15 הוכחות לכך שדור המילניום דווקא מתנהל כלכלית טוב יותר

שני ודאוקר5 דקות קריאה
התנהלות כלכלית טובה מכפי שדמיינתם
שתף:

מי אמר שהדור הנוכחי מפונק ובזבזן? מי שאומר את זה מוזמן לבדוק היטב נתונים כלכליים שמפורסמים מעת לעת ולגלות שהצדק לא עימו. אמנם לבטח יש פה ושם אנשים עם התנהלות כלכלית קצת פחות טובה או שאיננה מבוססת על תכנית לטווח ארוך אם בודקים נתונים מערכתיים או רוחביים שלוקחים בחשבון נתונים יותר מעשיים – אפשר להבין שמדובר בדור שיש לו ערך רב לכסף וגם אם צעירים כאלה או אחרים מקבלים עזרה מההורים או מהמשפחה – אין זה אומר שההתנהלות שלהם קלוקלת. אז אילו הוכחות יש לטענה זו? הנה הן:

 

 

1 – מגורים

אם בודקים נתונים אמינים, רשמיים ומדויקים מקבלים נתון לא פחות ממדהים לפיו בערך מחצית מהצעירים כיום מתגוררים בנכסים משלהם, ללא הבחנה בין דירה לבית פרטי. אין זה משנה, לצורך העניין, אם ההון העצמי היה שלהם או הושג ממקורות אחרים ועל מנת לפשט את העניין לא ניכנס כרגע לדיון על כדאיות רכישת דירה אל מול השכרה לטווח ארוך. בשורה התחתונה – יותר צעירים הם גם הבעלים של הנכס שבו הם גרים.

 

התנהלות כלכלית ומגורים לבד
בני ובנות דור המילניום גרים בדירה משלהם

 

2 – חסכון של כסף בצד

יש כיום מודעות גבוהה מאד להפקדת סכומים משתנים של כסף מדי פעם, אפילו מדי חודש לקופת חסכון או פיקדון. במידה והחיסכון נוצר ללא יצירה של יתרת חובה בחשבון העובר ושב, הרי שזהו סימן מעולה שההתנהלות הפיננסית טובה ומחושבת.

 

3 – תשלום חשבונות ומחייה

כדי לשלם את החשבונות צריך לעבוד. דור המילניום עובד בשלל עבודות ומשרות, לעיתים אפילו זמניות או כאלה שלא מהוות את קריירת החלומות ולו כדי להרוויח את הזכות לשלם על המחייה באופן עצמאי.

 

4 – תכנון לטווח ארוך

לא בכדי רואים כיום פרסומים רבים לסדנאות והרצאות הנוגעים לתכנון תקציב ועמידה בו. ההיצע מתאים לביקוש של רבים להבין מה הדרך הנכונה להתנהל, כל אחד על פי המדדים האישיים שלו.

 

5 – השוואות מחירים והזמנות אונליין

החנויות הפיזיות איבדו את המונופול שלהן כמעט בכל תחום. דור המילניום לא קונה מיד מה שדרוש לו אלא מבצע סקר שוק מקיף, בוחן מהיכן אפשר להשיג את אותו המוצר במחיר טוב יותר או מזמים מאתרי מסחר מקוונים.

 

התנהלות כלכלית וצרכנות נבונה
דור המילניום מורכב מצרכנים חכמים שמבצעים השוואות מחיר ורכישות אונליין

 

6 – כל צעד ושעל מבוססים על חסכון

שום דבר אינו מובן מאליו. כל שיקול, סיבה או פעולה נלקחים בחשבון לאחר בחינה של פרמטרים הקשורים לכסף, הן בהווה והן בעתיד וההחלטה תילקח בכובד ראש.

 

7 – פנסיה

בני ה- 30 כיום מכירים את עולם הפנסיה, ייתכן והיו עדים למקרים שבהם אנשים הגיעו לגיל פרישה ללא חסכונות וחיו מהיד לפה ולכן יש להם מודעות עצמית להכנה כלכלית לקראת הפרישה, גם אם היא מתוכננת לעוד כמה עשרות שנים.

 

 

8 – תכנון עתידי וציפייה

הם לא מפונקים ולא משועממים. יש להם תכניות, גם אם עדיין לא הוציאו אותם אל הפועל. כשיחליטו מה הם רוצים לעשות – יעמדו לרשותם כל האמצעים לשם כך.

 

9 – עבודה קבועה לטווח ארוך

מי שמחפש עבודה מחפש מקום עבודה גדול ויציב, כזה שיוכל לעבוד בו לאורך זמן, אפילו למשך שנים רבות. נטייה זו באה בניגוד מוחלט לבני ה- 40 וה- 50 שידועים כאימפולסיביים יותר הנוטים להחליף מקומות עבודה באופן תדיר.

 

התנהלות כלכלית ועבודה לטווח ארוך
עבודה יציבה היא שם המשחק

 

10 – שמירה על איכות חיים

הם מחושבים, הם מונעים מתוך שיקולי חסכון, אבל שום דבר לא יעצור בעדם לחיות, ליהנות ולחוות. הם יוצאים למסעדות, מבלים באירועים, צופים בסרטים והצגות ונפגשים לא מעט עם חברים.

 

11 – לא סומכים על גופי המדינה

החבר'ה האלה יודעים שהמוסד לביטוח לאומי לא יתייצב לעזרתם במידה וחלילה יהיו בבעיה ולכן הם דואגים לתכניות חלופיות הן עבור תקופת הפנסיה והן עבור הזמן הקרוב, למקרה שבו לא יוכלו, חלילה, לעבוד ולהתפרנס.

 

12 – לא מתפזרים עם כרטיס האשראי

אם פעם יותר מכרטיס אשראי אחד בארנק היה סמל סטטוס – הרי שהיום, בעיניהם של בני ה- 30-40 זהו סימן לבזבזנות ופזרנות. העצה הראשונה שיקבלו הזהירים היא להשתמש בכרטיס אחד בלבד – וזה מה שיימצא בארנק שלהם.

 

13 – השקעות בשוק ההון

עד לא מזמן צמד המילים האלה היווה איום לא קטן על אנשים ממוצעים. היום יש נטייה ללמוד בדיוק מה קורה שם ואיך אפשר לגייס את המדדים לטובתו של כל אחד.

 

התנהלות כלכלית והשקעות
היום כבר לא מפחדים להשקיע בשוק ההון

 

14 – לא מתחתנים כל כך מהר

אם פעם היינו מתחתנים ללא בסיס כלכלי איתן, הרי שהיום שני בני הזוג ידאגו להווה ועתיד כלכלי יציב לפני שיחליטו למסד את מערכת היחסית הזוגית ביניהם.

 

15 – מה אני רוצה בכלל? בניגוד לדעה הרווחת

בני דור המילניום יודעים בדיוק מה הם רוצים וברוב המקרים – הם גם יידעו איך להשיג את זה. גם אם כלפי חוץ זה לא ייראה ככה, אין לדעת מה עובר במוחו של הצעיר וסביר מאד להניח שמגדלים של תכניות ברורות ומבוססות נבנים בתוך המוח הקודח שלו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme