כמה עולה חידוש רישיון נהיגה ואיך עושים את זה?

איריס קליין5 דקות קריאה
כמה עולה חידוש רישיון נהיגה באיחור
שתף:

קיבלתם רישיון נהיגה בשעה טובה! אך יחד עם זאת יש לדעת שרישיון זה לא ניתן לכם לצמיתות ואחת לכמה שנים יש לדאוג לחדש אותו. במקרים מסוימים החידוש הוא הליך פרוצדורלי בלבד, שלא ידרוש מכם משהו מעבר לתשלום, אך במקרים אחרים – יש צורך בביצוע פעולות שונות. אז כמה עולה חידוש רישיון נהיגה, ומה המשמעות של חידוש רישיון נהיגה באיחור?

 

הזמן בו יאלץ כל נהג ישראלי לבצע חידוש רישיון נהיגה יהיה אחת לעשור. התאריך שבו החידוש יתבצע הוא בתאריך לידתו של הנהג. חשוב לשים לב שאתם צריכים לקבל הודעה מטעם משרד התחבורה על כך שאתם צריכים לחדש את הרישיון שלכם. בנוסף לזה, אם הודעה כזו לא תישלח – עדיין תחול עליכם האחריות לחדש את הרישיון, שכן חובה על הרישיון שלכם להיות בתוקף. במאמר לפניכם נפרט אודות הליך זה, איך הוא נעשה וכמובן – כמה עולה חידוש רישיון נהיגה.

 

 

כמה עולה חידוש רישיון נהיגה ומתי עושים את זה?

לרוב התדירות של חידוש רישיון הנהיגה תהייה מדי עשר שנים כפי שנכתב לעיל, אך ישנם מקרים בהם התדירות של חידוש רישיון הרכב תהיה בתדירות גבוהה יותר מעשור. נהגים חדשים יצטרכו לחדש את הרישיון שלהם מדי שנתיים. נהג שהוא מעל גיל 70 יאלץ לחדש את רישיון הרכב שלו גם מדי חמש שנים ולבצע פעולות נוספות במקביל. למשל, מגיל 70 עד 80 נדרש הנהג לעבור גם בדיקה רפואית, ומעל גיל 80 יש לבצע בדיקה רפואית מדי שנתיים – ולחדש את הרישיון בהתאם.

 

כמה עולה חידוש רישיון נהיגה? סכום האגרה לחידוש רישיון נהיגה כל עשר שנים עומד על 435 ₪. סכום האגרה מדי שנתיים יעמוד על 93 ₪. זכרו כי על כל חידוש רישיון נהיגה תקבלו הודעה ממשרד הרישוי בדואר בטרם עת.

 

כמה עולה חידוש רישיון נהיגה באיחור
וודאו שאתם יודעים מה הכללים שחלים עליכם, והימנעו מביצוע חידוש רישיון נהיגה באיחור

 

איך מתבצע חידוש רישיון הנהיגה?

חידוש רישיון הנהיגה מתבצע בכמה שלבים. התהליך יתחיל בהודעה שתקבלו דרך משרד התחבורה. ההודעה תגיע לפחות חודש לפני שיפוג הרישיון שלכם. במידה ולא תקבלו את ההודעה יש ליצור קשר עם המוקד על מנת שחלילה לא תנהגו ללא רישיון בתוקף. ההודעה שאותה תקבלו תגיע עם ספח לתשלום של האגרה, את הספח הזה של האגרה עליכם לשלם. ותוכלו לשלם את האגרה בכמה מקומות נוחים לכם. בבנק שלכם או בסניף הדואר הקרוב אליכם, כמו כן, ניתן לעשות את זה בכרטיס אשראי דרך האתר של משרד רישוי, או באמצעות חיוג למוקד שם תקלידו את מספר האשראי שלכם.

 

לאחר שילמתם וקיימתם חובתכם, תאלצו להמתין עד שתקבלו בדואר את הרישיון החדש שהוא בתוקף. בדרך כלל אם שילמתם דרך האשראי במוקד טלפוני, הרישיון יגיע יותר מהר לעומת אם שילמתם דרך סניף דואר או הבנק. לכן אם אתם חייבים את הרישיון במהרה מומלץ לשלם בכרטיס אשראיהרישיון הזמני שבידכם הא כעת הספח שאותו תוכלו להציג בכל מקרה שיש צורך גם אם הוא לא עם חותמת של הבנק או הדואר. אם שילמתם דרך הטלפון, מאגר הרישוי מעדכן את הנתונים הללו במידי, לכן גם ספח שאינו חתום יהיה עדיין בתוקף במצב בו תתבקשו להציגו.

 

 

בדיקות רפואיות לצורך חידוש רישיון נהיגה

אם כן, ניתן להסיק שכל עניין חידוש הרישיון נהיגה יהיה מותנה בתשלום אגרה. אז לא. במקרים מסוימים ישנם בדיקות שונות שעל הנהג לעבור על מנת לחדש את הרישיון. נהגים שמגיעים לגיל 40 יהיו מחויבים לבצע בדיקת ראיה. אדם שהוא מבוגר יותר, שעבר את גיל 70 יאלץ לערוך בדיקות רפואיות על מנת לוודא את כושרו לנהיגה. גם נהג שזה תחום עיסוקו כמו נהגי משאית, אוטובוס או מוניות יאלצו, מעל גיל ,60 לערוך את הבדיקות הנ"ל. במידה ומודבר בנהג שהוא אינו תושב ולא אזרח ישראל, יהיה עליו לחדש את רישיון הנהיגה שלו מדי חצי שנה.

 

כמה עולה חידוש רישיון נהיגה - והאיחור?
חידוש רישיון נהיגה באיחור עשוי לעלות לכם לא מעט אם תיתפסו

 

חידוש רישיון נהיגה באיחור

ככלל, מומלץ להקפיד על חידוש הרישיון שלכם בזמן. עם זאת, לא מעט נהגים מאחרים בחידוש, בין אם משום שלא קיבלו הודעה ובין אם משום שדחו את המשימה וטרם השלימו אותה. כך או כך, חידוש רישיון נהיגה באיחור עלול להוביל לקנס, בוודאי אם תיתפסו בזמן נהיגה ללא רישיון בתוקף. זוהי עבירה בחומרה נמוכה, לפחות בהשוואה לנהיגה ללא רישיון נהיגה כלל (שהיא גם מסוכנת) אבל מומלץ להימנע מכך. חידוש רישיון בנהיגה בהחלט אינו מומלץ, וכדאי להקפיד ולחדש אותו במועד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme