סוגרים שנה כלכלית: כל הפעולות הקריטיות לקראת 2019

אביה פרי5 דקות קריאה
מתכוננים ל-2019 וסוגרים שנה כלכלית
שתף:

סוף השנה הגיע, ורגע לפני שאנחנו עושים תוכנית יעדים לשנת 2019 הנה כמה דברים שישתלם לכולם לעשות לפני שניפרד מ-2018 – עצמאיים, שכירים, עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, יולדות, משקיעים, בואו לסגור שנה כלכלית כמו שצריך ולחסוך כסף:

 

הלוואות – האם זה הזמן?

לקראת סוף השנה הבנקים נוהגים להציע הלוואות בריביות נמוכות יותר מהרגיל. הסיכוי שתקבלו ריביות טובות יותר מעכשיו ועד לסוף השנה הרבה יותר גבוהה מאשר תקבלו את אותן הריביות בינואר 2019.

 

שנה כלכלית והלוואות
אם אתם זקוקים להלוואה – עכשיו אתם עשויים למצוא אחת בריבית משתלמת

 

מענק עבודה

בדקו זכאות למענק עבודה –מס הכנסה מעודדים את בעלי הכנסות נמוכות לעבוד ולכן הם מחלקים מענק עבודה (נקרא גם מס הכנסה שלילי). אז מי זכאי לקבל מענק עבודה? עליכם לענות כל 3 הקריטריונים: בעלי הכנסה חודשית ממוצעת מ-2,060 ₪ עד 6,810 ₪  (עד 11,840 ₪ להורים יחידים), הורה יחיד מעל גיל 23 עם ילד מתחת לגיל 19 או מעל גיל 55 גם ללא ילדים וכן להיות ללא בעלות על נכס נדל”ני כלשהו למעט דירת מגורים יחידה ועד 50% בעלות בנכס נדל”ן נוסף.

 

 

החזרי מס

בדקו זכאותכם להחזרי מס משנת 2012 – זוהי ההזדמנות האחרונה כיוון שהזכאות להחזרי מס ברטרו מתקיימת עד 6 שנים אחורה. אז איך יודעים האם מגיע לכם החזר מס? אם החלפתם עבודות, השקעתם בשוק ההון, השתחררתם, סיימתם לימודים, יצאתם לחופשה ללא תשלום – כנראה שאתם זכאים להחזר מס. בדקו זכאותכם.

 

הפקדות לסוף השנה

בצעו הפקדות סוף שנה לכל המוצרים, לדוגמא קופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה מוגבלת לסכום של עד 70,000 ₪ לשנה לבן אדם. כך שאם יש לכם מעל 70,000 ₪ שהחלטתם שמתאים לכם להשקיע בקופת גמל להשקעה, תוכלו להשקיע 70,000 ₪ עכשיו, ובחודש הבא להשקיע עד 70,000 ₪ נוספים.

 

התחילו לחסוך - זה שווה הרבה
בצעו הפקדות סוף שנה לכלל מוצרי החיסכון

 

שימו לב לתקרת ההכנסות שלכם

עוסק פטור? שים לב שאינך עובר את תקרת ההכנסות השנתית (99,003 ₪) המחייבת מעבר לעוסק מורשה. במידה ואתה מתקרב לסכום הזה, נסה לדחות את הגביה מהלקוחות עד לתחילת שנת 2019.

עוד לעוסקים פטורים – לא לשכוח כי יש לדווח למע"מ עד ה-31.1.19 על מחזור הכנסותיכם בשנת 2018. ניתן לבצע את הדיווח גם באינטרנט. אי דיווח במועד עלול להוביל להטלת קנס בסך של 750 ש"ח.

 

הפקדות לקרן השתלמות לעצמאיים

עוסק מורשה או פטור עם סכום כסף פנוי, הפקידו אותו לקרן ההשתלמות לעצמאים. מדובר בהטבה כפולה כיוון שההשקעה פטורה ממס רווח הון וכן נחשבת כהוצאה מוכרת.

 

 

תרומות המוכרות לצרכי מס

עצמאים – שימו לב שתרומות מוכרות לצורך זיכוי במס הכנסה רק אם הצטברו לסכום של 180 ₪ ומעלה. הקפידו שלעמותה לה אתם תורמים יש סעיף 46 המאפשר זיכוי במס. ניתן לוודא זאת ע"י חיפוש באתר האינטרנט של רשם העמותות.

 

שנה כלכלית ותרומות לצדקה
תרומות מוכרות לצורך זיכוי במס הכנסה

 

הפקדות לקרן פנסיה לעצמאיים

הפקדת פנסיה חובה לעצמאים – בשנת 2017 נכנס לתוקפו חוק פנסיה חובה לעצמאים וזאת במסגרת חוק ההסדרים. החוק מחייב עצמאים להפקיד כספים לחסכון הפנסיוני, שימו לב, החוק מחייב את ההפקדה המינימלית ורצוי להפקיד כמובן יותר.

 

יתרת ימי חופש לעובדים שכירים

בדקו יתרת ימי חופש. המעסיקים אינם מחויבים לאפשר לכם לצבור את ימי החופש לשנה הבאה. הם גם רשאים למחוק ימי חופש שנשארו לכם בסוף השנה. בדקו את מצב ימי החופשה וכן את מדיניות החברה בה אתם עובדים בנושא צבירה, פדיון או מימוש.

 

נקודות זיכוי לאימהות טריות

יולדות בשנת 2018 – שימו לב כי אתן זכאיות לדחות נקודת זיכוי אחת לשנת המס 2019. מומלץ לבצע תחשיב כדאיות ולבחור את האלטרנטיבה המיטיבה עמכן (יש למלא טופס 116ד).

 

שנה כלכלית ונקודות זיכוי
נשים שילדו במהלך השנה רצוי שיוודאו כי הן מקבלות את נקודות הזיכוי המגיעות להן

 

תשלום מקדמות למס הכנסה

תשלומי מס הכנסה – מומלץ לבדוק בסמוך לתום השנה כי המקדמות ששולמו מכסות את חבות המס הצפויה, במידה ולא – מומלץ להשלים עד ליום 31.1.19, אחרת ההפרשים ישאו ריבית והפרשי הצמדה.

 

דיווח על נכסים להשקעה

בעלי נכס להשקעה שמושכר? הכנסות משכר דירה למגורים חייבות במס החל מהכנסה של 5,030 ש"ח (נכון ל2018) ישנם שלושה מסלולים לחישוב מס על הכנסות משכר דירה למגורים. דעו שמי שבוחר את מסלול העשרה אחוז אינו חייב להגיש דוח למס הכנסה (אלא אם כן הכנסותיו במשכ"ד עלו על כ-334,000 ש"ח בשנה) אבל חייב לדווח ולשלם את המס עד 30 יום מתום שנת המס שבגינה התקבלו ההכנסות, כלומר עד ה30 בינואר של השנה שאחרי. שני המסלולים האחרים יש לדעת כי הם מחייבים בהגשת דוח לשנת המס .

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme