16 שדות תעופה שאנחנו לא יכולים לחכות להגיע אליהם

סיון קידר5 דקות קריאה
שדות תעופה שאולי כדאי להגיע אליהם
שתף:

עקב עליה חדה בכמות הנוסעים, הפוקדים את שדות התעופה הבינלאומיים, במספר ערים מרכזיות ברחבי העולם הוחלט על בניית שדות תעופה חדשים ושדרוג מסופים ישנים, כדי ליצור מתקנים, המסוגלים להתמודד עם עשרות מליוני נוסעים. ההשקעה הזו רווחית במיוחד לנוסעים. התוצאות מניבות אמירות אדריכליות מודרניות מסוגננות, המחליפות את מרחבי הנסיעה הצפופים והאפלים של העבר. הנה 16 פרויקטים שלא יכולנו להתעלם מהם.

 

נמל התעופה החדש של איסטנבול

לטורקיה יש שאיפות רבות להפוך לנקודת מפגש חדשה בין מזרח ומערב. המוביל הארצי שלה, "טורקיש איירליינס", כבר טס לארצות רבות יותר מכל חברות תעופה אחרות בעולם, ועם פתיחת נמל התעופה החדש "איסטנבול" למדינה יש כעת שער להתגאות בו. החלפת נמל התעופה הישן אט'טורק יאפשר שינוי עצום, כיוון שנמל התעופה החדש יהיה מסוגל לטפל ב- 150 מיליון נוסעים בשנה, ואולי אפילו להתחרות בנמל התעופה של דובאי במונחים של חיבור נוסעים. הפתיחה הרשמית של נמל התעופה אמורה להתקיים ב -29 באוקטובר, אך לפי הדיווחים האחרונים היא לא תפעל במלואה עד סוף 2018.

 

 

נמל התעופה אל-מאקתו'ם אינטרנשיונל (דובאי)

נמל התעופה אל- מאקת'ום בדובאי כבר פתוח לקומץ טיסות נוסעים, אך הנמל הבינלאומי, הממוקם באזורה הדרום- מערבי של המדינה העשירה בעולם, צפוי יום אחד להיות הגדול ביותר והעמוס ביותר בעולם, אם נאמין לתחזיות. באל מאקת'ום, הידוע בכינויו "מרכז העולם בדובאי", צפויים להיבנות חמישה מסלולים ושלושה מסופים, והוא צפוי להיות מרכז צי ענק של מטוסי איירבוס A380 , המכונים סופר- ג'מבו, המופעלים על ידי האמירויות. כמו כן, יתפאר הנמל במרחק הליכה קצר יותר עבור הנוסעים, וכן קישור רכבת מהירה למרכז דובאי.

 

 

נמל תעופה לה גוארדיה (ניו יורק)

אף לא דקה לפני המועד שנקבע מושלים שיפוצם ובנייתם מחדש של המסופים וקווי המוניות בנמל התעופה לה גוארדיה הצפוף בניו יורק, שנעשו במטרה ליצור מבנה מסוף אחיד עם יותר שערים ויותר מרווח, כדי לטפל ביעילות רבה יותר באלפי הנוסעים היומיים הפוקדים את הנמל. התקרות הנמוכות במסדרונות צפופים בתערובת מבלבלת של כמה מסופים יפנו מקום לחללים מאווררים עם שפע של חלונות ושירותים חדשים. שיפורים אחרים כוללים מתקני חניה חדשים, מוניות, וכן קישור חיוני אל המטרו הניו יורקי.

 

 

נמל התעופה סינגפור צ'אנגי

נמל התעופה האהוב ביותר בעולם, המשמש כמעבר מרכזי שוקק באסיה, הוא נמל סינגפור צ'אנגי, אשר עתיד להפעיל ממש בקרוב את התכשיט החדש שלו ואת מסוף 5. התכשיט המדובר הוא אזור רב-שימושי מרשים, המחבר בין המסופים הקיימים ומציע מתקני קניות, אוכל ובידור לנוסעים ולמבקרים. עם פתיחתו, הצפויה להתרחש בשנת 2019, מבקריו יוכלו להתרשם בו גם מהמפל הגבוה בעולם. טרמינל 5 ייפתח ממזרח למסופים הנוכחיים באמצע שנת 2020, עם קיבולת של 50 מיליון נוסעים בשנה.

 

 

נמל התעופה הבינלאומי בייג'ינג דאשינג

עוד שדה תעופה חדש, הצפוי להיפתח בשנת 2019 הוא דאשינג הבינלאומי, השואף להיות הגדול והעמוס ביותר בעולם. הנמל יתאפיין במסופי הנוסעים הגדולים בעולם, שיאפשרו את קיצור זמני ההליכה, מה שיועיל מאוד בטרמינל שוקק שכזה.

 

בקרוב נמל התעופה דאשינג יהפוך להיות ביתם של קווי החברות "צ'יינה  איירליינס" ו"צ'יינה סאות'רן איירליינס", אשר יעתיקו מקומם משדה התעופה הקיים, בייג 'ין קפיטל איירפורט.  עם חיבור רכבת מהירה לעיר ורשת כבישים חדשה, נמל התעופה נבנה על גבי שטח שצפוי להכיל 100 מיליון נוסעים בשנה ושבעה מסלולים, כשתעשיית התעופה של סין, שממשיכה לגדול באופן קבוע, מנחה את קו המחשבה העתידי.

 

 

נמל התעופה ווסט'רן סידני

שדה התעופה הקיים של סידני, קינגספורד סמית, מוגבל על ידי מיקום החוף של העיר, ופעילותו מושבתת בשעות הלילה על מנת לשמור על יחסי שלום עם השכנים המקומיים, מה שהוליד כבר לפני זמן מה תכנון עבור שדה תעופה חדש. לאחרונה החלה בניית נמל התעופה ווסת'רן סידני במרחק 27 קילומטרים מהעיר. הוא צפוי להיפתח בשנת 2026, לאפשר צמיחה ולהציע הקלה מהעומס הקיים בשדה התעופה הנוכחי.

 

נמל התעופה הבינלאומי החדש של מקסיקו סיטי

נורמן פוסטר, מעצב של נמלי תעופה רבים ברחבי העולם(המפורסם שבהם: גרין שבלונדון), עומד מאחורי שדה התעופה החדש במקסיקו סיטי, שנועד להחליף את שדה התעופה הנוכחי, שמאופיין בצפיפות רבה. בניית הנמל החדש החלה בשנת 2015. עם זאת, הנשיא הנבחר אנדרס מנואל לופז אוברדור סבור כי עלויות הבנייה גבוהות, ומאיימות לנכות את הפרויקט, ולכן קבע, שאם זה יבוטל, שדה התעופה הקיים ישתפר כחלופה.

נמל תעופה ברלין ברנדנבורג וילי ברנדט

סיום בנייתו של שדה התעופה ברלין ברנדנבורג נדחה לאין שעור, ונראה שפתיחתו סוף כל סוף נראית באופק הקרוב. פתיחתו נקבעה לשנת 2012, אך הפיתוח נמשך במשך שש השנים האחרונות כדי להתגבר על בעיות בטיחות ודרישות רגולטוריות. יחד עם שחיתות וסכסוכים משפטיים, היא הפכה למבוכה יקרה עבור ממשלת גרמניה, ובינתיים, מטוסים ממשיכים לנחות בשדה התעופה Schönefeld הותיק באתר הסמוך. פתיחת הנמל מסתמנת לקראת שנת 2020, אבל רבים מאמינים שזה עלול להימשך עד 2021. כשזה יקרה, נוסעיו יוכלו להתפאר משני מסלולים מודרניים גדולים ומפוארים. כמו כן, ישולבו פעילויות 2 שדות התעופה הקיימים של ברלין.

 

נמל תעופה קרלייל לייק דיסטריקט (אנגליה) 

לנמל התעופה האזורי החדש של בריטניה הייתה התחלה קשה במקצת. פעילותו לא המריאה לשחקים והוא נחשב למנומנם יחסית, מאחר והציע טיסות מקומיות בלבד, עד אשר נבנה בו מסוף חדש, שהציע טיסות לבלפסט, דבלין ולונדון. עיכובים בפתיחת הסגל בשל בעיות הכשרה של הצוות הפחיתו מהאופטימיות הראשונית למרות הרצון הטוב, אך פתיחת טיסות לתיירים ולתושבים מקומיים מציגה תמונה מעודדת לשנת 2019.

 

נמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי (ניו ג'רזי)

כל שלושת שדות התעופה העיקריים בניו יורק משתפרים. במקרה של ניוארק ליברטי אינטרנשיונל, הממוקם מעבר לקו המדינה בניו ג'רסי, הושקעו 2.3 מיליארד דולר, ועיקר השינויים נעשים עבור התאמת חלק מהמסופים הקיימים למבנה חדש המכונה טרמינל 1, והשיפוץ נמצא בעיצומו. עם שלושה מזחים ו -33 שערים, בתוספת חניונים חדשים, מתחמי מזון ומרכזי הגעה ויציאה מחודשים, ישנה הנמל לחלוטין את חוויית הנוסעים, ויעמיד אותו בקו אחד לצד שדות התעופה הגדולים בעולם.

 

נמל התעופה הבינלאומי פיטסבורג

עקב מיזוג יו.אס איירליינס עם איירווייס בשנת 2015, הנמל השוקק בפיטסבורג ספג ירידה ניכרת במספר הנוסעים. המפלה לא השאירה את הנמל קופא על שמריו, והושקעו מאז 1.1 מיליארד דולר על שיפוץ המבנה על מנת להתאימו לשינוי באופן מיטבי יותר. איחוד בנייני הטרמינל עבור נוסעים יוצאים ונוסעים נכנסים למבנה אחד רחב צפוי להסתיים בשנת 2023, ויאפשר מעבר נוח יותר לנוסעים עם עיצוב חדשני.

נמל התעופה מנצ'סטר 

נמל התעופה מנצ'סטר הוא נמל התעופה השלישי העמוס ביותר בבריטניה והוא עובר את פרויקט ההרחבה הגדול ביותר בהיסטוריה שלו כדי לצייד אותו טוב יותר בעתיד הרחוק. התכניות כוללות הריסה חלקית ושיקום חלקי של הטרמינל השני של נמל התעופה לתוך מה שנקרא מסוף סופר, עם מזחים חדשים, שערים וחדרי נוחיות לנוסעים. עבודת הבנייה החלה לפני כשנה, וחלקים של טרמינל 1 ייהרסו בקרוב כדי ליצור יותר מקום עבור מסוף חדש ומסלולי מטוסים.

 

Long Than International Airport (הו צ'י מין סיטי)

שדה תעופה חדש יחליף את המתקנים הצפופים בשדה התעופה הישן הקיים של הו צ'י מין סיטי. השדה נבנה במהלך מלחמת וייטנאם בלב העיר וכבר כיום פוקדים אותו חמישה מיליון נוסעים נוספים ממה שהוא נועד להכיל בשנה. עם מספר גדל והולך של מבקרים נכנסים, וגידול בפעילות המובילה הלאומית, וייטנאם איירליינס, הממשלה שמה בעדיפות גבוהה את בנייתו של שדה תעופה חדש שייקרא Long Thanh International. השדה ימוקם 25 ק"מ מזרחית לעיר, עם קיבולת של 100 מיליון נוסעים בשנה. השדה צפוי להיפתח ב 2025.

 

נמל התעופה הפולני המרכזי של ורשה

נמל התעופה הראשי של ורשה, פרידריך שופן, נהיה מקום צפוף, אשר מתקשה לעמוד בעומס, במיוחד כאשר מספר הנוסעים בעיר גדל, וחברות תעופה זולות משתלטות על המדינה. רפאל מילצ'רסקי, הבעלים של המובילה הארצית, לוט פולין איירליינס, תולה תקוותיו בשדה התעופה הפולני המרכזי החדש שייבנה בברנוב, 25 ק"מ מזרחית לבירה. לדבריו ניתן יהיה להגיע לשם ברכבת מהירה תוך 15 דקות, וגודל המתקנים בשדה יאפשר קבלת 45 מיליון נוסעים בשנה. הבנייה מתוכננת להתחיל בשנת 2021, וטיסות ראשונות יוכלו לנחות 6 שנים מאוחר יותר.

 

לואי ארמסטרונג, נמל התעופה הבינלאומי של ניו אורלינס

הנוסעים דרך שדה התעופה הבינלאומי של ניו אורלינס, לואי ארמסטרונג, כבר מחכים בקוצר רוח לטרמינל החדש שצפוי להיפתח בקרוב. פתיחתו נדחתה כבר, ונראה שגם מועד הפתיחה במרץ 2019 יידחה לחודש מאי. החייאת שדה התעופה הייתה הכרחית, מאחר וחלה צמיחה בכמות הנוסעים והטיסות (כולל טיסות ארוכות ללונדון), ולשם כך הושקעו 1.029 מיליארד דולר.

 

 

מורסיה-קורברה (ספרד)

אם הזמנתם טיסת Jet2 למורסיה בשנה הבאה, ייתכן שתימנו בין הנוסעים הראשונים שינחתו בשדה התעופה החדש קורברה ליד העיר הספרדית של מורסיה. עד כה, כל הטיסות לעיר השתמשו בשדה התעופה סן חבייר, שהוא בסיס צבאי עם מסוף נוסעים נוסף. עם זאת, לאחר קרב ארוך ומתמשך, שדה התעופה החדש בקורברה יחליף את שדה התעופה הישן ממרץ 2019, עם Jet2 ו- EasyJet, החברות הראשונות שמתכננות להשתמש בו. בין מורסיה לקרטחנה ממוקם מלון, המחובר לרשת הכביש המהיר, וממנו גישה נוחה אל אתרי הנופש הסמוכים, כמו גם אל מתקנים מודרניים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme