לקראת החופשה בחו"ל: כך תקבלו רישיון נהיגה בינלאומי

איריס קליין5 דקות קריאה
כל מה שחשוב לדעת על רישיון נהיגה בינלאומי
שתף:

לקראת החופשה (או הנסיעה העסקית) שלכם בחו"ל, מומלץ תמיד להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי. לא מדובר ברישיון הנהיגה שיש לכם בארץ, כלל לא. אלא ברישיון המונפק במיוחד למטרות נהיגה בחו"ל, במדינות השונות. רישיון נהיגה בינלאומי בחו"ל יעניק לכם גמישות תנועתית, וזה בהחלט היתרון המרכזי שלו. כך, במידה ותרצו לשכור רכב ולנהוג ממקום למקום, לא תהיה לכם בעיה לעשות זאת כל עוד דאגתם להנפיק את הרישיון בטרם נסיעתכם, כאן בארץ. כיום, יש המלצה גורפת לכל מי שרוצה לטוס לחו"ל ומעוניין לשכור רכב, להוציא רישיון בינלאומי משום שהוא מאוד דומה לזה שאתם מחזיקים בארץ, אך עדיין לא זהה לחלוטין ולא עומד בכללים ובתקנות של רישיון נהיגה זר. למרות שברוב המדינות, לרבות באלה שיש להן הסכם דו צדדי עם מדינתנו, הרישיון הישראלי היה נחשב עד לא מזמן תקף וכשיר, אך היום מסתמן שיש הרבה בעיות לשכור רכב עם רישיון ישראלי בלבד, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נאלצים לנסוע ברכבות, אוטובוסים וכו'.

 

 

אתם חייבים רישיון נהיגה בינלאומי בחו"ל

גם משרד התחבורה בשנה וחצי האחרונות משנה מדיניות, בכך שלאחר שנים שהצהיר כי הרישיון הישראלי הינו תקף בעשרות מדינות ואין בעיה לנהוג עמו בלי הוצאה של רישיון בינלאומי, משנה את כלליו ומדיניותו ומספק הסבר לקוני מאוד באתר האינטרנט – שכל אזרח ישראלי שיוצא מהארץ לחו"ל, לא יוכל עוד  להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי שלו שנמצא בתוקף. לכן יש על כל אזרח שיוצא לחו"ל ומעוניין לנהוג במדינה זרה, להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי.  

 

עד לפני כשנה פורסמה רשימה שלמה של מדינות שבהן משרד התחבורה הצהיר כי ניתן לנהוג בהן עם רישיון ישראלי בתוקף – כגון: איטליה, אירלנד, ארה"ב, בלגיה, אוסטרליה, בריטניה, יוון, גרמניה, הולנד, הונגריה, טורקיה, אל סלבדור, נורבגיה, סינגפור, ספרד, פורטוגל ועוד. עם זאת, היום נעלמה הרשימה מהאתר ובמקומה מופיעה למעשה אזהרה לכל ישראלי שמתכוון לנהוג בחו"ל, שמחויב לצורך זה, להוציא רישיון נהיגה בין לאומי. עוד מתברר שלא פעם נתקלו ישראלים בקושי אמתי לשכור רכב באמצעות הרישיון הישראלי, גם במדינות שלטענת המשרד כן ניתן היה להסתפק בהן ברישיון ישראל, ואין צורך ברישיון בינלאומי. למרות ההצהרה הזו, לא אחת מצאו את עצמם תיירים ישראלים תחת אזהרה או במפגש עם שוטרים מקומיים שקיבלו מהם דוחות בשל היותם נוהגים ללא רישיון מתאים.

 

אז כעת אין עוד ספקות: מחיר הנפקת רישיון נהיגה בין לאומי עולה 20 ₪, וניתן להוציאו בעשרות תחנות הנפקה שמתפרסמות באתר המשרד.

 

מתי צריך רישיון נהיגה בינלאומי
רישיון נהיגה בינלאומי הוא תנאי הכרחי לנהיגה כשאתם בחופשה בחו"ל

 

תהליך הוצאת רישיון הבינלאומי

כדי שתוכלו להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי עליכם לקבל רישיון נהיגה באמצעות הגעה פיזית לנקודות ההנפקה שמופיעות ברשימה בתוך אתר התחבורה ולהציג בפניהם את הרישיון הישראלי שלכם, כל עוד הוא בר תוקף. במידה ותציגו רישיון זמני תוכלו להגיע רק לאחר 14 יום ממועד התשלום ורק אז להציג תעודת זהות או דרכון בתוקף. על כל מקרה על מנת שיהיה אפשר להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי – מוכרחה להיות תמונה של האדם המבקש במאגר הממוחשב של משרד התחבורה.

 

תוקפו של הרישיון הבינלאומי הוא עד שנה מיום ההנפקה. שימו לב כי תידרש לשלם גם את עלות הנפקת הרישיון, בסך 20 שקלים.

 

רישיון הנהיגה הבינלאומי יהיה תקף רק במצבים שהוא נתמך ברישיון הנהיגה הישראלי שלכם, משמע שאתם נוסעים לחו"ל יש לקחת את שני הרישיונות שלכם. במידה ומבקש הרישיון נמצא בחו”ל ואין בידי השליח את התעודות המקוריות, יש להציג – תצלומים של רישיון הנהיגה הישראלי מכל צד. דרכון או תעודת זהות. הצהרה שבה כתוב שהמבקש שוהה בחו”ל ואין לו אפשרות להמציא תעודה מקורית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme