סופ"ש בצפון או בדרום – איזו חופשה באמת זולה יותר?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ההשוואה בין סופ"ש בצפון לדרום
שתף:

התפנה לכם סוף שבוע? זה אולי זמן נפלא, להיכנס לרכב ולנסוע לנופש בארץ. אם אתם שוקלים חופשה יוקרתית, במלון איכותי ומפנק, חשוב רק שתדעו, כי במחירי הנופש בישראל תוכלו גם לרכוש חבילות נופש, ואפילו כאלה בסגנון "הכל כלול" ביעדים שונים בחו"ל (בעיקר באירופה, כמובן). אולם אם אתם מחפשים חופשה שגם לא תכביד על חשבון הבנק תוכלו לקפוץ לאזורים מתויירים בארץ הקודש, ולהיפרד מפחות מ – 1,000 ₪, כולל הכל. לאן כדאי לנסוע, והיכן תמצאו את הדילים הכי משתלמים – בתכנון סופ"ש בצפון או בדרום? כל המידע – לפניכם.

 

חופשה בישראל - איפה כדאי
ישראל היא מדינה קטנה, בה בנסיעה קצרה יחסית תוכלו ליהנות מנופי המדבר של הדרום או מהנופים ההרריים, שופעי הטבע והמים של הצפון. ואת כל זאת – אפשר להשיג בחופשה שעלותה פחות מ – 1,000 ₪

 

סופ"ש בצפון – הליכות בטבע, אוכל אורגני והמון מים

בין אם אתם נוסעים לחופשה בישראל בחורף או בקיץ – חופשה בצפון כרוכה, בדרך כלל, בבילוי רטוב – בין אם בנחלים המפכים במי גשמים קרירים, או בין אם בבריכות, אמבטיות חמות, ג'קוזי ואטרקציות דומות במקומות הלינה. אפשרויות הלינה באזור הצפון כוללות בעיקר צימרים ברמות פינוק כאלה או אחרות, ומחיר ממוצע לצימר לזוג ללילה בצפון, צפוי לעלות לכם בין 1,200 ₪ ל–1,400 ₪ – תלוי, כאמור, באבזור, במיקום, ובאיכות השירות שהצימר מציע.

 

אם אתם מחפשים אפשרויות זולות יותר, תוכלו למשל ליהנות מקמפינג (שינה במתחם אוהלים מסודר) ביישובים שונים בצפון כמו למשל אבירים, שעל, או אליעד, בעלות של בממוצע 80 ₪ ללילה באמצע השבוע או 100 ₪ בסוף השבוע. המחיר כולל בדרך כלל מטבחון מאובזר שיעמוד לשימוש האורחים, שירותים ומקלחת נעימים, ומתחם פרטי ללינה – בשקי שינה או על מזרונים. לדוגמה, מקום אירוח המכונה "דרך התנ"ך אל הטבע", מציע לינה בכפר המדמה את החיים בישראל בתקופה התנ"ך, במתחם קמפינג תחת השמיים, באוהלים או בצריפים בנויים. העלות ללילה – כמאה שקלים לאדם. אם תרצו להתפנק קצת יותר, תוכלו לבחור יחידות אירוח בעלויות של כ–300 ₪ לאדם ללילה, למשל בטבריה, בצפת, בקיבוץ איילת השחר, ועוד.

 

מכל המקומות הללו תוכלו לצאת באופן רגלי לטיולים, לבקר באטרקציות או בחוות גידול ובתי אוכל שונים. כל בעלי בתי ההארחה בצפון מקושרים עם נותני האטרקציות, כולל בשלנים שמציעים ארוחות בוקר למקום והנחות בביקורים שונים באזור. בררו טרם הבחירה במיקום הלינה שלכם, מה תוכלו לעשות באזור, ובאילו מחירים.

 

 

חופשה בדרום – להרגיש כמו אנשי מדבר אמיתיים

כשמדברים על חופשה בדרום הארץ (בהשוואה לתכנון סופ"ש בצפון), המקום הראשון שעולה לראש הוא כמובן אילת. אולם מבדיקה קצרה שערכנו בכלל האתרים (כולל Airbn ) להשכרת חדרים ויחידות אירוח באילת – אתם לא תצליחו למצוא אירוח באילת בעונות הביקוש עבור פחות מ–800 ₪ ללילה לזוג, גם אם תתפשרו מאוד על האיכות, האבזור ואפילו המיקום של בית ההארחה שלכם.

 

לעומת זאת, אם אתם נוסעים להתרגע ופחות אכפת לכם מיקום קרוב לעיר של החדר שלכם, תוכלו למצוא שפע של מקומות לינה מיוחדים בדרום – למשל:

  • חוות הדקלים שנמצאת צפונית מבאר שבע, מציעה אירוח מדברי אמיתי בחאן ו"חושות" באווירה מדברית. באזור תמצאו את חוות היענים, טיולי טרקטורונים וג'יפים במדבר – והעלות ללילה החל מ–95 ₪ לאדם ללילה בלינה בסגנון קמפינג, ועד 300 ₪ ללילה ללינה מפנקת יותר
  • חאן "אתנחתא במדבר" מציע אירוח בעין יהב, באוהלים בנויים ואיכותיים באזור המאפשר טיולים רגליים, טיולי אופניים וטיולי ג'יפים במדבר. העלות ללילה – 100 ₪ לאדם
  • אם לינה בסגנון קמפינג היא לא עבורכם – תוכלו למצוא שפע של צימרים איכותיים בדרך לאילת במחירים נמוכים ביחס למחירי העיר הגדולה. למשל, "צימר מאיה" הממוקם ביישוב נווה זוהר, מרחק דקות ספורות מעין בוקק וים המלח, וכ–23 ק"מ ממצדה וקריית אמנים. העלות לזוג – 250 ₪ ללילה

 

סופ"ש בצפון באוהלים
דרך טובה לתכנן סופ"ש בצפון בזול היא לוותר על המלון המפואר לטובת אוהלים ולינת שטח

 

עלויות נוספות לחופשה בדרום או בצפון

כשאתם מחשבים את כלל העלויות של החופשה הבאה שלכם בארץ, עלות משמעותית נוספת לצד עלות הלינה, היא עלות הרכב וההגעה למקום. העלות משתנה, כמובן, על פי היעד שלכם ומקום המגורים, אולם, רק על מנת לסבר את האוזן – נסיעה הלוך ושוב מאזור רעננה לאילת – מרחק של כ–350 ק"מ, צפויה לעלות לכם בין 500 ל–650 ₪, זה בהנחה שהרכב מתוחזק ולא יהיו הפתעות שידרשו תיקון משמעותי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme