זו האפליקציה שתעזור לכם לקבל פיצוי על הטיסה שבוטלה

אירנה נוזה5 דקות קריאה
טיסה בוטלה? כדאי להכיר את airhelp
שתף:

קרוב לוודאי שכל מי שטס לפחות מספר פעמים בחייו יוכל לחלוק איזושהי חוויה לא כל כך חיובית שעבר במסגרת חלק ממסעותיו למדינה אחרת: טיסות שבוטלו או עוכבו, טיסת קונקשן שפוספסה, כבודה שהלכה לאיבוד – לא נעים. סטטיסטית כ-8 מיליון אנשים ברחבי העולם זכאים לפיצוי בגין חוויות שליליות שעברו במהלך הטיסות, יחד עם זאת, רק 2% מתוכם מכירים את זכויותיהם ויודעים כי מגיע להם פיצוי. כדאי שתכירו: AirHelp – מערכת חכמה המאפשרת לכל אחד לקבל את הפיצוי שמגיע לו בעקבות חוויה שלילית שעבר במסגרת טיסותיו.

 

 

מה זה AirHelp?

חברת AirHelp נוסדה בשנת 2013 על ידי שני יזמים: הנריק זילמר וניקולאס מיכאלסן. האפליקציה מציעה לכל המעוניין פלטפורמה נוחה לבדיקת זכאותו לפיצויים בעקבות חוויה שלילית שעבר במסגרת הטיסה. למשל, ביטול טיסה, דחיית המראה ביותר משלוש שעות, מזוודה שאבדה ועוד. החברה היא חברה בינלאומית שפועלת בלמעלה מ-30 מדינות בפרישה עולמית, אך רק לאחרונה החלה לפעול בישראל. ע"פ בדיקה שערכה החברה בשוק הישראלי, ישראליים זכאים לפיצויים בסך כולל המוערך בסדר גודל של כ-18 מיליון יורו. עם זאת, מן הראוי לציין, כי בשלב הנוכחי החברה אינה מטפלת בטיסות מקומיות, אלא רק בטיסות בינלאומיות – היוצאות והנכנסות לארץ.

 

airhelp

 

איך זה עובד?

השירות של AirHelp זמין באתר הבית של החברה או באפליקציה ייעודית שניתן להוריד לנייד (תמיכה באייפון ובאנדרואיד). על מנת לבדוק זכאות לפיצוי, כל שעליכם לעשות זה להזין את פרטי הטיסה בשדות המתאימים וללחוץ על לחצן לבדיקת הזכאות (אם הורדתם את האפליקציה, תוכלו פשוט לסרוק את הכרטיס שלכם עם המצלמה של הנייד והמידע יקלט באופן אוטומטי במערכת). כך, תוך שניות בודדות תוכלו לדעת אם אתם זכאים לכסף ומהו גובה הסכום המשוער שמגיע לכם. בדיקת הזכאות לפיצוי מתבצעת בחינם – רק במידה ומסתבר כי מגיע לכם פיצויי תחוייבו בעמלה של 25% מהסכום הסופי בסיום הטיפול בתביעה שלכם.

 

במידה ונוכחתם לגלות כי מגיע לכם פיצוי, תידרשו לעבור תהליך הכולל מילוי של כמה פרטים, העלאה וצירוף של דרכונים וטפסים רלוונטיים. אל תיבהלו: מדובר בתהליך פשוט למדי – המערכת ידידותית ונוחה לתפעול, ואפילו אין צורך בהדפסת המסמכים מאחר וגם החתימה היא אלקטרונית. מרגע הגשת הבקשה התהליך מצוי בטיפולה של החברה המגישה בשמכם את התביעה לפיצוי לחברת התעופה שעימה טסתם. הפיצוי המיוחל מגיע בדרך כלל כעבור מספר שבועות: הסכום מועבר ל- AirHelp, אתם מקבלים הודעה על כך, מזינים את פרטי חשבון הבנק שלכם והכסף עובר אליכם לחשבון (כאמור, לאחר עמלה של 25% מסכום הפיצוי).

 

 

בדיקת זכאות מקיפה לפיצויים

כדאי לדעת שהמערכת של AirHelp מאפשרת לבדוק זכאות לפיצויים לא רק באופן נקודתי (עבור הטיסה המסויימת שהזנתם): אם תאפשרו לבצע סכנרון בין הפלטפורמה לאימייל שלכם, המערכת תבצע סריקה אוטומטית של כל המידע אודות כל הטיסות האחרונות שביצעתם לתקופה של שלוש שנים אחורנית. בדיקה זו מומלצת ביותר במיוחד למי שמרבה לטוס, ולפיכך הסבירות כי נפגע בצורה כלשהי מחברות התעופה השונות היא גבוהה יותר.

 

האם אתם זכאים לביטול? בדקו עם airhelp
אם הטיסה שלכם בוטלה בהחלט ייתכן שאתם זכאיים לפיצוי – והאפליקציה תעזור לכם להשיג אותו

 

ומה עם פניה ישירה לחברת התעופה?

השאלה המתבקשת כאן היא 'מדוע לא לפנות ישירות לחברת התעופה בבקשה לפיצוי?'. נכון, הדבר אפשרי ואכן חוסך את עמלת השירות. עם זאת, אם מדברים על חיסכון, השירות של AirHelp חוסך זמן ו'התעסקות', שהרי כלל הטיפול בתהליך מתבצע על ידי החברה. בנוסף, אל לנו לשכוח כי במסגרת הטיפול בבקשות לפיצויים, הדורשות מעורבות של בית משפט, ישנו יתרון לכך שעורכי דין מטעם החברה ובעלי ניסיון רב בתחום הספציפי הזה מובילים את העניינים ונלחמים על זכויותיו של הנוסע – כך, למעשה, גוברים הסיכויים שלכם באמת לקבל את הפיצוי שמגיע לכם.

 

נכון להיום, השירות של AirHelp הוא בשפה האנגלית. למרות שהחברה מספקת שירות ב-16 שפות, עברית טרם נמנית ביניהם. יחד עם זאת, כאמור, השימוש במערכת הינו ידידותי ואינטואיטיבי ביותר, כך שאין סיבה שתסתבכו. בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme