בדיקת ריאלי – אתרי הקופונים לא תמיד משתלמים לכם יותר

שני ודאוקר5 דקות קריאה
היתרונות והחסרונות של אתרי הקופונים
שתף:

קופונים, קופונים, קופונים. המילה קופון מתחברת לכל משפט שקשור בקניית פריט, רהיט, כרטיס לאטרקציה או אפילו חופשה. אתרי אינטרנט רבים מאפשרים קנייה של כל מה שעולה על דעתנו במחירים מוזלים ועם הבטחות להוזלה משמעותית מהמחיר המקורי של אותו פריט או שירות. אף אחד היום לא קונה שום דבר בלי לבחון לעומק גם את אתרי הקופונים וגם את אתרי השוואות המחירים על מנת להיות סמוך ובטוח שהוא מוצא את המחיר הטוב ביותר, הזול ביותר והאטרקטיבי ביותר.

 

נשאלת השאלה המהותית – האם אתרים אלה באמת חוסכים כסף או שמא מדובר בתכסיסים שיווקיים מתוכננים היטב? על מנת לענות על השאלה הזאת בחנו כמה אתרי קופונים מוכרים ושלוש קטגוריות נפוצות – חופשות בארץ, מוצרי ילדים ותינוקות ומוצרי חשמל לבית. אז איפה באמת הכי זול וכדאי לקנות?

 

 

חופשות בארץ

ההנחה הרווחת כיום בקרב מי שמחפש דילים טובים לחופשה בארץ (ולעיתים גם בחו"ל) היא שהאפשרות הזולה ביותר להזמנה היא ישירות דרך המלון או המקום שנותן את השירות. לקחנו לדוגמא מחיר של לילה בבית מלון ברמת 3-4 כוכבים באילת. בין אתרי באליגם וגרו (גרופון) – האתרים שנחשבים למובילים בעולם הקופונים התגלה פער של כ- 10 ₪ בעסקאות המוצעות עבור אותם בתי מלון באותם התאריכים.

 

 

 

לעומת זאת, בדיקה של חופשה בעלת אותם מאפיינים באתר של המלון עצמו העלתה כי המחירים לא היו רחוקים מהמחירים שהופיעו באתרי הקופונים ובמידה והיה מדובר בחופשה שאמורה לצאת לפועל בשבוע הקרוב – אפשר היה לקבל הנחה משמעותית על שום "רגע אחרון" – מה שלא היה אפשרי דרך אתרי הקופונים. במילים אחרות – לא היה נראה יתרון משמעותי לטובת אתרי הקופונים.

 

מוצרי ילדים ותינוקות

להורים, בין אם הם טריים או ותיקים, קשה מאד לעמוד בפיתוי של מחירים אטרקטיביים עבור מוצרים המיועדים לילדיהם הצעירים. בתחום זה, בזכות הביקוש הגבוה וההיענות הגבוהה לרכישה – מצאנו לא מעט הצעות אטרקטיביות ומעניינות מאד, שלא לומר אפילו – זולות מאד. ניקח לדוגמא מוצר שלקראת רכישתו מתבצע מחקר לא קטן – כיסא בטיחות. חברת ברייטקס נחשבת למוכרת ומובילה בתחום וילדים רבים עושים שימוש בכיסאות מתוצרתה. לחברה כמה דגמים של כיסאות בטיחות. הדגם שבחרנו נמכר באתר גרו במחיר של 1290 ₪, באתר בייבי קופון – אתר המרכז קופונים ועסקאות עבור מגוון רחב של מוצרי ילדים ותינוקות הוצע אותו דגם של כיסא במחיר של 1490 ₪ ובחנות פיזית באזור השרון נמכר אותו הכיסא ב- 1350 ₪.

 

אתרי הקופונים ומוצרי תינוקות

 

 

קופונים של מוצרי תינוקות

 

כרטיסים להופעות

מי לא אוהב לצאת לבלות וליהנות במופע סטנד אפ הומוריסטי או הופעה של אומן אהוב? יחד עם זאת ועם כל ההערצה לאומנים – מחירי הכרטיסים לא נמוכים ולא תמיד מצדיקים את היציאה מהבית, המזנה של שמרטפות, במידת הצורך וכמובן – קנייה של מזכרת, משקה או דבר מאכל. אז מה מציעים אתרי הקופונים בתחום הכרטיסים?

 

ראשית חשוב להבין ולהפנים – כרטיסים להופעות של האומנים הגדולים והמבוקשים – לא מוצעים באתרי הקופונים. ייתכן ואפשר יהיה לרכוש כרטיסים בהוזלה מסוימת דרך עמותות או ארגוני עובדים (תעשייה אווירית, הסתדרות המורים או בהצדעה) ובמקרים מסוימים במבצעים של כרטיסי האשראי. בחנו את המחיר של כרטיס למופע הסטנד אפ של אחד האומנים הצעירים והמתחילים יחסית ומצאנו את המחירים הבאים – 55 ₪ באתר גרו, אתר dscanner מציע כרטיס במחיר של 65 ₪ ואילו באתר האינטרנט הרשמי של האומן אפשר לקנות כרטיסים ב- 81 ₪. אין ספק שכאן יש הבדל גדול במחירים וסקר מחירים יהיה כדאי ומשתלם.

 

 

לקנות או לא לקנות?

מעבר למחיר עצמו חשוב מאד לבדוק כמה פרמטרים נוספים לפני שמחליטים באיזה אתר או באיזו פלטפורמה לבצע את הרכישה. במידה ומדובר בסכום קטן כמובן שהמחקר המעמיק מיותר ופחות הכרחי אך אם מדובר בקניית חופשה או מוצר יקר – חשוב לשים לב, למשל, למדיניות הביטולים ו/או ההחזרות של המוצר או השירות, מומלץ לקרוא את השורות הקטנות – האם למשל המחיר כולל שירות, תמיכה או משלוח, שכן ייתכן וסכומים נוספים יתווספו למחיר ויהפכו את העסקה כולה לפחות כדאית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme