לא חייבים כריזמה – כך תנסחו את נאום המעלית המושלם

רחל ברגר5 דקות קריאה
תתחילו לשנן: זה נאום המעלית
שתף:

לא מעט מאתנו שואפים להיות דמויות מקושרות, כריזמטיות ומוכרות. רבים חולמים להיות כאלו, היוצרים 'קליק' אישי עם שותפים מזדמנים במהירות, במטרה להגיע להישגים, קשרים ושיתופי פעולה בעסקים ובחיים. 'נאום המעלית' הוא אחד הכלים הכי עוצמתיים לכך, לשיווק עצמי בכל מקום, בכל זמן ועם כל אחד.

 

 

מה הוא נאום המעלית?

הבה ונניח שאתם יוצאים לרגע מאירוע, עולים במעלית לגג האולם לשאוף אוויר ומגלים מולכם את אחד מאילי ההון הגדולים במדינה שעולה בדיוק כמוכם, במעלית. יש לכם 20 שניות לשוחח עמו, מה תאמרו לו? ב-20 השניות הללו שיש לכם, תוכלו לפתוח בשיחה, להציג את עצמכם בצורה מרשימה ומסקרנת ולסיים בסיכום לפגישה נוספת לשיתופי פעולה עסקיים. 20 השניות הללו, נקראות 'נאום מעלית'. וכשהן מנוצלות בצורה טובה, הן יוצרות לנו קשרים חברתיים ועסקיים. כן, עם 'נאומי מעלית' אנו יכולים לזנק לעסקאות, מקומות, קשרים ושיתופי פעולה עם האנשים הכי נכונים.

 

יתכן, ויש כאלו כאן, בין הקוראים, שיקראו את הכתבה, יהנהנו, ויסננו באכזבה: "אנחנו מכירים את האנשים הללו בעלי הקסם האישי הזה, שיוצרים קשרים ענפים במהירות,שזורמים בשיחה קוסמת עם כל אדם בו הם פוגשים. אבל אני פשוט לא סגנון כזה". ובכן, כדאי שתדעו: נאום מעלית הוא לא יותר מאשר טכניקה שאפשר (וכדאי) להתאמן עליה. על 'נאום המעלית', תוכל להתאמן כבר ביציאה הבאה שלך מהעבודה, כדי להתחיל לקשור קשרים עסקיים וחברתיים בקלות ובהנאה.

 

נאום המעלית חשוב לכם
האמת היא שיש חשיבות רבה לתכנון נאום המעלית המדויק שלכם

 

ארבעת השלבים בנאום מעלית מוצלח

1. פנו בפניה אגבית לעומד מולכם: אם אתם מכירים את האדם מולכם, פנו אליו בשמו, ואם לא, שאלו: 'אתה עובד כאן' ? 'אתה הבעלים של חברת ישראלי'? 'היית בחתונה הזו'? 'מה אתה אומר על….?'

 

2. ספרו על עצמכם בקצרה, במה אתם מתמחים. חשוב שתציינו במה אתם מתמחים באופן מיוחד ומחמיא, וגם חשוב לא להאריך בדברים או לספק רשימת מכולת ארוכה מדי. אין לכם זמן, ולאדם שמולכם אין בהכרח סבלנות – אם תהיו קצרים ומדויקים האפקט יהיה משמעותי הרבה יותר.

 

3. כעת, שאלו שאלה שתעניין את העומד מולכם, ותגרום לו להתעניין בהתמחות שלכם ממקום אישי. לדוגמה: אם העומד מולכם מנכ"ל חברה, ואתה, טכנאי רשת, שאל אותו 'האם ידעת שגלישה באתרי מידע גוזלת 10% משעות העבודה של העובד'?

 

4. סיימו את נאום המעלית בקביעת פגישה עסקית: הוצא כרטיס ביקור ואמור: 'יש לי הצעה מעניינת בשבילך, אתקשר אליך היום ונקבע פגישה'. שימו לב שגם אם המטרה שלכם היא לדחוף את המוצר שלכם, זה בטח לא הזמן. נאום המעלית הוא לא שיחת מכירה, הוא שיחה שנועדה לייצר פגישה עסקית.

 

נאום המעלית פתח לפגישה עסקית
אם תעשו את זה נכון – נאום המעלית יעזור לכם לייצר פגישה עסקית

 

עוד טיפ קטן וחשוב: אל תנסו להרשים עם שפה גבוהה עם מושגים מקצועיים שאתם לא באמת שולטים בהם – או כאלה שיש סיכוי שהצד השני לא ממש יבין. כפי שלא תרצו להישמע חסרי הבנה גם האדם שמולכם יובך אם תשתמשו בעברית גבוהה ומצוחצחת שלא בטוח שיבין.

 

 

מדריך נאום המעלית למתחילים

למתחילים שביננו, שעוד תוהים איך ואם בכלל להתחיל בנאום מעלית. הנה עוד ארבעה שלבים שיקלו עליכם לפתוח בנאום המעלית, וכדאי לעשות את זה כבר עכשיו:

 

1. רשמו את תוכן השיחה עבור נאום מעלית בכתב.
2. התאמנו על השיחה, עם עצמכם ומול המראה, שוב ושוב, עד שתזרמו בשיחה בביטחון ובקלות.
3. כעת, התאמנו מול חברים: שמעו להארות וגם להערות שלהם, ופשוט, השתפרו.
4. קדימה צאו למעלית או לאירוע הקרוב.

 

צרו הכרויות עסקיות חדשות, עשו את זה בכיף בקלות והנאה ותגלו כמה פשוט להפוך לאישיות פופולריות מוכרת ומקושרת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme