כרטיס אשראי חוץ בנקאי – למי הוא באמת מתאים?

איריס קליין2 דקות קריאה
מה מציע לכם כרטיס אשראי חוץ בנקאי?
שתף:

ניתן לחלק את כרטיסי האשראי הקיימים היום לשני סוגים – הכרטיס הבנקאי והכרטיס החוץ בנקאי. כשהבנק מספק לכם כרטיס אשראי הוא יבדוק קודם לכן את המצב שלכם בחשבון, כמה חסכונות יש לכם ומה ההכנסות שלכם ויקבע בהתאם לזאת את המסגרת האשראי שלכם ואת שאר התנאים של הכרטיס. במקביל, כשתבחרו להזמין כרטיס אשראי חוץ בנקאי, מי שלמעשה תנפיק לכם את הכרטיס היא חברת האשראי, ולבנק אין חלק בתהליך. אם כך, תשאלו מה היתרונות בכרטיס חוץ בנקאי והאם הוא טומן גם חסרונות ולמי זה בכלל מתאים? להלן כל התשובות.

 

 

מסגרת אשראי גמישה יותר

יש כמה סיבות להנפקה של כרטיס אשראי חוץ בנקאי, שלעיתים הרבה יותר כדאיות מכרטיס אשראי מטעם הבנק, והנה כמה מהם:

מסגרת אשראי נוספת. יתרון בולט של כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא שמדובר למעשה במסגרת אשראי שנייה. משמע, אם אתם מחזיקים בו אתם מקבלים מרווח נשימה כלכלי שלא מלחיץ אתכם, אין לו שום קשר לבנק שלכם ואינו משפיע כלל על המסגרת שלכם בעו"ש.

פתרונות אשראי נוחים. אם אתם חורגים ממסגרת האשראי בבנק אתם עשויים למצוא את עצמכם חסומים. מסגרת אשראי נוספת שחברת האשראי תספק לכם תאפשר לכם לעשות שימוש בכרטיס גם אם נקלעתם לתקופה שהיא לחוצה יותר כלכלית או נאלצתם להוציא הוצאה חריגה מבדרך כלל, מסגרת אשראי חוץ בנקאית תציע לכם גם מענה של פריסה או העברה של הסכום לחודשים עתידיים.

אינספור הטבות, מתנות והנחות. איפה תקבלו הטבות כאלה? כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מציעים למחזיק בהם מגוון של הטבות והנחות ואפילו מתנות וגם החזרי עסקאות בסיטואציות מסוימות.

הלוואה מהירה ובלי ערבים. יותר ויותר חברות אשראי מציעות הלוואה מהירה ומידית מבלי שתאלצו להציג ערבים, ואת ההלוואה תוכלו לקבל גם בהיעדר כרטיס אשראי של החברה. מי שקיים אצלו כרטיס חוץ בנקאי של חברת האשראי, יוכל לקבל הלוואה במהירות גבוהה יותר מכיוון שתהליך של האישור לקבלת ההלוואה הוא יחסית קצר.

 

יתרונות וחסרונות של כרטיס אשראי חוץ בנקאי
מסגרת אשראי נוספת והטבות – אבל יש גם חסרונות שחשוב להכיר

 

ובכל זאת – ממה יש להיזהר?

אם כן, נכון לומר כי כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא פתרון פיננסי אידיאלי כמעט, אך ישנן כמה אזהרות שיש לשים לב אליהן:

 

מעקב תמידי אחר הוצאות. ההקלה הזו שתרגישו בזמן שתקבלו מסגרת אשראי שנייה יכולה להרפות מכם את תשומת הלב לכל ההתנהלות הכספית שלכם וזה לא תמיד טוב, המשיכו להתנהג בצורה נבונה ותעקבו כל יום אחר ההוצאות שלכם רק כך תוכלו להמשיך ליהנות מהיתרונות של כרטיס אשראי חוץ בנקאי.

 

תנאי הכרטיס ומועד חיוב. יש כרטיסים שהחיוב שלהם הוא מידי, כרטיסים שהחיוב שלהם נדחה – זה הכרטיס הכי נפוץ היום, וכרטיסים שהחיוב בו הוא מדי חודש בתאריך ספציפי. כרטיס חיוב נדחה הוא אשראי שמתגלגל, שהחיוב שלו מדי חודש מגלגל  לחודש הבא, במידה וההוצאות עברו את הסכום שנקבע מראש. אתם אלה שיכולים לקבוע את החיוב שמתאים לכם אבל בדקו שהוא מתאים לאופי ולכל ההתנהלות האישית שלכם.

 

 

אז למי מתאים כרטיס אשראי חוץ בנקאי?

אין ספק שכרטיס אשראי היום הוא חלק בלתי נפרד מהתנהלות הפיננסית שלנו, הוא מאפשר לנו מרווח נשימה. מצד שני הוא גם עלול לקצר נשימות בן רגע, זאת במידה וההתנהלות אתו לא תהייה אחראית. כרטיסים חוץ בנקאיים יתאימו לרוב למי שיש עבודה קבועה ומסודרת והכנסה קבועה שיכולה להבטיח תשלומים ומועדי חיוב כסדרם. דרך אגב, בארה"ב כרטיס אשראי חוץ בנקאי מועדף על הצרכנים, בעוד שבארץ עדיין ניתן לראות שהכרטיס הבנקאי מחזיק ב-80 אחוז מהעסקאות. הנתון במגמת ירידה ונרשמת בהחלט עלייה בכרטיסי האשראי החוץ בנקאיים שמחזיקים כלל צרכי ישראל.  

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme