אגדה אורבנית: מסתבר שחתונה היא לא תמיד צעד כלכלי חכם

רחל ברגר5 דקות קריאה
לא בטוח עד כמה חתונה היא צעד כלכלי
שתף:

חשבתם שניהול משק בית משותף כזוג נשוי הוא פשוט יותר, חסכוני יותר וכלכלי יותר? אז חשבתם. מסתבר, שלמרות האגדה האורבנית, נישואין, מהבחינה הפיננסית, לא תמיד יהיו צעד כלכלי חכם. לפניכם כמה נקודות שיהפכו את המיתוס על פניו ויגרמו לכם לבחון בחוכמה מעבר למשק בית משותף בנישואין.

 

 

מיסים

מבחינה רשויות המס, ברגע בו בני הזוג נישאים, הם משוקללים לעניין המס כזוג המנהל משק בית משותף. כך, למרות שאדם נשוי מקבל נקודות זיכוי שונות עבור היותו נשוי, הרי שבפועל, יכולות להיות גם נקודות זיכוי והטבות מס שנשללות ממנו עם המעבר לסטטוס "נשוי". אם חד הורית למשל, מקבלת נקודות זיכוי והטבות משמעותיות (ואפילו גדולות במיוחד), מעצם היותה 'אם חד הורית'. עם הנישואין, הטבות שונות למעמד 'אם חד הורית' ישללו ממנה. בנוסף, אם מדובר בעצמאים, החל מהנישואין, הכנסותיהם יחושבו כאמור יחדיו, ולא תהיה לבן זוג האחד אפשרות לעבוד בהגדרת 'שכיר' אצל בן הזוג השני, על הטבות המס הכרוכות בכך.

 

אם כן, זכרו כי מרגע הנישואין הרשמי הכנסות בני זוג נשואים נחשבות, נמדדות ומשוקללות ברשויות המס כמקשה אחת, לטוב ולרע.

 

המיסים שלכם אחרי החתונה
הכנסות בני זוג נשואים נחשבות, נמדדות ומשוקללות ברשויות המס כמקשה אחת, לטוב ולרע

 

כלכלת בית

לפעמים נראה לנו שההוצאות לשניים במשק בית משותף וקבוע פחותות יותר מאשר במגורים ללא משק בית קבוע, וזה נכון, אך לא בצורה משמעותית. ההוצאות במשק בית משותף וקבוע אכן קטנות יותר והשימוש במכשירי חשמל לדוגמא, נעשה במשותף, אך בסך הכולל של ההוצאות הקבועות וה'גדולות', כמו: מזון וביגוד, אין הפחתה משמעותית, שכן הוצאות אלו נדרשות לשניים בדיוק כמו בטרם הנישואין. בנוסף לכך, מטבע הדברים לזוג נשוי הוצאות גדולות יותר. זוג נשוי נוטה לארח יותר (לא פעם גם בשפע), לרכוש רהיטים לטווח ארוך ולחסוך לקראת העתיד: לקניית בית או ציוד לילדים שיבואו. כל אלו ועוד גורמים להוצאות נוספות בכלכלת בית עם הנישואין.

 

 

מפסיקים לחיות על חשבון ההורים

מסתבר שעם הנישואים אנו חייבים להצדיק את הסטטוס ומפסיקים להפתיע את ההורים בביקורים ארוכים, מה שאומר שאנו חיים יותר על חשבון עצמנו. אנו נמנעים מליטול אוכל חופשי מהמקרר של ההורים (מה שהרשינו לעצמנו כרווקים). בימי שבתון, כמו שבתות למשל, אנו קונים, מבשלים וחוגגים בעצמנו, ואם גם הוזמנו לנופש במשפחה המורחבת? כמובן ששוב, נממן לבד את ההוצאה ולא יהיו אלו ההורים שישלמו עלינו את החופשה כרווקים, באופן אוטומטי.

 

צעד כלכלי ואירוח חברים
פחות אוכל מההורים, יותר בישול ביתי וגם יותר חברים שמגיעים לביקור

 

ממון צרכי בן הזוג

בחיי רווקות אנו יכולים לסגל לעצמנו תקופות מצומצמות כלכלית: להתקמצן ולחסוך בהוצאות שונות בעלות סדר עדיפות נמוך בעיננו. לעומת זאת, חיי הנישואין מחייבים אותנו להתחשב גם בסדרי העדיפויות של בן הזוג, שיכולים להיות שונים. התחשבות כזו בניהול משק בית משותף גורמת לא פעם להוצאות כלכליות שלא היינו מוציאים כרווקים כמו: מגורים בסביבה יקרה יותר, פריטי אבזור נחשקים, חופשה הכרחית, מסעדות, בילויים ועוד.

.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme