הסנדוויץ' חשוב לא פחות מהדרכון: כל מה שחשוב לדעת לפני טיסת לואו קוסט

יובל פוגל3 דקות קריאה
איך טיסת לואו קוסט באמת חוסכת כסף?
שתף:

בשנים האחרונות שינו חברות הלואו קוסט את פני ענף הטיסות עת הציעו מחירי טיסה זולים במיוחד. במטרה להתחרות בהן, נאלצו גם חברות התעופה הרגילות להוריד מחיריהן. נשמע טוב? רגע לפני שאתם ממהרים להזמין לעצמכם טיסת לואו קוסט, כדאי שתקראו את הכתבה ותכירו את פני הדברים.

 

 

חברות הלואו קוסט העיקריות הפועלות בישראל

Easy Jet: חלוצת טיסות הלואו קוסט בישראל. זוהי חברת תעופה בריטית אשר הגיעה לכאן בשנת 2009 והציעה טיסות מוזלות ללונדון.

RyanAir: חברת תעופה אירית הנחשבת לגדולה באירופה. החברה הכפילה פעילותה בארץ בשנה האחרונה בשיעור של כ-500%.

Wizz Air: חברת תעופה הונגרית הפופולרית מאוד בקרב הקהל הישראלי – ממוקמת במקום השלישי בנתב"ג מבחינת התניידות הקהל (אחרי אל על ו-Turkish Airlines).

 

טיסת לואו קוסט של Wizzair
חברת Wizzair היא אחת מכמה חברות המציעות טיסת לואו קוסט בישראל

 

אז מהי טיסת לואו קוסט? ומהם קווי ההתבוננות העיקריים בטרם ביצוע ההזמנה?

ברמה הבסיסית טיסת לואו קוסט היא טיסה במחיר זול. יחד עם זאת, יש להוסיף למחיר הטיסה  עלויות עבור פרמטרים רבים המהווים הכרח עבור חלק מהלקוחות. חשוב לדעת כי מדובר בטיסה בכיוון אחד בלבד ולכן יש לקחת בחשבון גם את טיסת החזור, שבמקרים רבים אף תהיה יקרה יותר. במילים אחרות, היו חשדניים, שימו לב לתוספות המחיר ולפרטים קטנים כגון עמלות תשלום באמצעות אשראי ועמלות המרת מטבע, והצטיידו במחשבון למען תוכלו לבצע שיקולי כדאיות.

 

 

בטיסות הלואו קוסט הדקה התשעים אינה הזולה ביותר

מרבית חברות הלואו קוסט מאפשרות הזמנת כרטיס טיסה בטווח זמן של עד שנה מראש. הרעיון הוא, כי ככל שתקדימו להיכנס לאתר ולבדוק מחירים, כך יגדל הסיכוי שלכם למצוא מושב זול יותר. במילים אחרות, מדובר בהזמנה על בסיס מקום פנוי – שיטה הפוכה מזו של הדקה התשעים, המציעה מחירים זולים יותר ככל שתהיו סמוכים למחיר הטיסה. 

 

אבל רגע אחד… אם כבר בחרתם להזמין כרטיס טיסה מוקדם כל כך, לבטח יש לכם זמן – נצלו אותו והשוו את המחיר אל מול חברות התעופה הרגילות. הסיבה לכך היא, כי ישנו סיכוי שתמצאו אצלן מחיר זול יותר עקב הורדת המחירים בשנים האחרונות ועקב העלויות הנוספות של טיסות הלואו קוסט.

 

גמישים בתאריכי הטיסה? נצלו זאת לטובת הוזלת מחיר הכרטיס

מחירי טיסות הלואו קוסט הם דינמיים ומתבססים על אלגוריתם המנתח נתוני ביקוש והיצע צפויים. במידה ויש לכם מידת גמישות בתאריכי הטיסה, ייתכן כי ישתלם לכם להזיז את החבילה ביום או יומיים. אין זה זניח ואף עשוי להגיע להבדל של עשרות עד מאות אחוזים, ולהלן המחשה:

 

מבדיקה שביצענו בחברת הלואו קוסט Wizz Air, מצאנו כי הטיסה הזולה ביותר מת"א לפריז ביום ה-24/11 תעלה לכם 96.01 יורו ואילו טיסת החזור בתאריך ה-27/11 תעלה לכם 68.54 יורו. במידה ותזיזו את תאריכי ההלוך והחזור יום אחד קדימה, תעלה לכם טיסת ההלוך לפריז 144.49 יורו, וטיסת החזור לת"א תעלה לכם 113.99 יורו.

 

לסיכום, בחבילה הראשונה (24-27/11) תאלצו לשלם 164.55 יורו ובחבילה השנייה (25-28/11) תאלצו לשלם 258.48 יורו. מדובר בהפרש של כ-93.93 יורו המהווים הבדל של כ-57%. נתון נוסף הממחיש את ההבדל בין תאריכי החבילות הוא שהפרש זה לבדו גבוה ממחיר טיסת החזור של החבילה הראשונה בכ-37%. ללא ספק מדובר בהבדלים משמעותיים.

 

טיסת לואו קוסט וספונטניות
אם אתם גמישים יחסית בכל הקשור לתאריך – תוכלו להשוות בין מועדים ולחסוך כסף

 

דעו כי תידרשו לתוספת תשלום בגין כבודה

בטרם תיגשו אל הזמנת כרטיס הטיסה, דעו כי הכבודה הוא אחד הפרמטרים המשפיעים על כדאיות רכישת הכרטיס. לאחרונה, הקשיחו חברות לואו קוסט רבות את מדיניות הכבודה שלהן. למשל, בעבר ניתן היה להעלות מזוודת טרולי לתא הנוסעים, אך כיום נדרשת תוספת תשלום בתמורה לכך.

 

היו החלטיים, במידה ואתם בטוחים כי עליכם להוסיף כבודה, עדיף לבצע את התשלום מראש באתר. הסיבה לכך היא, כי תיאלצו לשלם על כך בשדה התעופה סכום גבוה הרבה יותר, העשוי אפילו להיות פי 3 מהמחיר המקורי. טיפ נוסף בהקשר זה קשור לרמת כרטיס הטיסה: ככל שרמת הכרטיס גבוהה יותר, כך משתפרים תנאי הטיסה, וביניהם האפשרות לתוספת כבודה. ייתכן כי שדרוג כרטיס הטיסה שלכם לכרטיס המכיל כבודה יהיה זול יותר בסופו של דבר.

 

קחו בחשבון את עלות ההושבה

לאחר ששילמתם עבור כרטיס הטיסה מתחייבת החברה לספק לכם מקום במטוס. יחד עם זאת, אין היא מתחייבת לספק לכם בדיוק את המקום אותו שיוויתם בדמיונכם. לעיתים רבות אנשים רוצים מקום ליד החלון, או מושב מרווח יותר לרגליים. איך ניתן להשיג זאת? פשוט מאוד, לפתוח את הכיס. לדוגמא, מושב מרווח יותר לרגליים יעלה בחלק מחברות הלואו קוסט לא פחות מ-20 יורו. ומה אם תרצו לשבת ליד עמיתכם לטיסה? במקרה זה, גם אתם וגם הוא תידרשו בתוספת תשלום.

 

ומה עם הסנדוויץ'?

המטרה שלכם היא חיסכון? אז בהחלט חשוב שתביאו עמכם סנדוויץ' לטיסה, או במילים אחרות, "אין ארוחות חינם". ראוי לציין, כי ביחס לכלל הפרמטרים אותם תיארנו עד כה אין מחיר המזון והשתייה משמעותי. יחד עם זאת, במידה ואתם החלטיים, ובטוחים כי תהיו מעוניינים בתוספת מזון ושתייה, עדיף שתבצעו הזמנה מראש באתר וכך תוכלו לחסוך לעצמכם עוד קצת כסף.

טיסת לואו קוסט ואוכל
אין ארוחות חינם – ואם אתם באמת רוצים לחסוך כדאי שתביאו כריך מהבית

 

אל תשכחו לבצע צ'ק אין מהבית

עקבו אחר המיילים אותם תקבלו מחברת התעופה ועשו צ'ק אין כשתתבקשו לכך. הליך ביצוע צ'ק אין אורך שניות בודדות ועשוי לחסוך לכם זמן המתנה יקר בשדה התעופה. עליכם עוד לדעת, כי ביצוע צ'ק אין בשדה התעופה עשוי לעלות עשרות יורו – מחיר בלתי פרופורציונלי העולה לעיתים על מחיר כרטיס הטיסה. זאת ועוד, רגע לפני שאתם יוצאים מהבית, בדקו כי בידכם אישור מודפס הכולל קוד לסריקה באפליקציה, אחרת? לבטח כבר ניחשתם… תידרשו לשלם קנס.

 

אז עם כל התוספות הללו, מדוע עדיין קוראים לה טיסת לואו קוסט?

התשובה לכך פשוטה: זוהי בהחלט טיסה זולה יותר, אך יחד עם זאת מדובר על שינוע שלכם בלבד (טוב, ארנק תוכלו לקחת עמכם לטיסה ללא תוספת תשלום). עבור שירותים נוספים, כבודה או היערכות מראש שאינה מספקת, תיאלצו לשלם תוספות תשלום שבמקרים רבים מובילות לעלות גבוהה מזו של כרטיס הטיסה המקורי. לסיכום, בפעם הבאה שאתם עולים על טיסת לואו קוסט, הביטו סביבכם, ודעו כי ההסתברות שמישהו אחר שילם מחיר זהה לשלכם נמוכה ביותר. לא תרצו להיות חכמים יותר?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme