קפסולות השינה מגיעות לתל אביב והן יחסכו לכם הרבה כסף

שני ודאוקר3 דקות קריאה
הן בדרך - קפסולות שינה
שתף:

מי מאיתנו לא מכיר את הצורך להגיע למקום מסוים ולהזדקק אך ורק למקום לינה. לעיתים לא צריך שום דבר, אבל שום דבר יותר מזה – לא מקלחת, לא כורסא נוספת, לא טלוויזיה ובטח שלו שירותי הסעדה או פינוקים. התייר שהממון אינו בלתי מוגבל עבורו מחפש כל דרך לחסוך כסף ועולם התיירות שבשנים האחרונות מתאים את עצמו לשלל צרכים, ביקושים ונסיבות – מתחיל להתאים את עצמו גם לצורך הזה של שינה בלבד. למענה הזה קוראים קפסולת שינה ובמקומות מסוימים בעולם כבר קיימים מלונות שמציעים אך ורק את אפשרות הזאת. היתרון ברור – תמורת שינה ערבה (שזה באמת מה שצריך ודרוש) אפשר לשלם סכום נמוך, יחסית וכך לא להכביד על הכיס במשך הטיול או השהות. אז מה זה בכלל, איפה נמצא את זה, מה העלות וכמה זה באמת כדאי?

 

 

מלון כמוסות – Capsule Hotel

תאים רוחביים הבנויים זה על גבי זה לגובה – ככה בדיוק נראה מלון כמוסות אשר מציע קפסולות שינה בלבד. חדרי שירותים ומקלחות יהיו ממוקמים בקצה המסדרון והם יהיו מיועדים לכלל השוהים במקום. מלונות כאלה נמצאים כיום בבלגיה, סין, מקסיקו, יפן, אנגליה ואפילו איסלנד. מסקירה מהירה של מדינות אלה קל יותר להבין מי קהל היעד של מפתח הרעיון – בעיקר תיירים שמחפשים אפשרויות לינה זולות. ברוב המלונות מידותיהם של תאי השינה הן שני מטר לאורך, מטר אחד לרוחב וכ- 1.25 מטר גובה.

 

כך נראות קפסולות שינה
חיסכון משמעותי – קפסולות שינה

 

מה יש בתוך תא השינה

מכיוון שהחלל קטן ומצומצם יש חשיבות גבוהה למה מכניסים פנימה ובעיקר – מה לא. מצד אחד, עבור האורח היחיד יש מקום בנוסף גם לתיק קטן או לכל הפחות לנרתיק שיכיל את החפצים יקרי הערך שלו. התא עצמו עשוי מפלסטיק קשיח וסיבי זכוכית, זאת על מנת לאטום את התא מפני רעשים מבחוץ שעלולים לפגום בשנתו של האורח. תוספות ואביזרים שונים – כתלות בהשקעה של מלון הקפסולות באורחיו – טלוויזיה קטנה שקבועה בדופן התא, שעון מעורר צמוד, מצעים נוחים שמתאימים למזג האוויר בתקופה ואפשרות אישית לווסת את הטמפרטורה בתא. דלת התא עשויה זכוכית כפולה ושקופה שכמובן ניתן לכסות על מנת לקבל פרטיות מלאה. התא ננעל מבפנים ומאפשר ביטחון מלא לכל אורח.

 

 

בואו נדבר על כסף!

כאמור וכפי שמתברר – תאי השינה מתאימים לתיירים שרמת אירוח לא משחקת עבורם תפקיד מהותי בנסיעה והם מחפשים פתרון לינה זול ככל האפשר. המחיר תלוי במיקום מלון הכמוסות, בגודל התא (במידה ויש אפשרות בחירה בין כמה גדלים). באופן כללי וגורף אפשר לומר שהמחירים נעים סביב 100 שקלים ברוב המקומות מתוך ראיית עולם של התאמה למי שמחפש חסכון כלכלי וגם מתוך מתן האפשרות של לינה בלבד ללא שירותי אירוח אחרים.

 

מה הן קפסוולות שינה?
קפסולות שינה הן פיתרון אידאלי שעובד היטב במקומות רבים בעולם

 

איפה ישראל בסיפור הזה?

בישראל אין עדיין מלון כמוסות שכזה. לצערנו ישראל מדשדשת מאחור וכל טרנד מעולם התיירות מגיע אלינו באיחור ניכר. יחד עם זאת – ברגע שהבשורה כבר יצאה לאור – מיטב המוחות היזמיים כבר שוקדים על הנדסה, פיתוח והקמת המיזם שעשוי להיות נוח ומתאים לתיירים ולישראלים כאחד. בישראל אמור להתקיים תוך כמה חודשים אירוע בסדר גודל בינלאומי – תחרות האירוויזיון ואם נבחן לעומק את חובבי האירוויזיון מכל רחבי העולם – ייתכן ונגיע למסקנה המתבקשת שהם בדיוק קהל היעד של קפסולות השינה. אולי באמת הבשורה תגיע לישראל ביחד עם אורחי האירוויזיון.

 

אז כדאי או לא כדאי?

בוודאי שכדאי! יש אנשים שמלונות, דירות או אפילו אכסניות לא מתאימים לצרכים שלהם, לטיול שלהם או לתקציב שלהם. אם בעבר חשבנו שאי אפשר יהיה להוריד עוד יותר את מחירי הלינה בטיולים – הרי שמגיעות קפסולות השינה ומוכיחות לנו את ההיפך. לא כל אחד חייב כורסא ושולחן בחדר, אמבטיה גדולה, מכונת גילוח או מייבש שיער וכל גריעה של פריט או שירות – גם תגרע כמה עשרות דולרים או שקלים מסכום התשלום עבור הלינה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme