מעבירים כסף לחו"ל או לישראל? כל הדרכים לעשות את זה ולחסוך בעמלות המרה

רחל ברגר5 דקות קריאה
לפני שאתם מעבירים כסף לחו"ל או לישראל - מה צריך לדעת?
שתף:

כשאנו מבצעים עבודות עבור לקוחות מחו"ל או עובדים עבור חברה בחו"ל, יש לכך מחיר, גבוה יותר. אז אמנם התשלום שנקבל עבור אספקת מוצר לתושב חו"ל יהיה בדרך כלל גבוה יותר, אבל בהעברת התשלום אלינו נידרש לשלם עמלות משמעותיות. העמלות האלו עלולות לקזז את השכר, כך שלא תמיד נוכל ליהנות מהתשלום הגבוה יחסית שקיבלנו תמורת העבודה.

 

 

בדקו את גובה העמלה

לא מזמן פנה אלי לקוח מחו"ל וביקש להזמין אצלי עבודה. תחילה, שמחתי להיפתח שווקים חדשים בעסק שלי: סיכמתי על מחיר להזמנה (גבוה מעט, בכל זאת), ביצעתי את העבודה, שלחתי ללקוח את פרטי חשבון הבנק והמתנתי לקבלת התשלום. אך להפתעתי הרבה לאחר המתנה של כמה ימים, נדהמתי לראות שהופקד בחשבוני כתשלום רק 25% מהסכום המקורי. היכן מסתתרים 75% מהתשלום? שאלתי. הסתבר, שבהעברת תשלום בנקאית קלאסית, כברירת מחדל, בין ארצות שונות, יכולות להיות מספר חברות וגופים פיננסים המעורבים בהעברה. כל חברה המעורבת בהעברה גובה עמלה משלה, מה שבסופו של יום יותיר לנו פחות כסף. אז מהיום, היו חכמים. שימו לב לעמלה ולדרך הטובה ביותר עבורכם להעברת תשלום מחו"ל ולחו"ל.

 

מעבירים כסף לחו"ל ובודקים עמלות
בדקו את העמלות שאתם משלמים כדי שלא תופתעו לגלות שיש לכם פחות כסף ממה שחשבתם

 

מעבירים כסף לחו"ל באמצעות ידיד

מצאתם ידיד נאמן להעברת התשלום? הדרך הפשוטה והזולה ביותר לביצוע העברת מט"ח היא העברה באופן אישי על ידי אדם הנאמן אליכם, כמובן בהתאם לשמירה על כללי החוק לרבות גובה ההעברה.

 

פלטפורמות אינטרנטיות

אם אתם מעבירים כסף לחו"ל, הבשורה המשמעותית בעידן הדיגיטלי היא העברות כספים באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות כמו PayPal. ההעברה בפלטפורמה אינטרנטית מתבצעת תמורת עמלה קבועה ולא גבוהה, באופן יחסי, לשאר האפשרויות. בנוסף ל-PayPal גם לחברת CAL יש פלטפורמה בשיתוף חברת Western Union להעברות.

 

העברות בנקאיות, אבל…

ניתן להעביר כספים אל ומחו"ל על ידי העברות בנקאיות. ככלל, ההעברות הבנקאיות בכל העולם מבוצעות על ידי מערכת SWIFT העולמית שמשמשת כיום את כל מערכות הבנקים בעולם. אממה, כמו שציינו, יש עמלה להעברה זו והיא יכולה להיות גבוהה באופן יחסי בהעברות של סכומים קטנים. לכן, אם מדובר בהעברות כספים קבועה ניתן לפתוח חשבון מט"ח בבנק וכמובן להשווות ולהתמקח על גובה העמלות או לפתוח חשבון בנק בחו"ל. ועדיין, העמלה בהעברות בנקאיות מחו"ל ולחו"ל, תהיה גבוהות יחסית.

 

בדואר

ניתן להעביר תשלום באמצעות בנק הדואר, ללא פתיחת חשבון בנק. אפשר להעביר תשלום במזומן, בצ'ק, או בהעברה בנקאית.

 

איך מעבירים כסף לחו"ל או ממנה?
ניתן להעביר כספים לחו"ל גם דרך הדואר

 

חברות בינלאומיות להעברות כספים

בישראל פועלות מספר חברות בינלאומיות להעברות כספים כמו Western Union למשל, המוכרת והידועה או חברת MONEY GRAM (דרך בנק דיסקונט). חשוב לדעת: עמלות העברה בחברות אלו הן גבוהות בדרך כלל, אבל הכסף מועבר ומתקבל מידית ובמזומן, ללא צורך בחשבון בנק.

 

 

חברות פרטיות להעברות כספים

בנוסף לחברות המרכזיות והמוכרות ישנן חברות פרטיות בארץ המיוצגות גם על ידי חלפני כספים, המבצעים שירותי העברת כספים לחו"ל ומחו"ל, תמורת עמלה. חברות אלו יתרכזו בדרך כלל בהעברות לאזור בינלאומי אחד בלבד כמו האיחוד האירופאי, רוסיה וכדומה.

 

אגב, לאחרונה חברת סלקום נכנסה לשוק זה. חברת סלקום השיקה שירות להעברות כספים בעמדות הממוקמות אצל חלפנים, בשיתוף חברת סיטי בנק. השירות מתבצע תמורת עמלות נמוכות משמעותית מהמקובל בשוק, לפחות בחודשי ההשקה. כרגע השירות מתבצע בעיקר למדינות המזרח כמו הפיליפינים, סין ועוד, אבל המטרה להגדיל את האפשרויות למדינות נוספות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme