נס חנוכה – שורדים את חופשת חנוכה עם שלושה ילדים ובלי לפשוט את הרגל

שני ודאוקר5 דקות קריאה
חופשת חנוכה במחירים סבירים
שתף:

חופשת חנוכה מגיעה מוקדם השנה – תחילת דצמבר. כרטיסים לאירועים, מופעים, אטרקציות ואתרים כבר מפורסמים בכל מדיה אפשרית ורק צריך לבחור ולהחליט מה לעשות. מחשבה ראשונית עלולה להיות מבהילה ומאיימת – איך מעבירים שמונה ימי חופשה מבתי הספר והגן, עם כמה ילדים בלי לפשוט את הרגל? הורים רבים מספור חוששים שזה לא אפשרי. בכתבה הזאת נציג עבורכם שלל אפשרויות לבילוי והעברת הזמן בנעימים בלי להוציא סכומי כסף גדולים ובדרך מושכלת ונבונה. גם אם נזכרתם מאוחר מדי – עדיין אפשר לאמץ חלק מההמלצות ולהפוך את החופשה הזאת לנעימה ותואמת כל תקציב.

 

לשרוד את חופשת חנוכה
חופשת חנוכה כבר כאן – איך תעברו אותה בלי חור בכיס?

 

עוצרים ונושמים – לא חייבים כרטיסים יקרים!

ילדים נהנים מדברים שילדים אוהבים. ילד בגיל חמש או שש לא בהכרח יידע שבחופשת חנוכה יש פסטיגל ולכן לא חייבים לבחור דווקא באפשרויות האלה. קודם כל חשוב לדעת ששבירת השגרה – אין בה כדי לתכנן זמן פלאים מחוץ לבית אלא כדאי ורצוי גם לנוח. אפשר להמשיך בפעילויות השגרה – מפגשים עם חברים, ביקור בגלידריה השכונתית או משחק בגינה הציבורית. הילדים אוהבים את הבילויים האלה, מכירים אותם ויעריכו אותם מאד כעת כשאין את לחץ הזמן של שגרת הלימודים.

 

דווקא חופשת חנוכה היא הזדמנות נהדרת לצאת מגבולות הגזרה היומיומיים. בוחרים גינה ציבורית בשכונה מרוחקת, מארגנים ארוחת פיקניק בים, נוסעים לטייל בתל אביב או ירושלים ולא חייבים להיכנס לאתרים או אטרקציות. גם שיטוט ברחובות ירענן את המחשבה, את הגוף והנפש ויספק אוורור לתודעה לקראת המשך החופשה. נסיעה באוטובוס לעיר הסמוכה וחזרה, נסיעה ברכבת לשום מקום וחזרה – אלה הדברים שהילדים באמת אוהבים ונהנים מהם, אלה הדברים שלאחר החופשה הם ימשיכו לזכור ולבקש לשחזר.

 

אם אתם מחפשים פעילויות במחירים שפויים, במוזיאון ישראל מתקיימות סדנאות לצד מופעים מוזיקליים ותערוכת אמנות במחיר של 15 עד 25 שקלים, והכניסה למוזיאון חינם לילדים. במתחם ביאליק בתל אביב יתקיים אירוע חגיגי להורים ולילדים (30 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר), ובמסגרתו מתוכננות סדנאות והפעלות. במרכז טיף טיף לגיל הרך, בחולון, מתוכננות הצגות לקטנטנים בין שלל הפעילויות השוטפות, לרבות "מעשה בחמישה בלונים" או "הלביבה שהתגלגלה", במחיר 25 שקלים לכרטיס.

 

 

פעילויות חינמיות במהלך חופשת חנוכה

מי אמר שבכלל חייבים להוציא כל כך הרבה כסף בזמן חופשת חנוכה? כל עיר ומרכז קניות מציעים שלל הופעות, פעילויות והפעלות לילדים בחינם או במחירים סמליים באמת. אמנם אירועים אלה נוטים להיות עמוסים יותר באופן יחסי אבל כשמדובר בתשלום עבור שניים או שלושה ילדים באתר אחר ובמחיר מלא – אין ספק שמדובר באפשרות עדיפה והרבה יותר נוחה לכיס. אירועים חינמיים אלה מתאימים לשלל גילאים ומכיוון שהם ממוקמים בלב ליבה של העיר או במרכזו של מרכז קניות אפשר לשלב את הבילוי בהם עם ארוחה בחוץ או קנייה של חטיף. פעילות כזאת יכולה לארוך כמה שעות וכך מבלים בנעימים בוקר שלם או כמה שעות של אחר הצהריים.

 

בשנים האחרונות מפעיל משרד החינוך קייטנות מסובסדות בבתי ספר רבים ברחבי הארץ. מדובר במחירים סמליים במיוחד כך שאפשר לשמור על השגרה הרגילה של הילדים, לפחות בשעות הבוקר וכל שנותר הוא לבלות ביחד את השעות של אחרי ארוחת הצהריים. מומלץ מאד (וזה מה שעושה לפני כל חופשה כותבת שורות אלה) להכין מראש טבלת ימים ולסמן את הרעיונות שייתכן ויהיו מתאימים לכל יום או חלק של היום. כך אפשר לבחור מבין כמה אפשרויות ולא חייבים לשבור את הראש בשאלה הקשה "מה נעשה עכשיו/ היום?"

 

 

כרטיסים מוזלים – יש דבר כזה!

אין הצדקה ואין שום צורך לקנות כרטיסים לאירועים או אתרים במחיר מלא. התחום מוצף באפשרויות לרכישת כרטיסים במחירים מוזלים וכדאיים וכל מה שצריך הוא לבדוק מה מכל האפשרויות האלה מתאים לנו – 1+1 בכרטיסי האשראי השונים (וכן, בדרך כלל כל האירועים והכרטיסים ניתנים לרכישה דרך כל חברות האשראי, רק צריך לבדוק או לחפש). גם אם אין ברשותכם את כרטיס האשראי הספציפי – למישהי מהחברים, השכנים או קרובי המשפחה לבטח יש וכאשר אפשר להדפיס בבית את כרטיסי הכניסה – אין הכרח להצטייד בכרטיס אשראי של מישהו אחר ביום הביקור.

 

איפה עוד מוצאים כרטיסים מוזלים? בכל ארגוני העובדים וגם דרך מועדוני לקוחות מקוונים – הסתדרות וארגון המורים, קרנות השוטרים, חבר, בהצדעה, טוב, ביחד, דרך קבוצות של מטיילים או מבקרים בפייסבוק וכמובן בהצטרפות לרכישה מרוכזת של כרטיסים כאלה ואחרים. אף פעם אל תמהרו לרכוש כרטיסים במחיר מלא, שכן אפשר לחסוך מאות שקלים בבחינה מעמיקה של הארגונים או האתרים שדרכם ניתן לקנות את הכרטיסים בשיעורים שיכולים להגיע גם ל- 50%.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme