אזרחים ותיקים – ממיסים ועד הצגות, אלו ההטבות וההנחות שמגיעות לכם

איריס קליין3 דקות קריאה
אזרחים ותיקים - כל הזכויות שלכם
שתף:

גיל הפרישה אצל גברים מתחיל מגיל 67 ואצל נשים הוא מתחיל כבר מגיל 62. בגילאים אלה יכולים אזרחים ותיקים להפסיק לעבוד, להתחיל לקבל פנסיה ולנצל את כל מה שאתם זכאים לקבל מהמדינה. במדריך להלן ריכזנו עבורכם את מגוון ההטבות שמגיעות לכם, ואף נודה, שהתגנבה לה בחשאי תחושת צרות עין קלה לנוכח המגוון המרשים שמוענקים לכם, האזרחים הוותיקים!

 

 

לפני הכל: הנפקת תעודת אזרח ותיק 

כל אזרח ותיק, בהתאם לחוק במדינת ישראל, זכאי להנחות שונות מגופים ציבוריים, יחד עם זאת ישנן גם חברות פרטיות שמעניקות ללקוח ותיק הטבות רבות. על מנת שתוכלו לממש את כל ההטבות וההנחות חשוב שתחזיקו בתעודת אזרח ותיק, תעודה שתנפיקו כבר בגיל הפרישה. במידה וטרם קיבלתם תעודה זו, תמיד תוכלו להגיע למשרד לאזרחים ותיקים ששמו השתנה למשרד לשוויון חברתי, שם יסדירו לכם בשמחה תעודה של אזרח ותיק. מומלץ שתהייה לכם את אותה תעודה גם בשפה האנגלית, היא תקנה לכם הנחות גם במדינות מעבר לים, מה שסביר שתנצלו, כשיצאתם לחופש תמידי!

 

משהשגתם את תעודת אזרח ותיק כל שנותר לכם הוא להיות מאושרים – כעת אתם זכאים למגוון שלם של הנחות, שיפורים, בונוסים ועוד, ואנחנו כאן כדי ליידע אתכם ולדאוג שתנצלו את מעמדכם החדש בתבונה. אז היו מוכנים – זה הרבה!

 

אזרחים ותיקים צריכים תעודה
חשוב להנפיק תעודת אזרח ותיק (גם באנגלית)

 

ארנונה ושירותים עירוניים

כל אזרח ותיק זכאי לקבל הנחה בספח הארנונה שלו, אבל אף אחד לא יתריע לכם על כך ולא תזהו אוטומטית בספח את ההנחה לה אתם זכאים, ממש לא! כדי להסדיר את הנושא תצטרכו להגיש מכתב בקשה למחלקת הגביה ברשות בה אתם גרים. גובה ההנחה משתנה בהתאם לנסיבות ובהתאם לכל רשות, אך כדי לסבר את האוזן, אזרחים ותיקים שמקבלים את קצבתם בלי שישלימו הכנסה, זכאים יהיו ל-25% הנחה בארנונה. הנחה של 100% מגיעה לאזרח ותיק שמקבל קצבה וגם השלמת הכנסה או כאלה שיש להם גם קצבת נכות. פרט לארנונה, ישנם עוד שירותים בהם תזכו להנחה כמו בספריה המקומית, בבריכה העירונית, בחוגים או במתנסים ועוד. כדאי שתתעדכנו בכל אותן הנחות באתר של העירייה או הרשות בה אתם מתגוררים. 

 

 

שירותי בריאות ותרופות

בכל קופת חולים תשלמו עד סכום מסוים עבור שירותי רבעון לכל המשפחה. במידה ואחד מבני המשפחה הגיע לגיל 65 תהיה המשפחה זכאית להנחה של חצי מתשלומי הרבעון. ההנחה תבוא לידי ביטוי בכלל השירותים של הקופה כמו ביקור במכון רפואי או ביקור במרפאת חוץ או אצל רופא מומחה ועוד. בנוסף, ההטבה מגיעה לכם באופן אוטומטי.

 

בנוגע לתרופות, גם כאן תהיינה הנחות ברכישת תרופות לאזרח הוותיק שמשתייך לאוכלוסייה מסוימת, מבוגרים מעל גיל 72 שמקבלים גמלה על פי חוק הבטחת הכנסה, יהיו זכאים להנחה של 10% עבור ממגוון התרופות. אזרח ותיק שמקבל קצבת זקנה יחד עם תוספת השלמת הכנסה, יהיה זכאי להנחה בשיעור של 50% בעלויות התרופות.

 

אזרחים ותיקים והתחבורה ציבורית

מלבד ההנחות בשירותי הבריאות והארנונה, אתם מוזמנים להניח לרכב שלכם וליהנות בנסיעות ברחבי הארץ בחצי מחיר! לא תנצלו זאת?! כל אזרח ותיק יהיה זכאי להנחה בשיעור של 50% בתחבורה הציבורית שכוללת אוטובוסים ורכבות. ההנחה תקפה גם על כרטיסים וגם אם רכשתם כרטיסיה. למימוש ההנחה יש להציג את תעודת האזרח הוותיק שלכם במעמד רכישת הכרטיסים. הנחה עבור הרכבת הקלה תינתן למימוש על יד "רב קו". על מנת לקבל את ההנחה יש להנפיק כרטיס רב קו עם תעודה מזהה באופן חד פעמי בעמדת ההנפקות.

 

אזרחים ותיקים ותחבורה ציבורית
אזרחים ותיקים מקבלים הטבה משמעותית גם בתחבורה הציבורית

 

בנקים – הקץ לעמלות!

בהגיעכם למעמד אזרחים ותיקים אתם רשאים לבקש שיצמצמו לכם את גובה העמלות בבנק – ועכשיו. על פי חוק, ארבעה פעולות שתבצעו מדי חודש, כמו משיכה בכספומט, פעולת הוראת קבע, הפקדה של צ'ק, ועוד, יחשבו לפעולה אחת בלבד ולא תצטרכו לשלם על כך עמלה חצופה ומיותרת. על מנת לממש את זכותכם יש להגיע לבנק שלכם ולהציג בפניהם את תעודת האזרח וותיק והזכאות תחל במידי.

 

אם אתם לקוחות של בנק פועלים כדאי שתדעו שהבנק לקח את ההטבות לאזרחים ותיקים כמה צעדים אסטרטגיים קדימה והנפיק עבורם כרטיס מועדון של פועלים שעונה לשם גולד (זהב). כרטיס זה מעניק שלל חוויות והטבות ששמורים רק ללקוח ותיק של פועלים ולאלה שמחזיקים בכרטיס אשראי של פועלים. לדוג', מדי יום שני מוצעת הטבת GOLD MONDAY שמתחלפת מדי שבוע ומציעה מחירים אטרקטיביים מאוד בכל התחומים, בנופש, בילוי, מוצרי צריכה, ביגוד ועוד.

 

פירוט ההטבות – סרט במחיר של 10 ₪, שובר הנחה לארוחה ונופש ומופע בידור, אירועים מיוחדים שמתחלפים מדי חודש שמיועדים עבור אותם חברי מועדון כמו ערב קולינארי עם השף חיים כהן, או מופעי סטאנדאפ וצחוק, קורסים וכו'. את כל הפרטים אודות הכרטיס וההטבות ניתן לקבל בטלפון 8624* או באתר של בנק פועלים.

 

תרבות, פנאי, הנחות ווידאוטייפ

עכשיו כשאתם חופשיים ומאושרים לעשות כאוות נפשכם, לטייל, לעסוק בתחביבים וליהנות מהחיים, תוכלו לשלם גם הרבה פחות על צפייה בסרט בקולנוע או בביקור במוזיאונים בכל רחבי הארץ, בצפייה במופעים, הצגות וטיולים בשמורות הטבע למיניהם ובכל מקום תרבותי שהמדינה תומכת בו ומממנת אותו, תוכלו ליהנות מהנחות עד 50%!

 

בשנת 2014 הושק פרויקט ייעודי שנקרא" שלישי בשלייקס" למען אזרחים ותיקים. פרויקט זה מציע מדי יום ג' בשבוע לכל האזרחים הוותיקים הנחות נוספות בתחום הפנאי והתרבות. כגון הצגות בוקר במחיר עלות של 35 ₪ בלבד, או תערוכות חדשות שניתן לקחת את הנכדים במחירים מצחיקים.

 

חו"ל בכיף שלי

בטרם תיסעו לחו"ל לעוד חופשונת שתסיח את דעתכם מהחופשה שביליתם בארץ, מומלץ לכם לברר על המלון שאתם מייעדים להתארח בו, בדקו אם הוא מעניק גם הנחות לאזרחים ותיקים. רשתות רבות כמו הילטון, שרתון, הייאט והולידיי אין יציעו לכם עד 50% הנחה לאזרח ותיק על חדר במלון או ארוחה במלון ושירותים נוספים. תתעדכנו דרך האתר של הרשת או דרך הסוכן שדרכו אתם נוסעים.

 

אזרחים ותיקים גם בחופשה
כשאתם יוצאים לחופשה בדקו אם בית המלון מציע הטבה לאזרחים ותיקים

 

מיסים – סוף סוף תמצו אתם את הדין!

במסגרת פקודת מס הכנסה, גמלאים שהגיעו לפרישה יהיו זכאים להקלות במס בצורה של פטור או ניכוי על הכנסה מהפיקדון או מתוכנית חיסכון שיש להם. ניתן ליהנות מכל הקלה מצטברת אם יש זכאות לגביה. תודו שזה כבר ממש טיזר!

 

קיימות הטבות שיגיעו באופן אוטומטי וישנן הטבות שרצוי להכיר כמו זכאות לנקודות זיכוי לפנסיונר שנשוי לאישה שאינה עובדת וגם לא מקבלת פנסיה או הפוך. לפנסיונרים יגיע גם החזרי מס על מענק שהם מקבלים בהגיעם לפרישה, על הכנסה משתי פנסיות ועוד. ברשות המיסים יש סימולטור שיכול לסייע לכם לוודא האם אתם זכאים להנחה ומה הסכום.  

 

פרטים נוספים תמצאו כאן

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme