16 כללים בסיסיים לשיווק הרבה יותר חכם של העסק שלכם

מערכת2 דקות קריאה
קידום העסק - כללים בסיסיים
שתף:

בעלי עסקים יכולים לעשות טעויות, וזה לגמרי לגיטימי. אלא שגם מהטעויות הללו צריך ללמוד, ואם אפשר ללמוד מטעויות של אחרים הרי זה משובח. אז לפני שאתם משקיעים תקציבי ענק בקידום העסק ונכנסים להרפתקאות כלכליות שירוקנו לכם את החשבון – הנה כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

 

1 – אל תנסו להמציא את הגלגל

יש היום לא מעט ערוצי שיווק, וזה ממש לא אומר שאתם צריכים לנסות את כולם. בפרט, אל תהיו הראשונים שמנסים פלטפורמה שאיש עדיין לא שרד כדי לספר איך היא עובדת. אם תעשו את זה תבזבזו לא רק זמן, אלא גם הרבה כסף. מצד שני חשוב לסייג ולומר שאתם גם לא רוצים לאחר. במילים אחרות, אם פלטפורמה מסוימת כבר לא ממש רלוונטית, ותרו עליה. התמקדו בכלים החיוניים והאפקטיביים ביותר, ואתם בהחלט צריכים לגלות מה נכון עבור העסק שלכם, ואיפה קהל היעד שלכם נמצא.

 

כללים לשיווק נכון בלי המצאות הזויות
זה לא הזמן להתנסות בערוצי שיווק שאף אחד לא מכיר עדיין

 

2 – הישארו שם כל עוד זה עובד

אם נודה באמת, אנחנו חיים בעידן די דינאמי והמשמעות היא שגם אחרי שבחרתם ערוצי שיווק מרכזיים – הם עשויים להפוך לרלוונטיים פחות בהמשך. יכול להיות שהקהל שלכם ישתנה ומה שעבד עבורו קודם לא יעבוד בעוד שנה מהיום, ואפילו בעוד חודש. קחו לדוגמה את פייסבוק, פלטפורמה נהדרת למשווקים, אבל גם כזו שמתמודדת עם שינויים מהותיים בשנה האחרונה. היום היא עדיין אפקטיבית אבל כדאי להיות ערוכים ליום שבו אינסטגרם, טוויטר או כל אפיק אחר יהיה יעיל הרבה יותר. בקיצור, כל עוד זה עובד לכם תישארו בדיוק איפה שאתם, אבל היו ערניים וצאו בזמן אם משהו ישתנה.

 

3 – הישארו שם גם בתקופות החלשות

השוק יכול להיות תנודתי מאוד, ובעלי עסקים רבים נוטים לעצור את מאמצי השיווק כשנרשמת האטה. בפועל עדיף לפעול בצורה הפוכה לחלוטין. אל תתמקדו במטרות לטווח הקצר, אלא באלו שיובילו אתכם קדימה בטווח הארוך. בתקופות החלשות אתם משקיעים קצת יותר, אולי מקצצים במקומות אחרים, אבל זו הדרך היעילה ביותר לשרוד גם את הזמן שבו ההכנסות נמצאות בירידה.

 

 

4 – חשבו לטווח הארוך אחרת תפסידו בקרב

חברות מסחריות רבות פועלות להשגת תשואה מרבית בתוך 12 החודשים לפעילותן, ולחברות רבות אחרות יש תכניות מוגדרות גם לשלוש השנים הבאות. כדי להתמודד מול השחקניות הגדולות תצטרכו לראות הרבה מעבר לפרק הזמן. היו יצירתיים, השקיעו בתוכנות ובעיקר הפגינו סבלנות מרבית שכן גם הרעיונות היצירתיים עשויים להניב פירות רק בעוד כמה שנים.

 

כללים לשיווק נכון - מבט לעתיד
חשבו כמה צעדים קדימה – כבר עכשיו

 

5 – אל תישענו על פלטפורמה אחת בלבד

אם הזכרנו את שפע ערוצי השיווק הקיימים היום, נסו לשלב ביניהן. התמקדות בערוץ אחד בלבד, למשל גוגל או פייסבוק, היא בעיקר מהלך מסוכן בטווח הארוך. אם הוא לא מתאים לעסק שלכם, או אם וכאשר יחולו בו שינויים לאורך הדרך, תמצאו את עצמכם בלי פתרון זמין ותצטרכו להשקיע זמן ומשאבים באיתור פתרונות חדשים ומקוריים. בקיצור, התחילו במאמצי ה-SEO במקביל לקידום ברשתות החברתיות השונות ואתרו את כל המקומות שבהם תוכלו לקדם את העסק שלכם כבר היום.

 

 

6 – המספרים לא משקרים

אפשר גם לומר שדעות לא באמת משנות, והרעיון כאן די פשוט: שיווק צריך להיות מבוסס על נתונים בלבד. תמיד. אם תעקבו אחר המספרים, תבקרו את עצמכם ותערכו שינויים בהתאם, זה פשוט יעבוד לכם יותר. יש פרטים שאתם לא יכולים לשלוט בהם, והם לא באמת חשובים. הדוגמה הפשוטה ביותר היא חלונות קופצים (פופ-אפ) בסגירת האתר שלכם. יכול להיות שהגולשים שלכם לא ממש מחבבים את זה, והם גם אומרים לכם את זה, אבל בפועל אתם רואים שהחלונות הללו מעלים את ההכנסות שלכם ב-10 אחוזים מדי חודש. במצב כזה לכו עם המספרים, בהנחה שאתם לא פועלים באופן לא מוסרי כמובן.

 

7 – תתחילו לבנות לעצמכם מותג

אנשים מתחברים למותגים, וזה באמת לא משנה אם מדובר באדם או בחברה. חברת נייקי היא מותג ענק, וגם בר רפאלי היא מותג משמעותי מאוד בישראל. בניית המותג היא שמאפשרת לעסק לשרוד לאורך זמן, והיא אף מייעלת את מאמצי השיווק שלכם. זה לא אומר שתשיגו את המטרה הזו ביום אחד, כמובן, אבל גם עסק קטן אפשר להפוך למותג עם תכנון נכון.

 

כללים לשיווק ולבניית מותג
התחילו לבנות מותג – כבר היום

 

8 – אל תחפשו קיצורי דרך

אם מישהו מציע לכם קיצורי דרך בקידום שלכם ברשתות או ב-SEO, שמרו ממנו מרחק. קיצורי דרך לא רלוונטיים לטווח הארוך והם עשויים אף לעכב אתכם. במצב הזה בהחלט עדיף ללכת על בטוח ולחשוב כמה צעדים קדימה, עד כמה שההצעות שתקבלו בוודאי מפתות.

 

9 – אל תקדמו זבל

זה נשמע קצת קיצוני אבל זו כנראה הדרך הטובה ביותר לתאר את המוצר, השירות או האתר שמוגשים ללקוחות ברמה נמוכה מאוד. קידום אתר שאיננו מרשים או מוצר שאיננו טוב רק יפגע בכם, וזה נכון בייחוד בעולם המקוון שבו התחרות קשה מאוד ממילא. קל יותר לפרסם מוצר שאנשים יאהבו, וזה באמת לא משנה כמה אתם אנשי שיווק מצוינים. במילים אחרות, עצרו לרגע והתמקדו במוצר שלכם – ודאו שהוא מדהים, ורק אז התחילו לשווק אותו.

 

10 – נסו לפעול בניגוד להיגיון השיווקי המקובל

אם זה עובד לכולם זה יעבוד גם לכם, או לפחות נדמה לכם שזוהי הנוסחה הנכונה. בפועל, לא בטוח שזה מדויק. אז נכון, ללכת נגד הזרם היא החלטה אמיצה שנלווה אליה סיכון לא מבוטל, אבל זו גם הדרך לגדול ולבלוט בשטח. קחו למשל את ג'ימייל, שירות דואר שנכנס בתקופה שבה היו שפע של שירותי דואר אחרים אונליין. בתחילת הדרך יכולתם לפתוח חשבון רק אם החברים שלכם הזמינו אתכם לעשות את זה, מה שנתן תחושה של אקסקלוסיביות ועודד אנשים רבים להצטרף למעגל היוקרתי של משתמשים עם חשבון ג'ימייל. היינו אומרים שזה עבד לא רע.

 

11 – השיגו את המשפיעים הנכונים בשלב מוקדם

אנשים נוטים לפתח קשר מעמיק יותר עם אינדיבידואלים בהשוואה למותגים שנשענים על חברה או ארגון. אם יהיו לכם משפיעים בשלב מוקדם תוכלו למשוך לקוחות מהר יותר. המשפיעים צריכים להיות קשורים לעסק שלכם, כמובן, אחרת תבזבזו כסף וזמן יקר. לצורך הדוגמה, אם אתם מציעים שירות לעסקים כנראה אין טעם לבחור בדוגמנים או בפליטי ריאליטי שלא קשורים למוצר שלכם, אם כי משפיעים אלה יכולים להיות רלוונטיים לקידום מוצרים מתחום האופנה, למשל.

 

 

12 – וידאו הוא העתיד

אנשים רוצים לתקשר איתכם ועם העסק, אבל אם אתם לא משלבים סרטונים בקידום שלכם זו טעות שהגיעה הזמן לתקן. גם בלי מצלמה מקצועית ומתוחכמת הסרטונים הם קריטיים, וכשאתם יוצרים אותם פרסמו אותם בכל מקום – ברשתות החברתיות ובאתרים אורחים, למשל.

 

13 – אתם לא יודעים הכל

אתם באמת ממש טובים, אתם יודעים הרבה, אבל אל תתנו לידע הרב לבלבל אתכם. יש עוד הרבה שאתם לא יודעים, והמציאות משתנה בקצב מסחרר. אם תסתובבו בעולם עם גישה לפיה אתם נעלים ומושלמים, תגלו שאתם נשארים מאחור. המתחרים שלכם ינצלו את זה, גם אם אין להם את הניסיון שיש לכם.

 

14 – הכותרות חשובות יותר מהתוכן

התוכן חשוב, ויש סיבה טובה לכך שהוא זוכה לתשומת לב אדירה, אבל הכותרת חשובה אפילו יותר. השקיעו את הזמן בתכנון כותרת, וזכרו שגם אם כתבתם תוכן מושלם, מבריק, מקורי ומלהיב, אף אחד לא יבחין בו עם כותרת גרועה. מומלץ לבצע גם השוואה בין כותרות (באמצעות A/B Testing) כדי שתוכלו לדעת מה עובד טוב יותר.

 

15 – אם אתם רוצים לגדול מהר קחו אנשים מנוסים

ההחלטה לגייס עובדים חסרי ניסיון, כאלה שתצטרכו ללמד בעצמכם, היא החלטה נהדרת ומבורכת. יש לא מעט אנשים חסרי ניסיון שיכולים להפוך לעובדים מעולים. הבעיה היא הזמן שעומד לרשותכם, ואם אתם צריכים תוצאות מהירות יותר, אין לכם זמן לאמן. גייסו אנשי שיווק עם ניסיון רלוונטי ותנו להם להתחיל לרוץ לבד כבר ביום הראשון שלהם בעבודה. אם הם עבדו עם המתחרים שלכם זה אפילו מבורך.

 

16 – אנשים אוהבים סיפורים

היכולת לספר סיפור היא חשובה, ואנשים תמיד אוהבים סיפור טוב. זה תמיד היה כך וזה כנראה גם יישאר כך בעתיד. שלבו סיפורים בטקסטים שלכם, ותנו לקהל שלכם להתחבר אליכם דרך המילים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme