דפדפני אינטרנט: כל האפשרויות וההבדלים ביניהן

שני ודאוקר5 דקות קריאה
דפדפני אינטרנט - האופציות שלכם
שתף:

רשת האינטרנט כבר מזמן לא אורחת ולא משהו חדש כאן בנוף. אין כמעט אדם שלא עושה שימוש תכוף ויומיומי באתרי אינטרנט שונים אבל לא בטוח שהוא מודע למה שקורה מאחורי הקלעים של הדפדפנים, המידע שהוא רואה או שומר וכמובן פרטים אישיים שקשורים בו. כולנו מכירים את האקספלורר, רובנו מכירים את הכרום וחלקנו מכירים גם את ספארי. האינטרנט יכול לפעול על כמה וכמה פלטפורמות והן שונות זו מזה ומתאימות לשימושים שונים. דפדפני אינטרנט הם תוכנה המותקנת על המחשב של המשתמש ומסוגלת להציג בפניו על גבי המסך את אתר האינטרנט שאת כתובתו מזין הגולש. בזכות הדפדפן ניתן לעבור בין הדפים והלשוניות שבאתר, להכניס פרטים או אפילו ליצור קשר עם החברה או העסק שזהו האתר שלו. אז מה מציע עולם הדפדפנים?

 

אינטרנט אקפסלורר

בעולם של דפדפני אינטרנט – זהו הדפדפן הנפוץ והמוכר ביותר. הדפדפן נמכר כחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Windows של Microsoft. מדובר בתוכנה נוחה, קלה לתפעול ומכיוון שהיא כבר נמצאת בתוך מערכת ההפעלה הנפוצה אין סיבה שלא לעשות בה שימוש מיד עם ההתקנה של מערכת ההפעלה. מסיבה זו יש באקספלורר שימוש ציבורי רחב מאד גם בחברות, ארגונים ומוסדות כמו בתי ספר.

 

דפדפני אינטרנט ותיקים
הדפדפן הוותיק והמוכר – אקספלורר

 

Microsoft Edge (מייקרוסופט אדג')

גרסת האקספלורר המותקנת כברירת מחדל בתוכנות Windows10 ואמורה עם הזמן להחליף את הארספלורר הישן והמוכר. דפדפן זה גם מותקן בצורה חדשנית ומעדכנית בקונסולות XBOX. הדפדפן מאפשר לגולש לרשום הערות ישירות בדף הנטען, לשתף עמודים או חלקי עמודים עם חברים דרך פלטפורמות נוספות ועוד. כחלק מהתהליך של שילוב בין יישומים שונים של ענקית התקשורת Microsoft מחוברים ערוצי המידע של הדפדפן עם שירותי הענן OneDrive ומאפשרים גיבוי אוטומטי של מידע ונתונים. אפשרות נוספת העומדת בפני הגולש היא שמירה של עמודים לקריאה במועד מאוחר יותר ואפילו שמירת עמודים בפורמט של קבצי PDF.

 

 

הדפדפן של גוגל כרום

הדפדפן החדשני והנפוץ מבית Google. הושק ב- 2008 וכשמדברים או כותבים על מלחמה בין דפדפני אינטרנט מתכוונים בדרך כלל לפופולריות שלו אל מול הפופולריות של האקספלורר. היתרון הגדול של הכרום על פני האקספלורר הוא במהירות של טעינת הדפים והעלאת התצוגה. שדה החיפוש שלו נכנס ישר לשורת הכתובת, כך שהדפדפן מזהה בעצמו האם מדובר בביטוי חיפוש או באתר מסוים שאליו הגולש מעוניין להגיע. העיצוב שלו נחשב לפשוט, מינימליסטי וכזה שלא מעמיס על שדה הראייה.

 

דפדפני אינטרנט גם של גוגל
דפדפן האינטרנט מבית גוגל – כרום

 

ספארי מבית אפל

בעולם שבו דפדפני אינטרנט הם מצרך מבוקש ובעצם כל גולש (צרכן) צריך שיהיה לו אחד – לא יכולה אפל להישאר מאחור. הספארי נכלל כברירת מחדל בחלק מגרסאות ה-Mac והוא מהווה את מערכת ההפעלה במכשירי ה- IPhone, IPad וה- IPod. בדפדפן אפשר לגלוש בלשוניות או בעמודים ויש לו ממשק משותף עם מנוע החיפוש של Google. הדפדפן כולל תוסף לחסימת חלונות קופצים וניתן לפתוח דרכו קבצי PDF ללא יציאה לתוכנה נפרדת. אמנם אפל מדורגת נמוך יותר בסדר העדיפויות של דפדפני אינטרנט בקרב הצרכנים אך בשנים האחרונות נרשמת עלייה בביקוש גם לדפדפנים מתוצרתה.

 

אופרה – חלוצת דפדפני אינטרנט מנורבגיה

האופרה לא נחשבת בפיהם של אנשי המקצוע כדפדפן אלא מוכרת יותר בתור תוכנת גלישה. אין זה עניין סמנטי בלבד, שכן מדובר בעסקת חבילה הכוללת את אפשרות הגלישה באתרי אינטרנט, ממשק לתיבת דואר אלקטרוני על כל תוספיה ושיפוריה, פנקס כתובות ועוד. חברת היצרן היא Opera Software הנורבגית שמנסה להתברג אף היא למגרש המשחקים של החברות הגדולות – מייקרוסופט, אפל וגוגל. התוכנה נחשבת לבעלת כמה פלטפורמות אך אינה מתאימה לשימוש על ידי משתמשי קצה, כלומר גולשי האינטרנט הביתיים, שכן הקוד שלה אינה קוד פתוח.

 

דפדפני אינטרנט מנורבגיה
יש גם דפדפני אינטרנט מנורבגיה

 

(Mozilla Firefox) – מוזילה פיירפוקס

זהו דפדפן אינטרנט בקוד פתוח שתהליך הפיתוח שלו מבוצע על ידי מפתחים מתנדבים בחסותה של קרן מוזילה. מבין דפדפני אינטרנט בקוד פתוח מדובר בזה הנפוץ ביותר ועם סיום הפיתוח שלו ויציאתו לאור – עשרות מיליונים הורדות התבצעו על ידי משתמשים ביתיים בכל רחבי העולם. המטרה של המפתחים הייתה לספק למשתמשי הקצה שהם אנשים מן השורה ובדרך כלל חסרי ידע או ניסיון טכנולוגי – דפדפן קל לשימוש, פשוט לתפעול, מהיר ובעל תצוגה נוחה ונעימה. הדפדפן זכה ועודו זוכה לאהדה רבה בקרב משתמשי רשת האינטרנט ונתח השוק שלו מוערך בכ- 5.17 אחוז.

 

 

מה צריך לדעת על דפדפני אינטרנט?

אם אתם משתמשי אינטרנט פרטיים – גולשים בבית, שימוש אישי ואין לכם כמויות אדירות של מידע או נתונים להעביר – יספיקו לכם, בדרך כלל דפדפני אינטרנט שמגיעים כחלק מחבילה של מערכת הפעלה. אין צורך ברכישה מיוחדת של דפדפן, אלא אם הצרכים שלכם שונים. מה שיהיה חשוב לכם בדרך כלל יהיה מהירות גלישה ותגובה, אפשרות לפתיחת חלונות רבים במקביל, טעינה מהירה, עיצוב ידידותי ובאופן כללי – חוויית משתמש טובה וחיובית. אם אתם עושים שימוש במכשיריה הניידים של אפל ייתכן והדפדפן שלה יהיה לכם נוח יותר לשימוש אך אין בזה הכרח וברוב המקרים הגולשים מכירים דפדפני אינטרנט מכל הסוגים ושל כל חברות היצרן.

 

אם אתם מעט יותר בקיאים בעולם האינטרנט והתוכנה, עובדים בקודים שונים ומכירים את החידושים הטכנולוגיים האחרונים ייתכן מאד ויש לכם ידע שיכול לסייע לעצמכם או לסובבים אתכם, ידע שבעזרתו תוכלו לשכלל את השימוש שלכם ברשת האינטרנט. חשוב לשים לב להגדרות אבטחה שונות של הדפדפן או תוכנת הגלישה, שנוחות הגלישה תהיה מירבית (מה שנוח לאדם אחד לא בהכרח יהיה נוח גם למישהו אחר) ואל תשכחו – אם אתם חשים חוסר נוחות בגלישה – אפשר בכל שלב ובכל זמן לשנות את הגדרות ברירת המחדל של המחשב שלכם ולהתחיל לעשות שימוש בדפדפן אחר שחוויית השימוש בו טובה יותר.

 

דפדפני אינטרנט נוספים
מוזילה פיירפוקס

 

מה צופן העתיד?

אף אחד לא באמת יודע מה יביא איתו העתיד בעולם של דפדפני אינטרנט. יחד עם זאת – הממשק עם תחומים אחרים או פלטפורמות אחרות הוא מה שעומד במרכז העניינים ותשומת הלב ובהחלט ייתכן שהכיוון הוא זה. יצירת אפשרויות נוספות מתוך הדפדפן, שיפור האבטחה והשמירה על פרטיות המידע, הגבלת חיפושים או שמירת נתונים היסטוריים ועוד. בעוד שרוב הדפדפנים כיום נותנים מענה זהה באופן כללי לגלישה נוחה ובטוחה באינטרנט, הרי שמיטב המוחות בקרב החברות עושים כל מאמץ להמציא את התוסף הבא, זה שיעמיד את חברת היצרן בראש טבלת הטכנולוגיה בתור זו שהגתה את מה שאף אחד לא הגה לפניה. דפדפני אינטרנט יישארו בשימוש רב ונפוץ ואין כרגע צפי להיעלמותם. בעצם – אין גם שום סיבה שייעלמו – הם נוחים, זמינים, זולים, ידידותיים ומספקים תמורה מצוינת להשקעה בהם או במערכת ההפעלה שהם לוקחים חלק בחתי נפרד ממנה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme