קמפינג למפונקים – הכירו את טרנד הגלמפינג

שני ודאוקר5 דקות קריאה
קמפינג למפונקים - גלמפינג משתלט על העולם
שתף:

לא מעט אנשים חוששים מלינת שטח ומטיולי קמפינג. אם הם מתכננים טיול או חופשה הם לא יתלבטו ויבדקו רק את אפשרויות הלינה הנוחות המספקות שירותים היקפיים ונוחות. הרבה נוחות – בתי מלון ברמות שונות של אירוח, שירותים צמודים, חדרי אמבטיה מפוארים או לכל הפחות – אזורי רחצה פרטיים, בתי הארחה או אפילו לינה בבתים של אנשים שיוצאים לחופשות בעצמם. אבל רגע! מה אם נגיד לכם שחוויית הקמפינג שלהם יכולה להיות לא פחות מפנקת מלינה אחרת – מסודרת, יוקרתית ובעלת אותן תכונות של נוחות ופאר? כי האפשרות הזו קיימת ויש לה גם שם. גלמפינג.

 

גלמפינג - חוויית מחנאות שונה
הכירו את חווית הקמפינג המשודרגת: גלמפינג

 

גלמפינג! קמפינג ללא קמפינג!

המילה גלמפינג היא שילוב של שתי מילים באנגלית, שלכאורה סותרות זו את זו – Glamorous Camping. הכוונה היא ללינת שטח באוהלים, לא בחדרים מסודרים ומיטות – אבל בתנאים משופרים, טובים ובסביבה נוחה הרבה יותר מהנחת שק שינה על הרצפה באתר הלינה. מה זה נותן? את השילוב בין חיבור לטבע ולאדמה ולקרבה לקרקע לבין תחושה נוחה, אולי אפילו מפנקת של לינה למרות תנאי השטח. למה זה כל כך טוב ומוצלח? כי מי שעד כה נמנע מלינת שטח אמיתית יכול כעת לבחור באפשרות ביניים שמאפשרת לו את החיבור לטבע שהוא משתוקק לו, בלי שיצטרך להתפשר על תנאי הלינה.

 

 

יש גלמפינג בישראל?

יש ועוד איך! יכול להיות שמונח פחות מוכר ונפוץ, אך זה לא אומר שאי אפשר למצוא, לבחור ולהזמין לינה באתרי גלמפינג שונים הממוקמים ברחבי הארץ, לרבות הצפון – בין יערות, מפלים ואתרי מורשת והדרום – בנוף המדברי עוצר הנשימה. אתרי הגלמפינג מציעים לינה באוהלי יורט חזקים המקובעים לקרקע וכך חלקם הפנימי פחות מושפע מתנאי מזג האוויר, אפשר במקרים מסוימים לצייד אותם במכשור לצורך מיזוג האוויר (חום או קור, תלוי בעונה) ומכיוון שהם בנויים בהתאמה אישית לשטח – הרי שאפשר לבחור בגודל המתאים למספר הלנים שאמור להגיע. יש יורטים עם או בלי חללי שירותים ומקלחת וכך יכול כל מתארח לבחור את צורת השהייה שהכי מתאימה לו. יש שמכירים את קונספט החאן – חלל לינה משותף המתוחזק על ידי עובדי המקום, מתן מצעים ומזרנים ללנים וגם כאן בחירה בין אפשרויות לינה כפי שכל אורח ירצה וירגיש בנוח.

 

אתרי גלמפינג אפשר למצוא באתר בוקינג לדוגמה, או באתר גלמפינג ישראל.

 

מה כולל אירוח בגלמפינג?

מכיוון שהתחום עדיין נמצא בהתפתחות, אפשר למצוא, גם בארץ, סוגים שונים שכוללים (או לא כוללים) שירותים נוספים – מצעים ומגבות, ארוחות, חדרי שירותים ומקלחות אישיים, הקצאת אזור לצורך פעילות או הכנת אוכל, מקרר, שקע חשמלי וכל דבר נוסף שדומה שמתאים יותר ללינה בבית מלון או חדרי אירוח – אך בוצעה בו התאמה כזו או אחרת על מנת שיתאים גם ללינת שטח עבור מי שכאמור, לא מוותר עליה.

 

גלמפינג גם בישראל
גלמפינג הוא טרנד שתפס בכל העולם וגם בישראל

 

ומה עם המחיר?

כפי שמצופה מאירוח שלא כולל רמת פינוק גבוהה כמו של בית מלון אמיתי – המחיר יהיה בהתאם. כיום אפשר למצוא מקומות נפלאים ברחבי המדינה שמציעים שירותי גלמפינג במחיר סביר ונוח של כמה מאות שקלים, בהתאם לשירותים נוספים שנבחרים. ייתכן ואפשר יהיה לשלם מחיר בסיסי עבור הלינה עצמה ולהוסיף תשלום לארוחות, לאזור פרטי או אינטימי יותר, למזרון או מיטה נוספים או לכל שירות נוסף שיעלה את רמת האירוח. גם מיקום של האוהל יכול להשפיע על המחיר, בעיקר אם מדובר במקומות כמו חוף ים יפה או צלע הר המאפשרת נוף הנשקף היישר מפתח האוהל.

 

 

אז איך מתארגנים לקראת לינה באתר גלמפינג?

הזמנתם לינה באתר גלמפינג? איזה כיף לכם! מה שחשוב לדעת הוא שאין באמת משהו מיוחד לדעת. ארזו את אותו הציוד שהייתם אורזים ממילא לכל אפשרות לינה אחרת. הרגישו בנוח לשאול את בעלי האתר כל שאלה שעולה לכם, לבקש כל מה שנראה לכם שיהיה חשוב להצלחת החופשה שלכם והכי חשוב – שמרו על ראש פתוח ועל תחושת הביחד. ההנאה – מובטחת!

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme