למה נינג'ה ישראל היא תכנית הריאליטי הכי טובה שהיתה כאן בשנים האחרונות?

שני ודאוקר5 דקות קריאה
סיפור ההצלחה של נינג'ה ישראל
שתף:

לא, זו לא ביקורת על תכניות טלוויזיה וגם לא כתבת שכנוע לצפות בתוכנית ריאליטי זו או אחרת. זו כתבה שקלטה את הרוח החדשה שנשבה מתוכנית "נינג'ה ישראל" – רוח חיובית, טובה וחדשנית ומנסה לנתח את השפעות ההמשך שלה. אמנם תכנית הגמר כבר הסתיימה, העולים לגמר הפכו לכוכבי ריאליטי לכל דבר ועניין אבל התכנית עצמה חדשה, חדישה וחדשנית ואי אפשר להתכחש לגלים שהתרחשו ומתרחשים בעקבותיה. יצאנו לבדוק למה ואיך סחפה אחריה דווקא התוכנית הזאת כל כך הרבה מעריצים וצופים.

 

 

הנושא המרכזי

בניגוד לשלל תכניות שבאופן אינטואיטיבי משתייכות לז'אנר הריאליטי – נינג'ה ישראל לא התבססה על תחרות רנדומלית בין משתתפים שנדמה שכאילו נבחרו מתוך הגרלה. בין המשתתפים של נינג'ה ישראל היה ויש מכנה משותף חזק ומיוחד – הם עוסקים, בין אם כפרנסה ובין אם כתחביב בפיתוח הגוף, בענפי ספורט ספציפיים אך מגוונים והם הגיעו לתוכנית מתוך מטרה למתוח את גבולות היכולת של הגוף האנושי לקצוות ושיאים חדשים. כוכבי התוכנית היו ועודם מתעמלים ואנשים פעילים מעולם הספורט שעד כה היה בצלם של ענפי ספורט אחרים ונדמה כאילו אף אחד לא מכיר אותם או מודע אליהם – טיפוס, ריקוד על עמוד, פארקור ועוד. גם לצופים אדוקים בתוכנית לקח זמן להבין באילו ענפי ספורט מדובר, מה עושים בכל אחד מהם ואיך הוא מתקשר ישירות למטרות של התוכנית. עכשיו, לאחר שהסתיימה העונה – ענפי הספורט האלה לעולם לא יחזרו יותר לצדדים.

 

 

מי, מה ואיך

כן, היו שם סלבריטאים או כאלה שקשורים לסיפור מפורסם כזה או אחר. אין מי שלא הזדהה עם יפתח, בנו של אבי קושניר ואין מי שלא הזיל דמעה בעת הקרנת סיפורו של הסוהר שניצל מהשריפה בכרמל. אבל בשורה התחתונה – אלה אנשים כמוני וכמוכם שקיבלו אתגר והחליטו להשתמש ביכולות הפיזיות שלהם ולעשות כל שביכולתם כדי לעמוד בו. הם לא היו צריכים להתחבב על אנשים אחרים, לא עמדו בפני משימות מופרכות שעלולות להתפרש כלא חינוכיות או אנטי חברתיות – הם רק היו צריכים לעשות את מה שהם עושים ממילא אבל להעלות את הרמה – להמשיך להתאמן, להתעמל ולעמוד במכשולים פיזיים בעזרת כוח, תכנון, אינטליגנציה גבוהה ושימוש נכון בכל שרירי הגוף. פשוט, לא?!

 

כדי להצליח ולהתקדם בשלבים של התוכנית כאמור לא היה צריך (וגם לא עזר) להתחבב על קהל הצופים, לא היה באתר הצילום צוות שופטים שחילק ניקוד, לא צריך היה לעקוב אחרי התנהגות כזאת או אחרת אלא רק לעבור מכשולים פיזיים בכוח הגוף. אף אחד לא חיפש אצל המתמודדים לשון חלקלקה, הם לא היו צריכים להתראיין או לשכנע. להיפך – ככל שתדבר פחות – כך יעודדו אותך יותר. מכיוון שאי אפשר היה לנחש או להעריך איך יצליח מתמודד זה או אחר במסלול המכשולים – נוצרה אמפתיה טבעית כלפי מי מהם, ומתח רב הורגש בזמן שהמתמודד ניסה את כוחו במכשולים ורגשות רבים היו מעורבים בצפייה.

 

 

מה עכשיו?

החלק הטוב התחיל במהלך התוכנית ומתעצם בימים אלה. ילדים, בני נוער ומבוגרים מדמיינים את עצמם על מסלול המכשולים ומחפשים את המסגרת המתאימה שבה יוכלו להתאמן, למתוח את קצת גבול היכולת של הגוף שלהם וללמוד לעמוד באתגר הנינג'ה. ילדים מחקים את המועמדים ואפילו את השדרנים, מקימים מכשולים בבית ואפילו מגיעים לגינות המשחקים כדי להיתלות, לקפוץ ממתקן למתקן או להמציא מסלול מכשולים ולנסות לעבור אותו במינימום זמן. באופן דומה, גם בחדרי הכושר בארץ משולבים היום אימונים המבוססים על מסלולים אתגריים כמו אלה שראינו על המסך. תכנית האם האמריקאית American Ninja Warrior מציעה תשע עונות של פרקים לצפייה שאכן נצפים במתח, בשקיקה ובהערצה על ידי הורים, ילדים ומשפחות כזמן איכות ובילוי שכל בני המשפחה, בכל הגילאים, נהנים במהלכו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme