הקריירה של אנדי מארי נגמרת מוקדם מהצפוי – אבל עם 165 מיליון דולר

מערכת2 דקות קריאה
ההצלחה של אנדי מארי - וכמה היא הכניסה לו
שתף:

אליפות אוסטרליה הפתוחה סיפקה לנו בינתיים כמה הפתעות גדולות, כמו ההדחות של האלופים המכהנים – רוג'ר פדרר וקרוליין ווזניאקי. ובכל זאת אחד הרגעים המרגשים ביותר הגיע דווקא מכיוונו של אנדי מארי, הטניסאי הבריטי שזכה ב-3 תארי גרנד סלאם וב-2 מדליות זהב אולימפיות, וגם דורג בשיאו במקום הראשון בעולם. רגע לפני הטורניר הודיע שהפרישה קרובה בגלל פציעה טורדנית, והמשחק שלו בסיבוב הראשון סיפק דרמה גדולה בסופה הפסיד במה שעשוי להיות המשחק האחרון שלו בקריירה.

 

הפציעה של אנדי מארי – סיום לקריירה מוצלחת

לפני שניכנס לפרטים הקטנים ולהישגים הגדולים של אנדי מארי בקריירה, נזכיר שמדובר בטניסאי הבריטי הטוב ביותר בעשורים האחרונים, ובאחד הספורטאים הבריטיים הטובים אי פעם. אחרי שהגיע למקום הראשון בסוף 2016 החל לסבול מפציעה בירך, במה שעשוי להיות תוצאה ישירה של עומס פיזי עצום, זה שלקח על עצמו הטניסאי במטרה להגיע לראשונה למקום הראשון בדירוג.

 

אז במשימה הוא עמד, אבל הפציעה לא הניחה לו. הוא עבר מספר ניתוחים, ניסה לחזור לסבב והתקשה לחזור לכושר שלו. במסיבת העיתונאים לפני פתיחת הגרנד סלאם הראשון של העונה באוסטרליה הוא הודה שהוא חי עם הכאב, ושהוא ממש רוצה להגיע לווימבלדון אבל יש סיכוי לא רע שהאליפות במלבורן היא האחרונה שלו. אם יש נקודת אור אחת, כלומר חוץ מהתארים והמדליות כמובן, הרי שמארי מסיים את הקריירה שלו מוקדם מחבריו ל"ביג 4" (פדרר, נדאל ודג'וקוביץ') אבל עם חשבון בנק מנופח שיסדר גם את הבנות שלו.

 

 

הכנסות מפרסים: 61 מיליון דולר

אז אנדי מארי פורש מטניס בגיל 31, גיל שפעם היה נחשב לאידאלי והיום – עם הסטנדרטים שהציבו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל – הוא דווקא נחשב לצעיר. בזמן שהטניסאים הוותיקים עוד ממשיכים לזלול תארים, אנדי מארי לכל הפחות מתנחם בהכנסות של 61 מיליון דולר מזכיות בטורנירים בלבד. ברשימת ההישגים המכובדת שאחראית להכנסה הזו אפשר למנות 3 תארי גרנד סלאם (זכה פעמיים בווימבלדון ופעם אחת באליפות ארה"ב), 8 גמרים (בכל 4 הטורנירים הגדולים), 2 מדליות זהב אולימפיות (2012 ו-2016) וגם זכייה אחת באליפות סוף השנה של סבב הגברים – זכייה שהבטיחה לו את המקום הראשון בעולם באותה השנה. דרך אגב, זו גם הייתה השנה הרווחיות ביותר שלו, והוא סיים אותה עם פרסים בשווי 16.3 מיליון דולר.

 

חוץ מהפרסים הכספיים, מארי הכניס עוד כ-100 מיליון דולר מהסכמי חסות, בין השאר עם מותגי ענק כמו אנדר ארמור (Under Armor), הד (יצרנית המחבטים) וכן יצרנית הרכבים יגואר (הסכם שהכניס לו עוד 2 מיליון דולר). בתוך הסכום המכובד הזה נכללים גם סכומי כסף לא מבוטלים שקיבל על עצם השתתפותו בטורנירים קטנים, דרך אגב.

 

 

View this post on Instagram

 

Can't believe it's been five years! 🏅🇬🇧 🥈#london #gold #olympics @olympics

A post shared by Andy Murray (@andymurray) on

 

חברת הניהול "ניהול 77"

אחרי שזכה בווימבלדון ב-2013 הקים מארי את חברת הניהול עם השם המקורי "ניהול 77". למי שתוהה, המספר הזה לא נבחר באופן אקראי. למעשה, הזכייה של אנדי מארי בווימבלדון באותה שנה הייתה הזכייה הראשונה של טניסאי בריטי בתואר אחרי 77 שנה. באמצעות חברת הניהול הזו, אגב, הוא רכש גם בית מלון יוקרתי בסקוטלנד, ב-2.2 מיליון דולר. לצורך שיפוץ המלון הוא השקיע 7.5 מיליון דולר מכיסו. אחרי ששבר את הבצורת של הבריטים בווימבלדון הוא גם פרסם אוטוביוגרפיה ב-2014: "שבעים ושבע: המסלול שלי לווימבלדון".

 

השקעות בחברות הזנק

אנדי מארי השקיע גם לא מעט בחברות סטארט אפ לאורך השנים. רק בשנה שעברה השקיע בחברה בריטית בשם Deuce (שוויון), שפיתחה אפליקציה המסייעת לשחקני טניס לאתר מגרשים ומאמנים בבריטניה. לצד ההשקעות הללו הוא הוא גם מייעץ לעסקים מתחומי הבריאות והספורט.

 

משפחת מארי

ב-2015 התחתן אנדי עם בת זוגו קים סירס בסקוטלנד, ואת אירוע קבלת הפנים אירח המלון היוקרתי שלו כמובן. החתונה היוקרתית עלתה לזוג לא מעט, וזמן לא רב אחריה, בפברואר 2016, נולדה בתם הבכורה סופיה אוליביה. בתם השנייה של הזוג מארי, אידי, נולדה בסוף 2017. לאור העובדה שהוא מוקף נשים, כולל אמו ג'ודי מארי, קפטן נבחרת הפדרציה בין השנים 2011-2016, זה לא מאוד מפתיע לגלות שאנדי עצמו פמיניסט שמשמיע את דעותיו בכל הזדמנות. לאחר שזכה במדליית הזהב השנייה שלו במשחקים האולימפיים, ביקש לתקן את המראיינים ולהזכיר שהוא לא הראשון שזכה ביותר ממדליה אחת – האחיות וויליאמס עשו זאת לפניו. בהזדמנות אחרת הבהיר שחייב להתקיים שוויון מלא בין שכר הגברים לנשים בטניס, בכל טורניר באשר הוא.

 

 

הבתים של אנדי מארי

בעוד ספורטאים רבים אחרים מחזיקים כמה בתים מפוארים בעולם, אנדי מארי דווקא לא מתחזק נכסי נדל"ן רבים. למעשה, ב-2016 הצהיר על כוונתו למכור את דירתו במיאמי כדי שיוכל לבלות יותר עם המשפחה, ואת הפנטאהוז הציע למכירה תמורת 3 מיליון דולר. ב-2017 הוא עבר מהבית בלונדון לאחוזה באוקספורד שמחירה לא פחות מ-8 מיליון דולר.

 

גם את מכונית הפרארי שרכש ב-2010 הוא מכר לאחר כמה חודשים בלבד, פשוט משום שהייתה נוצצת ולא פרקטית. את תשומת הלב שלו הפנה לצדקה, וב-2017 גייס כ-900,000 דולר דרך ארגון הצדקה שלו.

 

סוף הקריירה של מארי

ב-2018 הכניס אנדי מארי "רק" 2 מיליון דולר, סכום נמוך לכל הדעות, אבל לא מאוד מפתיע לנוכח היעדרותו הארוכה מהסבב המקצועני. אלא שלמרות ההצלחה שלו על המגרשים לאורך השנים, בתחילת אליפות אוסטרליה הודיע כאמור על הפרישה הצפויה. בסיבוב הראשון בטורניר, אליו נכנס כמדורג 230 בעולם, פגש את רוברטו באוטיסטה אגוט המדורג 22. למרות קרב עיקש וניסיון לחזור למשחק, מארי סיים את דרכו בטורניר לאחר 4 שעות ו-9 דקות, לקול תשואות הקהל כמובן. עוד מוקדם לדעת האם זה באמת המשחק האחרון שלו בקריירה או לא, אבל מה שבטוח זה שמדובר באחד השחקנים הטובים שראינו בשנים האחרונות, ועל עולם הטניס הוא כנראה עוד ישפיע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme