באפט אמר: 10 ציטוטים של משקיעים מוצלחים שכדאי לגזור ולשמור

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
10 ציטוטים של משקיעים מוצלחים
שתף:

כדי להפוך למיליונר צריך להיות אדם חכם, כזה שיודע לייצר מיליוני ואפילו מיליארדי שקלים באמצעות השקעות חכמות. האנשים המצליחים האלה יכולים ללמד גם אותנו שיעור או שניים, ממנכ"ל ברקשייר הת'וואיי, וורן באפט, ועד למשקיעים גדולים אחרים כמו בנג'מין פרנקלין, הנה כמה דברי חוכמה מהאנשים שעשו את זה בגדול.

 

 

"הכלל הראשון: אל תפסידו כסף. הכלל השני: אל תשכחו את הכלל הראשון"

וורן באפט מתחיל עם שיעור פשוט. הוא נשמע לכם פשוט מדי אבל האמת היא שרובנו מפסידים כסף מסיבות שונות ומגוונות. יש אנשים שהרוויחו מיליונים בווגאס אבל גם רבים אחרים שהפסידו ולא יזכו בכסף הזה בחזרה, וזו כמובן רק דוגמה אחת. אז אולי זה לא כלל הזהב שלכם, אבל רצוי שתזכרו את הטיפ הזה.

 

משקיעים מוצלחים
תזכרו לא להפסיד כסף. וורן באפט

 

"השקעה בידע היא ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר"

בנג'מין פרנקלין הוא עוד דוגמה למשקיע חכם ומוצלח במיוחד, והעצה שלו בהחלט הגיונית. כשאתם מתלבטים בין השקעות או בין תחומי עיסוק שונים, זכרו שההשקעה בידע תניב דיבידנדים מצוינים. אפשר להתייחס כאן גם לכלל חמש השעות, זה שאנשים כמו אופרה וינפרי וביל גייטס מכירים היטב. הרעיון, בפשטות? השקיעו חמש שעות בשבוע לצורך לימוד תחום חדש. אם אתם לא עושים את זה, זה הזמן להוציא את יומן הפגישות ולשריין את הזמן הדרוש למשימה הזו. אתם גם לא צריכים להתאמץ יותר מדי, יש שפע של משאבים באינטרנט, מסרטוני וידאו ביוטיוב ועד להשכרת ספרים בספריה העירונית, לגמרי בחינם.

 

"כמה מיליונרים אתם מכירים שהפכו לאנשים עשירים רק על ידי השקעה בתכניות חיסכון? הוכחתי את העמדה שלי"

המשפט המדויק הזה נאמר על ידי רוברט ג' אלאן, אדם שהצליח לעורר השראה בקרב לא מעט משקיעים. אפשר לראות איך המשפט הזה מתייחס להשקעות באופן ישיר, אבל האמת היא שהוא תקף גם לתחומים אחרים בחיים. במקום לבחור בדרך הבטוחה, זו שיש בצדה פחות סיכונים וגם פחות תשואה, קחו קצת יותר סיכונים, נסו, השקיעו ותגלו שאתם יכולים להפסיד קצת אבל גם להרוויח לא מעט.

 

 

"דעו מה יש לכם ודעו למה יש לכם אותו"

פיטר לינץ' הוא מנהל קרן השקעות גדולה ואדם עשיר למדי, כך שאנחנו מאמינים שהוא מבין דבר או שניים. למרבה הצער, אנשים רבים מקבלים החלטות למרות שהם לא לגמרי מבינים למה הם מקבלים אותן. קחו לדוגמה את קרנות הפנסיה שלכם. האם אתם יודעים איך הן מנוהלות או איך תקבלו את הכסף כשיגיע היום בו תפרשו לגמלאות? אם התשובה היא לא, היא נכונה גם ביחס להשקעות אחרות ואפילו ביחס לרכישות שאתם מבצעים. למה קניתם בית בשכונה מסוימת או שילמתם את המחיר ששילמתם על הבית, על הרכב או על השיפוץ הגדול? זכרו לעשות שיעורי בית לפני שאתם מקבלים החלטות, וההחלטות הללו יהיו נכונות יותר.

 

"השקעה צריכה להימשך יותר מהזמן הנדרש למכונת הכביסה או לצמיחת הדשא. אם אתם מחפשים ריגושים, קחו 800 דולר וסעו ללאס וגאס"

הכלכלן האמריקאי פול סמואלסון מאמין שיש דברים אחרים שכדאי לעשות במקום לעקוב אחר ביצועי קרן הפנסיה או קופת הגמל שלכם. תנו להן לעבוד ובעיקר תנו להן זמן. הצלחה כלכלית מגיעה לאט ולא בן לילה. הסבלנות משתלמת.

 

משקיעים מוצלחים במיוחד
פול סמואלסון מאמין שתצטרכו לחכות בסבלנות

 

"גיוון רחב נדרש רק כאשר משקיעים לא מבינים מה הם עושים"

הנה עוד פנינת חוכמה של וורן באפט, ואנחנו מבטיחים שהיא לא האחרונה. היא נכונה מאוד ביחס להשקעות, וכמובן שאפשר להחיל אותה גם על תחומים אחרים. הרי אף אחד לא טוב בכל דבר, והמפתח להצלחה תלוי ביכולת שלנו למצוא לנו נישה ולפעול בתוכה. זה בסדר לדעת איך מחליפים צמיג, זה לא אומר שאתם צריכים לעבוד במוסך. חשוב יותר לדעת מה הכישורים שלכם ומה באמת עובד עבורכם – ולהתמקד בתחום הזה בלבד.

 

"לוקח 20 שנה לבנות מוניטין ו-5 דקות להרוס אותו. אם תחשבו על זה, תעשו דברים אחרים"

העצה הזו של וורן באפט הגיונית מאוד, ושוב אפשר לומר שהיא רלוונטית גם הרחק מעולם ההשקעות. כשאתם מנהלים כסף של אנשים נדרשת טעות אחת יקרה כדי שהם יאבדו בכם אמון לנצח, וזה נכון גם בחיים. לפעמים זה לא באמת משנה כמה רצון טוב יש לכם וכמה טוב עשיתם, אתם יכולים לאבד הכול ברגע. לא צריך להתאמץ כדי לחשוב על דוגמה טובה, רק תראו את הכוכבים ההוליוודיים הגדולים שנתפסו נקיים לחלוטין – עד שנתפסו עם המכנסיים למטה.

 

"השקיעו כל יום בניסיון להיות קצת יותר חכמים ממה שהייתם כשהתעוררתם בבוקר"

צ'רלי מאנגר הוא מנהל השקעות ונדבן גדול, והוא גם עובד לא מעט עם שותפו וורן באפט. אם יש עצה שכדאי לקבל ממנו זו העצה הזו, אותה כדאי ליישם בכל יום ובכל תחום. תמיד תשאלו את עצמכם מה למדתם היום, בין אם הייתה זו עובדה חדשה שגיליתם בספר שקראתם, תובנה חדשה בנוגע לתחום העיסוק שלכם או משהו קטן שלמדתם על החיים שלכם בכלל.

 

משקיעים מוצלחים
למדו משהו חדש כל היום. צ'רלי מאנגר

 

"המילים המסוכנות ביותר בעולם ההשקעות הן: הפעם זה שונה"

סר ג'ון טמפלטון ייסד ב-1987 קרן השקעות שמנהלת היום כ-615 מיליארד דולר. היום הוא מזכיר את שלוש המילים שרובנו מכירים מתקופות שונות בחיים, ומשלל סיטואציות. יכול להיות שיצאתם מקשר רע או ממקום עבודה שלא קידם אתכם, ומצאתם את עצמכם באותו מקום כשאתם מבטיחים שהפעם זה פשוט יהיה אחרת. בפועל אנחנו נוטים להימשך למקומות המוכרים יותר, גם אם לא היה לנו שם טוב באמת, במקום לקחת סיכון ולנסות משהו אחר שאולי יניב תוצאות טובות יותר.

 

"צריך להיכנס לעולם הנתינה בדיוק כפי שנכנסים לעולם ההשקעות. נתינה היא השקעה"

איל ההון ג'ון ד' רוקפלר היה נדבן ידוע, אז אם יש מישהו שיכול לתת לנו עצה על נתינה והשקעות – זה ככל הנראה היזם העשיר. אין ספק שהנתינה יפה, בכל צורה באשר היא, אבל יש גם ארגוני צדקה שלא באמת עושים את מה שהם מטיפים לו או טוענים שהם מאמינים בו. לפני שאתם נותנים את הכסף שהרווחתם בעמל רב, בדקו את העמותה או את הגורם שאתם מתכוונים לתרום לו. נסו להבין לאן הולך הכסף, מי מקבל אותו ומה באמת עושים איתו. כך התרומה שלכם תתגלה כהשקעה אמיתית בעבודה חיובית שיוצרת שינוי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme