רושמת עלייה יפה מאוד של 16%.

 

3 – אמזון, 100.764 מיליארד דולר

ממש לא מזמן ציינה אמזון שווי שוק של טריליון דולר, וזה לא מפתיע לראות אותה במקום השלישי ברשימה הזו. שימו לב שמדובר בזינוק מרשים של 56% ביחס לערכה בשנה שעברה.

 

 

2 – גוגל, 214.48 מיליארד דולר

פרטי משתמש נחשפו, גוגל פלוס נסגרה, אבל המותג עדיין חזק והשנה הוא עלה עוד יותר. ביחס לערך ב-2017 אנחנו מדברים כאן על עלייה של 10%.

 

1 – אפל, 214.48 מיליארד דולר

אתם בטח לא מופתעים למצוא את אפל במקום הראשון אחרי שנה מוצלחת ואייפון XS מוצלח במיוחד. ערך המותג שלה גם התחזק ב-16% ביחס לשנה שעברה.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme