מועדון קפה הבוקר: "קהילת היזמות הישראלית מורכבת מאנשים פתוחים, נדיבים ומעוררי השראה"

אביה פרי5 דקות קריאה
היזמים שמרכיבים את מועדון קפה הבוקר
שתף:

מועדון קפה הבוקר הוא מיזם חברתי שמנגיש אנשים מרשימים ומנוסים עבור יזמים בתחילת דרכם שרוצים להיכנס לעולם היזמות. אם אתם צריכים עצה או מחפשים הזדמנות לשיתוף פעולה, זה מקום לא רע להתחיל ממנו (גם אם אתם רק רוצים קצת השראה). לעיתים הדבר שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון הוא אדם אחד בלבד, מישהו שיתן עצה אחת טובה, שיקשר למישהו שיכול לעזור, או אפילו לשמוע שיש מישהו שעבר את זה לפנינו. היזמים והמנטורים שלוקחים חלק במיזם חולקים מניסיונם ומחפשים דרך לעזור אם אפשר. זו דרך טובה לקבל עצה אובייקטיבית ומקצועית לדרך, במיוחד שרוב החברים והסביבה הקרובה היא "מוטית" ודעתם לא בהכרח תשקף את דעת הקהל עם שחרור הרעיון החדש לעולם.

 

 

"לעיתים הדבר שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון הוא אדם אחד בלבד"

"אנחנו באמת מאמינים שהצלחה היא מדבקת והשראה נותנת מוטיבציה לאחרים. הפילוסופיה שלנו היא שכמות ההצלחה הזמינה לאנשים בעולם אינה מוגבלת, אלא להפך. ככל שיותר אנשים יצילחו ויעזרו לאחרים להצליח, ככה נזכה כולנו לעולם טוב יותר. המועדון נוסד על מנת לחבר בין אנשים, לחזק את קהילת היזמות בישראל וליצור שיתופי פעולה בין אנשים שאולי לא היו נתקלים אחד בשני בשום סיטואציה אחרת." כך מספרת תאיר, מייסדת המיזם, שהפכה בעצמה את הקושי הפרטי שלה (לקום מוקדם לסדר יום כעצמאית) – להצלחה בפרויקט שמפגיש בין אנשים רבים ומייצר הצלחות מקצועיות. "עד כה במיזם נשתו 7,866 כוסות קפה!"

 

מיזם מועדון קפה הבוקר
כמעט 8,000 כוסות קפה!

 

למי מתאים מועדון קפה הבוקר?

"לא רק ליזמים. האתר מיועד לכל מי שרוצה לפגוש אנשים מעוררי השראה. יש לכם רעיון, פרוייקט חדש או מיזם בכל שלב ואתם זקוקים לעצה ממישהו שכבר היה שם או שמסוגל לסייע לכם? אתם מוזמנים לקבוע פגישה עם מי שנראה לכם מתאים. אם אתם סקרנים, פתוחים, נדיבים ומגניבים – אתם תאהבו את הפרוייקט הזה."

 

 

איך הכל התחיל?

מועדון קפה הבוקר הוא מיזם חברתי יוצא דופן. המיזם נוסד על ידי תאיר ליטמן-כהן מעוררת ההשראה והתחיל מפוסט בקבוצה בפייסבוק: "הסיפור שלי עם מועדון קפה הבוקר הוא רצף של אירועים אקראיים ולא צפויים. התחלתי לעבוד כפרילנסרית בפברואר 2017, מהר מאוד גיליתי שלהיות הבוס של עצמי זה דיי מסובך, ושניהול זמן יעיל- זה לא דבר קל. עבדתי עד שעות מאוחרות והיה לי קשה במיוחד לקום בשעה מוקדמת וקבועה בבקרים. השעון הביולוגי שלי השתגע, עד שעלה לי רעיון לראש. והוא היה משוגע לחלוטין. פרסמתי פוסט בפייסבוק בקבוצת ''אנשי העולם החדש" וסיפרתי על הקושי שלי ועל הרעיון שלי. תוך מספר שעות היומן שלי התמלא בפגישות בוקר ממרץ עד סוף מאי. למחרת בבוקר קמתי לפגישה הראשונה שלי ומאז לא הפסקתי."

 

"כל יום במשך חודשיים פגשתי מישהו חדש בבוקר. לא פספסתי אף אחד, נכון לעכשיו פגשתי למעלה מ-400 אנשים חדשים! הפגישות היו מדהימות ומעוררות השראה. החוט המקשר בין רוב האנשים שאני פוגשת ואחת הסיבות העיקריות שבגללה הם עשו את הצעד ובאו לפגוש אותי הוא שאנחנו פשוט כמהים למפגש האנושי הזה. ל'דבר האמיתי', לפנים מול פנים. כמה שזה פשוט – ככה זה חסר לנו בעולם של היום… לצאת מהמרחב הדיגיטלי. לאחר שבועיים אל תוך הפגישות, הבנתי שיש כאן משהו יוצא-דופן, קורה דבר מדהים בפגישה עם אדם זר בפעם הראשונה – הוא נותן לך פרספקטיבה על עצמך. הוא גורם לך להבין דברים שנראים לך מובנים מאליהם, ומלמד אותך שביכולתך ללמד. שיש לך מה לתת לאחרים. וכאשר מדובר בהרבה ׳זרים׳ על בסיס קבוע – ההתפתחות האישית היא משמעותית (דרך אגב, רבים מהם נעשו חברים שלי). ואז זה הכה בי: אני חייבת להפיץ את זה, להגיע לכל האנשים הסקרנים, המעניינים, והיצירתיים שם בחוץ, האנשים שיעשו את הצעד ויבואו. ​ככה הוקם מועדון קפה הבוקר. כבר כך קהילת היזמות הישראלית מורכבת מאנשים פתוחים, נדיבים, עוזרים ומעוררי השראה. הם אוהבים לעזור ליזמים מתחילים ובעצם לכל אחד שרק מבקש. אז למה לא לרכז את הכל במקום אחד?"

 

היזמת שעומדת מאחורי מועדון קפה הבוקר
תאיר ליטמן-כהן

 

איך מצטרפים?

"באתר יש רשימת נושאים בעניינם ניתן "לקבל עזרה" ומתנדבים ממקומות רבים שמציעים בנדיבות את זמנם. בין רשימת הנושאים המגוונת ניתן לאתר עזרה בנושא אפליקציות, קהילות, DATA, ייעוץ כלכלי, מיתוג, שיווק ועוד נושאים רבים ומרתקים. לכל עיר רשימת מייעצים משלה, והמיזם פרוס על פני 13 ערים בניהן בני ברק, תל אביב, ראשון לציון, פרדס חנה, אבן יהודה ואפילו לונדון וניו יורק. לטובת מי שמתקשה בכל זאת להגיע, באתר מוצעת גם פלטפורמה של פגישות אינטרנטיות."

 

*קביעת הפגישה היא חינמית, ובנויה על נדיבותם של המתנדבים במיזם. לכן מדיניות הביטול מחייבת הודעה מוקדמת ככל האפשר וכן התייחסות בכבוד לזמנים האחד של השני.

 

ניתן להתרשם מקהילת היועצים של המיזם באתר באמצעות הקלקלה לפי הערים

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme