ללמוד, לחוות ולשמור על הסביבה: כך נטייל בחו"ל ב-2019

מערכת2 דקות קריאה
איך נטייל בשנת 2019?
שתף:

אחרי שניתחה למעלה מ-163 מיליון חוות דעת של גולשים ו-21,500 מטיילים מ-29 מדינות בעולם, חברת בוקינג חושפת את המגמות המרכזיות שמצפות לנו בעולם התיירות בשנה הקרובה. לפי נתוני החברה אנחנו כבר לא בוחרים רק את הערים המרכזיות והפופולריות ביותר. במקום, אנחנו מחפשים מקומות שבהם נלמד משהו חדש, נחווה ונגלה תרבויות חדשות. כך תיראה שנת 2019 בעולם התיירות.

 

1 – טיולים שמשלבים לימודים

נושאים כמו העצמה או הגשמה עצמית נמצאים על סדר היום תקופה לא קצרה, ונראה בשנה הקרובה גם הטיולים שלנו ישקפו את המגמה הזו. על פי הסקר של בוקינג, בשנת 2019 יתמקדו המטיילים ביעדים שבהם יוכלו ללמוד משהו חדש או לתרום מהידע והכישורים שלהם ביעד החופשה. חוץ מזה נראה שהמטיילים מנצלים את הזמן גם כדי לבחון אפשרויות ללימודים ולעבודה, כאשר למעלה ממחצית נוסעים לפעילויות התנדבותיות ושיעור כמעט דומה מחפש משרות בזירה הבינלאומית.

 

ב-2019 מטיילים ולומדים
בשנה הקרובה נרצה ללמוד משהו בזמן שאנחנו מטיילים בעולם

 

2 – החידושים הפשוטים ביותר

תשכחו ממושגים מורכבים כמו מציאות מדומה או בינה מלאכותית. בשנת 2019 מה שבאמת ישפיע על החלטות בעולם הטיולים הוא דווקא מושג שונה לחלוטין: פשטות. מתוך הסקר עולה שמה שבאמת מעניין את המטיילים אלה לא נושאים כמו אפליקציה שתחליף את המפתח לחדר בבית המלון או רובוט שינהל במקומו דו-שיח בשפה המקומית. אז מה כן? אפליקציות פשוטות יותר, ממעקב אחר המזוודות באמצעות אפליקציה (57% מהמשיבים) ועד אפליקציות שיאגדו את כל התכניות וההזמנות לטיול (57%) או אפליקציות להתמצאות בתחבורה הציבורית המקומית (40%). בשנת 2019 נראה גם עוד חידושים טכנולוגיים המיועדים לתכנון הטיול ושלב החיפוש והמחקר. בנוסף עולה כי כמעט שליש (31%) מהמטיילים ברחבי העולם מעדיפים 'סוכן נסיעות וירטואלי' בבית, כזה שפועל על בסיס פקודות קוליות ומשיב לשאלות הקשורות לטיול. אחד מכל חמישה מטיילים רוצה לראות טכנולוגיה דוגמת מציאות רבודה שתעזור לו להכיר את המקום שאליו מגיע לפני שהוא עולה על הטיסה.

 

 

3 – אזורים (מאוד) לא שגרתיים

הסקר של חברת בוקינג חושף שארבעה מכל עשרה מטיילים (או 40%) היו רוצים לטוס לחלל. הנתון הזה לא מאוד מפתיע לנוכח העובדה שסוכנות נאס"א תתחיל לבנות תחנת חלל סובבת ירח כבר במהלך 2019. השיגור יתבצע לא לפני 2022 אבל התיירים בעולם כבר חולמים בגדול. עד שנגיע לירח נראה שאנחנו מגלים דווקא את העולם שנמצא מתחת לפני הקרקע: כ-60% מהמטיילים היו שמחים להתארח במקום שמאפשר לינה תחת פני הים. אנחנו שמחים לספר לכם שיש מלון כזה, הוא פשוט לא זול במיוחד.

 

בקרוב תגיעו לירוח?
עד שנגיע לירח אפשר להסתפק בבתי מלון מתחת לפני הים

 

4 – נפרדים ממסלולי הטיול 

אולי אתם עוד זוכרים את הימים שבהם הסתובבנו עם מפות והדפסנו מסלולי טיול מאתרים כאלה ואחרים. אלא שגם כאן צפוי שינוי מעניין. על פי הנתונים, כשליש מהמטיילים רוצים שמישהו יגיש להם המלצות ולמעשה יעבוד במקומם, בעוד כ-41% מעידים כי הם ישמחו שמותגי תיירות מובילים ישתמשו בטכנולוגיות מתקדמות כדי לספק המלצות קונקרטיות. מדריך טיולים דיגיטלי גם הוא אידאלי מבחינת המטיילים, ולמעלה ממחציתם מתלהבים מעצם המחשבה על האופציה שמדריך דימיוני יספק להם חוויית טיול מיוחדת ואישית.

 

 

5 – משפיעים על הסביבה

אם הזכרנו את המודעות הגבוהה הקיימות היום ביחס להעצמה והגשמה, נדמה שאנחנו מודעים היטב גם לזכויות אדם, שוויון ונושאים חברתיים אחרים. לאור זאת, גם הממצא הבא של בוקינג לא מפיל אותנו מהרגליים: כמעט 60% מכלל המטיילים מציינים כי יוותרו מנסיעה ליעדים שבהם (לתחושתם) תהיה להם השפעה שלילית על חיי המקומיים. מצד שני הם גם רוצים לטייל בבטחה, מה שאומר שיבחרו מראש יעדים שבהם אין להם סיבה לחשוש בשל המגדר, המוצא ואפילו הנטייה המינית שלהם. יש דרכים לעשות את זה כבר עכשיו, לרבות פלטפורמות שמציעות לחברי קהילת הלהט"ב מידע על יעדים ידידותיים יותר או פחות. גם נשים שמטיילות לבד יכולות למצוא כלים טובים שיעזרו להן לדעת איפה הן יכולות להיות בטוחות יותר – גם כשהן בגפן.

 

6 – שומרים על הסביבה גם ב-2019

השפעות על המקומיים זה נושא חשוב, אבל גם המודעות לאיכות הסביבה שרירה וקיימת, ובעולם הטיולים מרגישים את זה היטב. רוב המטיילים (86% ליתר דיוק) מעידים שיפעלו במהלך הטיול במידה כזו או אחרת כדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית של שהותם במקום. למעלה משליש מפגינים נכונות לאסוף אשפה ופלסטיק מהחופים ומאתרי התייירות שבהם יבקרו. 

 

לטייל ולשמור על הסביבה
רוב המטיילים יפעלו במהלך הטיול כדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית של שהותם במקום.

 

7 – חוויות נוספות

כשני שליש מהמטיילים מחפשים יותר ויותר חוויות רגשיות – ולא רק פיזיות. במילים אחרות, במהלך 2019 אפשר לצפות לטיולים שמספקים חוויה קצת שונה. יכול להיות שנבחר מקומות ייחודיים לישון בהם, מסעדות מפתיעות ולא שגרתיות או צפייה בענף הספורט המועדף. עם זאת, רבים מהמטיילים (42%) מעידים כי בין השאר הם יחפשו גם יעדים שגורמים להם להרגיש כמו ילדים. אפשר להניח שנראה יותר מטיילים בוגרים ביעדים שבהם מככבים פארקי שעשועים, טירות מתנפחות ואטרקציות אחרות שמיועדות לילדים – לפחות על הנייר.

 

8 – יותר טיולים בפחות זמן

מאחר ואין לנו זמן או כמות מספקת של ימי חופשה, הנתון הבא בסקר של בוקינג הגיוני בהחלט: למעלה ממחצית המטיילים מעידים כי בשנה הקרובה יטיילו יותר בסופי השבוע. במילים אחרות, טיולים קצרים עם תכניות מפורטות מאוד יחליפו חלק מהמסעות הארוכים והמפרכים. השינוי הזה מתאפשר בעיקר בזכות טיסות לואו-קוסט, מלונאות שיתופית ותחבורה ציבורית זולה ונוחה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme