טסים לאירופה דרך אל על או ישראייר? מהיום תאלצו לשלם על כל מושב ומזוודה

יובל פוגל5 דקות קריאה
כמה תעלינה טיסות של ישראייר ואל על?
שתף:

לאחרונה החליטו בחברת אל על, כצעד תחרותי מול חברות הלואו קוסט באירופה, לגבות תשלום בגין כבודה והושבה במחלקות התיירים. בשבוע שעבר הגיעו אנשים לשדה התעופה ונדרשו לתוספת תשלום באופן מפתיע. מהו מודל הלואו קוסט החדש של אל על? מתי עתידה חברת ישראייר להצטרף אליה? מהם המחירים החדשים? וכיצד מסבירים זאת בחברות הלואו קוסט?

 

טיסות לואו קוסט – עד כמה זה בטוח?

כל חברות התעופה, לרבות חברות הלואו קוסט, מחויבות לעמוד בתקני תעופה מחמירים בכל הקשור לבטיחות ותחזוקה. רשויות התעופה באיחוד האירופי ובישראל מפעילות מערך ביקורת רחב הכולל בדיקות מקיפות לאישור קו הטיסה ובדיקות נוספות במהלך תפעולו השוטף. ראוי לציין, כי חברות הלואו קוסט נוגסות בנתחי שוק חברות התעופה הרגילות, ולכן סביר להניח כי אינן מסתכנות באובדן רישיון הפעלת הקו.

 

גם אל על וגם ישראייר
חברת אל על מציעה מודל לואו קוסט חדש

 

מודל הלואו קוסט החדש של אל על

בשבוע שעבר ביטלה חברת אל על את מותג הלואו קוסט "UP", אשר דרש תשלום על מזוודה או הושבה רק עבור חמישה יעדים (קייב, פראג, בודפשט, ברלין ולרנקה). כעת מציעה החברה מודל לואו קוסט חדש הכולל עשרים וחמישה יעדים באירופה כדוגמת שוויץ, צרפת, ספרד, איטליה, גרמניה ועוד. במילים אחרות, מודל הלואו קוסט החדש של החברה כולל את כל יעדיה באירופה.

 

 

כרטיסי הלואו קוסט החדשים של אל על

כרטיסי הלואו קוסט החדשים מתחלקים לשלושה סוגים (המחירים הם עבור כיוון טיסה אחד בלבד):

כרטיס Lite: כולל כבודת יד אישית, תיק יד, ותוספת ארוחה קלה ושתייה. תמורת תשלום נוסף תוכלו לקבל שירותי שליחת מזוודה לבטן המטוס והושבה. תשלום עבור מזוודה יעלה לכם 35 דולר באתר האינטרנט ו-70 דולר בשדה התעופה.

 

כרטיס Classic: כולל כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה ושתייה, אפשרות הושבה ושליחת מזוודה לבטן המטוס. כרטיס זה יקנה לכם אפשרות ביטול בעלות של 170 דולר, ואפשרות שינוי הכרטיס בעלות של 70 דולר.

 

כרטיס Flex: כולל כבודת יד אישית, שני תיקי יד, ארוחה קלה ושתייה, הושבה, שליחת מזוודה לבטן וקדימות בעלייה למטוס. יתרון כרטיס זה הוא בגמישות דמי הביטול: 50 דולר או חינם במקרה שבחרתם לטוס במחלקות הגבוהות.

 

ישראייר ו Wizzair בעקבות אל על
גם חברת Wizzair מצטרפת למגמה

אל על לא לבד: גם חברת ישראייר מצטרפת לחגיגה

בתחילת 2019 מתכוונת חברת ישראייר להשיק מודל חדש הכולל תשלום של 35 עד 40 דולר לכיוון עבור מזוודה למשלמים באמצעות אתר האינטרנט. כמו כן, בדומה לחברת אל על, תוספת המחיר תהיה כפולה במידה שתבחרו לעשות זאת בשדה התעופה. לעומת זאת, תשלום עבור הושבה עתיד לעלות לכם 20 דולר לכיוון. מסתבר, כי מדובר במגמה עולמית בקרב חברות הלואו קוסט: בספטמבר האחרון החליטה Ryanair האירית לגבות סכום של 8 יורו לכיוון עבור מזוודה קטנה ו-25 יורו לכיוון עבור מזוודה רגילה, ואילו Wizzair ההונגרית החליטה לגבות סכום של 7 יורו לכיוון עבור מזוודה קטנה ו-50 עד 100 יורו לכיוון עבור מזוודה רגילה.

 

 

כיצד מסבירים בחברות הלואו קוסט את עליית המחירים?

חברות התעופה טוענות כי הן מחפשות דרכים לפצות עצמן בעקבות התייקרות מחירי הדלק, אשר הגיעו לסכום שיא של 4 השנים האחרונות. תוספת משקל במטוס גורמת לו לצרוך יותר דלק, ומכאן ההיגיון העומד מאחורי דרישות תוספת התשלום. יחד עם זאת, אל לכם לדאוג לחברות הלואו קוסט, כיוון שמערך העלויות שלהן נמוך: הן אינן מחזיקות סוכנויות ומשרדים (מנהלים את הקשר מול הלקוח באתרי האינטרנט), ומספר הדיילים שלהן נמוך ביחס לחברות התעופה הרגילות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme