10 הרגלים חשובים ביותר שכל מי שעובד מהבית צריך לאמץ

שני ודאוקר2 דקות קריאה
מי שעובד מהבית כדאי שיקרא את הכתבה הזו
שתף:

עידן הטכנולוגיה והאינטרנט שאנו חיים בו הביא איתו שינויים מהותיים באורח החיים של כולנו, ובכלל זה האפשרות הכמעט בלתי מוגבלת של ביצוע פעולות שונות באמצעות המחשב ללא צורך בהגעה פיזית למקום זה או אחר. אפשר לקבוע תור לרופא מהמחשב הביתי, לבצע פעולות בחשבון הבנק דרך הטלפון הנייד והשינוי הגדול ביותר שקשור לעולם התעסוקה – האפשרות לעבוד מהבית.

 

אנשים רבים רואים בעבודה מהבית פתרון נוח, שלא לומר מצוין לשלל אתגרים – בזבוז זמן יקר על נסיעות, צמצום עלויות של רכישת בגדים במיוחד לעבודה או הוצאות על נסיעה וכמובן עבודה בשעות נוחות וגמישות תוך התחשבות גם בצרכי הבית והמשפחה. יחד עם זאת – מי שעובד מהבית לבטח יודע שמדובר באתגר שמצריך משמעת גבוהה ומוסר עבודה בלתי מתפשר. במיוחד עבור אלה שעובדים מהבית, ריכזנו כמה הרגלים או טיפים שיעזרו להם לעבוד בצורה הרבה יותר יעילה ופורייה, תוך ניהול נכון של הזמן והמשאבים.

 

הגדרת סביבת העבודה – מומלץ להקצות שולחן או אזור שבו עובדים. כך גם ה- State of Mind יהיה של עבודה ברגע שמגיעים לאזור הזה. יתרון נוסף הוא – במידה ובבית יש גם ילדים – הם יידעו שכאשר ההורה נמצא באזור העבודה – אין להפריע לו.

 

פינת העבודה של מי שעובד מהבית
הגדירו פינת עבודה ברורה וכשאתם לידה – אין הפרעות

 

צמצום הסחות דעת – יש כביסה לקפל? כלים בכיור? לטייל עם הכלב? לא כדאי להתחיל לעבוד אם יודעים שההסחות האלה יפריעו לריכוז. עדיף לסיים את עבודות הבית קודם.

 

 

ניהול זמן – כן, גם מי שעובד לבד בבית שלו צריך לשמור על משמעת זמן מוקפדת ומסודרת. בדרך זו הוא יידע בדיוק מתי זמן עבודה, מתי אפשר לחלץ עצמות ולנוח, מתי צריך לטפל במטלות הבית או לשוחח בטלפון. העבודה תהיה יעילה יותר כשיש גבולות זמן ברורים ומדויקים.

 

אכילה מסודרת ונכונה – העובדה שמקום העבודה סמוך למטבח אין בה כדי להפוך את יום העבודה לטיול הלוך וחזור למקרר. בדומה להגעה ליום עבודה במשרד – מומלץ להכין אוכל שיספיק לזמן העבודה ולהניח אותו בהישג יד.

 

מי שעובד מהבית צריך לאכול מסודר
הגדירו שעות אכילה ברורות ומסודרות

 

לא לפתוח חלונות של רשתות חברתיות – הגלישה ברשתות החברתיות היא אחד מגוזלי הזמן החמורים ביותר בעידן שלנו. לכן, בזמן העבודה – מומלץ שכלל לא יהיה חלון פתוח כדי לא להתפתות לגלוש בו רק כמה שניות – שתהפוכנה לדקות ארוכות.

 

עדיף ללבוש בגדים שלובשים לעבודה מחוץ לבית – נכון, זה כיף להישאר בבגדי הבית הנוחים, הבעיה היא שבגדים אלה גם יכולים להפוך את הסיטואציה ליותר מדי נוחה ואפילו למרדימה או משעממת, עד כדי עצירת העבודה הנדרשת.

 

לדעת מתי לעשות הפסקה – לא בריא לשבת כל היום מול מסך המחשב. רצוי מדי שעה לקחת הפסקה של כמה דקות, לקום מהכיסא, לחלץ עצמות, לשתות משהו או אפילו לצאת לסיבוב הליכה בחוץ. עבודה מהבית אין פירושה להיות סגור כל היום ומשב אוויר מרענן יכול לעשות את ההבדל בין עבודה פורייה ויעילה לבין תוצאות פחות טובות.

 

מתי הכי כדאי לעבוד? יש אנשים שיודעים שבשעות מסוימות הם מרוכזים יותר וקל להם יותר לקבל החלטות. האם אתם טיפוסי בוקר או ערב? דאגו לשבת לעבוד בשעות שאתם יודעים שתהיינה האפקטיביות ביותר עבור התקדמות העבודה.

 

עובדים בלילה או בבוקר?
רק אתם יודעים מתי אתם יעילים יותר – בבוקר או בערב

 

לא להעמיס יתר על המידה – עצה שנכונה לכל עובד, ללא קשר לתחום עיסוקו או למקום שממנו הוא עובד. לא כדאי לקלקל את הנוחות של העבודה מהבית בלקיחת משימות או מטלות שאי אפשר יהיה לעמוד בהן בהצלחה. חשוב לשמור על מינון נכון שמתחשב בכל הפרמטרים שצוינו וכך לבטח העבודה תהיה יעילה וטובה.

 

 

הגדרת ציפיות בין בני המשפחה – יש לכם בן או בת זוג וילדים? אתם גרים עם שותף? הגדירו מתי ואיך אפשר לפנות אליכם על מנת שלא יפריעו לכם בעבודה החשובה שלכם.

 

אין ספק שעבודה מהבית מושכת לא מעט אנשים. כשמתכננים נכון את יום העבודה – יעלו היתרונות של העבודה מהבית על החסרונות ואפשר יהיה להפיק מכך הרבה מאד!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme