אם אתם חולמים להרוויח בגדול כדאי שתיזהרו לא להפסיד הרבה יותר

שני ודאוקר2 דקות קריאה
שתף:

מי לא חולם לעסוק תחום כזה או אחר שיכניס לחשבון הבנק שלו סכומי כסף גדולים ויאפשר לו להרוויח בגדול? אמנם החלום על הרבה כסף לא נעלם מן העולם, אבל בשנים האחרונות מתרבים המקרים המתוקשרים שבהם נחשפים לעיני הציבור אנשים שירדו מגדולתם הכספית בעקבות התנהלות לא נכונה שלהם עצמם – התנהלות כלכלית כושלת. למי שלא מרוויח בעבודתו סכומי עתק נדמה לעיתים שהכנסה גבוהה פירושה שקט נפשי לאורך זמן. המקרים המדוברים מוכיחים בדיוק את ההיפך – שקט נפשי מקורו בהתנהלות כספית נכונה, מושכלת וזהירה וכך צריך להתנהל בעיקר כאשר מגיעים אל חשבון הבנק סכומים גדולים. אז איך המרוויחים הגדולים ביותר נשארים לבסוף עם כל כך מעט?

 

כדי להבין לאן נעלם הכסף, צריך להבין, ראשית, מהיכן הוא מגיע. יש את הידוענים – שחקני טלוויזיה וקולנוע או כוכבי ספורט, שעצם עמידתם על סט הצילומים או במגרש משלשלת לכיסם סכומי עתק. הם מחייכים למצלמות, יודעים על אילו חוזי העסקה הם חתומים כבר עכשיו ואילו נותני חסות ירצו ביקרם לאחר סיום טורניר או צאת סרט לאקרנים. אבל…… מה קורה לאחר מכן? בדיוק מה שעלול לקרות גם לאנשים ממוצעים מן היישוב – ניהול כושל של שגרת היומיום והכסף הזמין והתנהגות פזרנית ומתירנית שסופה לגרום לבעליה להגיע לשקל האחרון בחשבון הבנק.

 

קים בסינגר יודעת להרוויח בגדול - ולהפסיד
קים בייסינגר יודעת מה זה להרוויח בגדול – וגם איך זה מרגיש לפשוט רגל בתוך זמן קצר

 

קשה להרוויח בגדול – קל להפסיד!

חלומות גדולים נוצרים עם הגעתו של כסף רב ולעיתים אפילו לפני הגעתו. נדמה שכל העולם מונח בכף היד ושלל רעיונות חולפים בראש על אופן השקעת הכספים, חיפוש אחר מסלולים לקבלת תשואה, אך במקביל למחשבות חיוביות ונכונות אלה – גם מחשבות אחרות מתגנבות אל התודעה – אלה שיגרמו לאותו אדם לרצות להשאיר סכום לא מבוטל בעובר ושב לשימוש מידי. מצד אחד, אין רע במעט מותרות, הענקת חיי נוחות ורכישה של מוצרים יקרי ערך. מצד שני, קל ליפול למלכודת הזאת ולאפשר זרימה חופשית של הון לא קטן בלי לעצור ולשים לב כמה נשאר.

 

ברוב המקרים הבזבוז נובע ממשחקי אגו. מכיוון שמדובר כנראה באנשים מסוימים, מוכרים יותר או פחות, הם יראו בעצמם כאלה שצריכים להישאר בתודעה של מי שמכיר אותם, עוקב אחרי הפעילות שלהם או אפילו מעריץ אותם. המחשבה שהכסף יישאר או אפילו יביא איתו עוד – היא מחשבה שגויה מבסיסה וחתימה על עסקאות או ביצוע רכישות אך ורק מתוך ראיית הכאן והעכשיו – היא זו שתמיט חורבן כלכלי על מבצעה. השאלה הגדולה היא – כמה זמן זה ייקח. אינספור סיפורי הוליווד ופוליטיקה מכל מדינה כמעט מספרים על ידוענים עשירים שנשארו חסרי כל אחרי התנהגות פזרנית, לא מושכלת ובעיקר – מונעת אגו וחשיבות עצמית שגויה.

 

 

התנהגות קנאית כלפי הכסף

דווקא מי שיש לו הון מכובד ורב נוטה יותר להתנהגות לא ראויה של הסתרת ההון משלטונות החוק והמס. סכומי הכסף הגדול משמשים לא אחת כמסך להסתרת סכומי כסף או הכנסות נוספים וההסתבכות עם החוק לא רחוקה. כך עולה לכותרות שמו של ידוען זה או אחר בנסיבות שליליות ולא מפרגנות, כך יתחמקו מקרבה אליו נותני חסות או מעריצים וכך גם יקרה לכסף שלו. זה יתחיל מתשלום קנס על העלמות מס או הלבנת הון ויסתיים עם חשבון בנק מרוקן.

 

הדעה הרווחת שכסף נמשך לכסף נכונה מאד בקרב אלה שלא מתנהלים כיאות עם סכומים גדולים שמגיעים אליהם. גם אלה שירצו לבצע השקעות נכונות עלולים ללכת שולל אחרי מסלולים שיש בהם סיכון רב והתוצאה, במקרים רבים, ידועה מראש ומאד כואבת. הם מוצאים את עצמם מעורבים בעסקאות נדל"ן מפוקפקות, שמם מתערבב עם שמות של אנשים שפועלם החוקי מוטל בספק ובאופן כללי – מהר מאד הכסף שלהם ימשוך אותם לדרכים שליליות בהיעדר שליטה במושכות ופנייה למקומות טובים.

 

דונאלד טראמפ באמת יודע להרוויח בגדול?
דונאלד טראמפ אמנם יודע להרוויח בגדול אבל כמה מעסקיו פשטו רגל לאורך השנים

 

יש מה לעשות!

לא צריך להיות ידוען או אישיות מוכרת כדי להגיע למצב של הגעת סכומי כסף גדולים לחשבון הבנק. החוכמה האמיתית היא להתנהג באחריות, בבגרות ותוך הסתכלות רחבה לטווח ארוך. לשם כך לא מומלץ כלל וכלל לקבל החלטות לבד אלא לפנות אל אנשי מקצוע מהעולם הפיננסי, לבצע סימולציות ולברר אודות מסלולי השקעה שיתאימו לאורח החיים ולמידת הסיכון המבוקשת. השאיפה צריכה להיות שהכסף הגדול ייצר כסף מעצמו בדרכים חוקיות ולגיטימיות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme