צניחה חופשית: אל על ממשיכה להפסיד מיליוני שקלים

יובל פוגל5 דקות קריאה
ההפסדים הגדולים של חברת אל על
שתף:

אל על, חברת התעופה המרחפת בגאון זה עשרות שנים עם דגל ישראל על זנב מטוסיה ברחבי העולם, רשמה בימים האחרונים, עם היסגר הרבעון השני לשנת 2018, הפסד של כ-18.1 מיליון שקלים. הדבר עשוי לגעת בליבם של רבים מאוהבי הארץ, וזאת עקב הסימפטיה לחברת התעופה של ישראל.

 

 

אל על ותולדות מדינת ישראל – "היסטוריה השזורה לה יחדיו"

חברת התעופה הישראלית, תרתי משמע, הוקמה בשנת 1948, יחד עם מדינתנו, ומשמשת כחברת התעופה הלאומית של ישראל. מעבר לייעודה כחברה המספקת שירותי תעופה, הקמתה היוותה סמל לעוצמה וכוח, ומאחורי קיומה עמד רעיון ביטוי קיומה וגאוותה הלאומיים של מדינת ישראל. כזכור, החברה עברה תהליך הפרטה אשר הושלם בדצמבר 2004, במעמד שר האוצר דאז, בנימין נתניהו. קודם לכן, ביוני 2003, נקטה "רשות החברות הממשלתיות" בצעד חדשני, והנפיקה את חברת אל על לציבור בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

 

ההפסדים של אל על
אל על ממשיכה להפסיד – גם ברבעון האחרון

 

הגיעה העת לעבור מההיסטוריה והגאווה הלאומית אל עבר ההפסד התפעולי בשטח…

במהלך הרבעון השני לשנת 2018, שתוצאותיו פורסמו בימים אלו, רשמה החברה עלייה של כ-10% בהוצאות התפעוליות (המורכבות בין היתר משכר עובדים ומנהלים, מחשוב, אחזקה ועוד). כמו כן, החברה הוסיפה לרשום גם עלייה בהוצאות השיווק והפרסום ביחס לרבעון המקביל אשתקד – 56.9 מיליון דולר לעומת 54.5 מיליון דולר. סך הוצאות החברה ברבעון זה עלו ב-1% לעומת הרבעון הראשון לשנת 2018, והגיעו לסכום של 547 מיליון דולר. בסיכום הנתונים, נאמר כי החברה רשמה הפסד תפעולי של 13.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת רווח תפעולי של 26.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי של 18.1 מיליון דולר ברבעון האחרון. צניחה חופשית, כבר אמרנו?

 

 

ומה בנוגע להכנסות החברה?

מבחינה זו, הציגה החברה קיפאון ביחס לרבעון הראשון של שנת 2018. נתון חיובי הוא, כי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עלו הכנסות ההפעלה של החברה ב-1% (546.6 מיליון דולר לעומת 540.8 מיליון דולר). יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שהוצאות ההפעלה גדלו בסכום משמעותי הרבה יותר מאשר העלייה בהכנסות ההפעלה: 477.5 מיליון דולר ברבעון האחרון מול 433.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. איך באל על מסבירים עלייה זאת בהוצאות ההפעלה? באמצעות עלייה של 10% בהוצאות הדלק.

 

 

ולמרות זאת, בימים אלו משיקה אל על את בואינג ה"דרימליינר", ומה הקשר לשרה נתניהו?

בשלישי בבוקר נחת בנתב"ג בואינג הדרימליינר, והתקבל, כמיטב המסורת בחברה, במטף סילוני מים קרירים ומרעננים. המטוס מעוצב בסגנון הישן, כמחווה למטוסי ה"בואינג 707". זהו המטוס השישי מבין 16 מטוסי דרימליינר בהם הצטיידה החברה לאחרונה. לא נמתח אתכם עוד, לבטח אתם מעוניינים לדעת מה הקשר לאשת ראש הממשלה. אז נאמר לכם, כי באופן לא מפתיע, גם היא נכחה בין מקבלי המטוס, ומה בכל זאת מיוחד בזאת? שרה עשתה זאת במדי דיילת אל על. הסיבה לכך היא, כי רעיית ראש הממשלה עבדה כדיילת בחברה בתקופת מטוסי הבואינג 707. בימים הקרובים עתיד לצאת המטוס לטיסה בשמי ישראל בנוכחות ילדי עוטף עזה וילדים מהעיר רחובות – על שמה ייקרא המטוס. האם החברה מנסה לסלול דרכה אל לב ראש הממשלה על רקע המתיחות השוררת ביניהם? להזכירכם, בימים האחרונים ניתן היתר לחברת "Air India" לטוס למזרח הרחוק מעל סעודיה, בעוד שחברת אל על מנועה מכך. אז, האם מדובר בחנופה לראש הממשלה? זה כבר עניין של פרשנות סובייקטיבית. מה שבטוח, הוא כי צעד זה אכן פוגע בתחרות בשוק התעופה הבינלאומי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme