שיעורי חיים שכנראה ממש לא הפנמתם בשנות ה-20 שלכם‎

שני ודאוקר5 דקות קריאה
אלה הם שיעורי חיים שלא הפנמתם - וכדאי שתעשו את זה
שתף:

אין מי שלא שאלו אותו במהלך החיים שלו "מה החלומות שלך?" או "איך ייראו החיים שלך בעוד עשר/ עשרים/ שלושים שנה?". מדובר בשאלה לא פשוטה שיש בה הרבה משמעויות ועשויה לגרום לנשאל לבצע חשבון נפש, עם עצמו או בקול רם. האם השגתי את המטרות שלי? האם כך תכננתי את מהלך החיים שלי? האם טוב לי ואני מרגיש סיפוק? עם ההגעה לגיל הבגרות מתקיים חשבון נפש זה באופן אוטומטי, גם אם לא התכוונו אליו.

 

סריקה של מאורעות החיים וההחלטות החשובות מבוצעת ובעקבותיה מתקבלת מסקנה – סיפוק או אכזבה. בשורה התחתונה – מהלך החיים שלנו לא באמת ניתן לחיזוי או תכנון ומה שבאמת חשוב וקובע הוא הזמן והניסיון השזורים זה בזה ומשולבים בכל רגע ובכל נשימה. יחד עם זאת, דווקא בגיל בוגר אפשר לקשר אירועים או התנסויות עם רמזים שנרמזו לקראת התרחשותם העתידית. מה זה אומר? לא הרבה, בטח לא בדיעבד. אבל יש כאן למידה חשובה שאפשר יהיה לנסות להנחיל לדור הבא. כמו בכל נושא אחר – גם כאן אפשר לחשוב על כמה תובנות שלבטח הראו סימנים אבל לא אומצו או הופנמו.

 

לימודים אקדמיים לא באמת יסייעו במציאת הכיוון לחיים

ללימודים אקדמיים יש הרבה מאד כבוד – בצדק. תעודת התואר הראשון או השני מושגת בעמל רב והשקעת כספים, זמן וכוחות. על פניו נדמה שברגע שיסתיימו הלימודים בהצלחה – כל הדלתות תיפתחנה ואפשר יהיה לבחור מה לעשות מתוך מבחר עצום של אפשרויות. אלה המחשבות שבהם בטוח הסטודנט במשך לימודיו הגבוהים. בפועל – המציאות רחוקה מאד מכך. במקרים רבים התואר הראשון הוא רק אחד התנאים הראשוניים לקבלה לעבודה או לתפקיד נחשק. תואר אקדמי ללא ניסיון מעשי לא שווה הרבה ולעיתים יתעלמו לחלוטין מקיומו. התוצאה – התפשרות על תפקידים זוטרים או היקפיים על מנת לרכוש את הניסיון הדרוש.

 

שיעורי חיים ולימודים אקדמיים
לימודי תואר חשובים – אבל ניסיון מעשי חשוב לא פחות

 

לא תמיד מתוגמלים על עבודה קשה

שוק העבודה קשה, תחרותי ודורסני בשנים האחרונות, שלא לומר בעשור או שניים האחרונים. אם בעבר היה קל להתבלט, להגדיל ראש ולעשות הרבה יותר ממאת האחוזים בעבודה – הרי שכיום אלה הסטנדרטים הרגילים. כלומר לתת בעבודה 150% – זה ה- 100% החדש וזו הדרישה והציפייה מעובדים במגוון עצום של תחומי עיסוק. גם חדורי המוטיבציה מבינינו יודעים כיום והבינו שאם חשבו שיעשו כל שביכולתם כדי לקדם את מקום העבודה או הארגון – הרי שכמה שהם שלא ישקיעו – שום דבר לא יבטיח להם שההשקעה אכן תספיק.

 

 

אף אחד לא מצליח לתפקד 24 שעות

תקופות מסוימות בחיים נחשבות למיוחדות ואפילו מגניבות – לימודים באוניברסיטה, שירות מיוחד בצבא ועוד. אם פעם יכולנו להיות ערים עד השעות הקטנות של הלילה ועדיין להגיע להרצאה או למבחן השכם בבוקר – בגיל מבוגר יותר אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לתפקד באופן תקין ללא מספר סביר של שעות שינה. אמנם מאתגר למצוא כמות שעות שינה מספיקות כשעובדים בעבודה תובענית או כשיש ילדים ומשפחה – אך חשוב להפנים שעם שינה מועטה עלולים להגיע נזקים גופניים שישפיעו גם על התפקוד הרגשי והמנטלי.

 

אף פעם אין מספיק זמן לשום דבר

לא ייאמן כמה מהר חולף פרק זמן כשעסוקים בעשייה – אישית, משפחתית או תעסוקתית. חיש מהר נגמר יום העבודה ואנו עומדים ולא מבינים לאן נעלם לנו הזמן! זו הסיבה שיש כיום הרבה התייחסות לעולם של ניהול זמן וביצוע יעיל של משימות שונות. כשמפרקים למשימות קטנות את כל מה שיש לבצע או להתייחס אליו – קל יותר למצוא את הזמן לביצוע כל פעולה או מטלה ואפשר להגיע לכדי עשייה משמעותית עם סיפוק ושביעות רצון אישית.

 

שיעורי חיים וכושר גופני
כן, זה הזמן להיכנס לכושר – ממש עכשיו

 

רוצה לעשות כושר? תתחיל כבר עכשיו!

הגוף האנושי מתבגר, שלא לומר מזדקן מדי יום ביום אחד. גם בגיל 30 או 40 חשוב לשמור עליו ולתחזק אותו ומה שהכי חשוב לדעת הוא שמה שאולי יהיה קשה עכשיו – יהיה קשה שבעתיים מחר, בעוד שנה ובטח בעוד שנתיים. חשוב לשמור על הגוף, לטפח אותו ולתחזק אותו וכך לוודא שישרת אותנו נאמנה במשך הרבה שנים קדימה. זה לא ברור ולא מובן מאליו.

 

 

שום דבר מאלה לא חדש. כולנו שמענו או קראנו את הדברים האלה לאורך החיים אבל תמיד חשבנו שאנחנו יודעים טוב יותר או ש"לנו זה לא יקרה". אם כבר יש לכם דור המשך – נסו להעביר להם את הידע מבוסס הניסיון הזה, שיש לו ערך רב עבורם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme