סטודנטים אבל לא עניים: 8 משרות סטודנט שיממנו לכם את הלימודים

מערכת2 דקות קריאה
חשוב להכיר - משרות סטודנט נוחות
שתף:

הסטודנטים בישראל מתמודדים עם מערכת שעות שעשויה להיות תובענית למדי. עם לוח מבחנים צפוף, מטלות בית ודרישה להפגין נוכחות בהרצאות (לפחות בחלק מהמקרים) נדמה שאין להם הרבה זמן לעבוד. יש דרכים יצירתיות להתמודד עם העלויות הגבוהות כמובן, מקבלת סיוע מההורים ועד מלגות לימודים, אבל יש גם לא מעט משרות סטודנט שיאפשרו לכם לעבוד, להרוויח כסף, ולתאם את המשמרות בהתאם לעומס בלימודים. הנה 10 רעיונות במיוחד בשבילכם.

 

מלצרים, ברמנים ומארחים

אי אפשר לדבר על משרות סטודנט בלי להזכיר את שלל המשרות במסעדות, בבתי הקפה ובברים. אם אתם גרים באזור מרכזי יחסית, סביר להניח שתמצאו עבודה קרובה, ויש הרבה יתרונות בקרבה הגאוגרפית הזו. חוץ מזה, יש לכם גם כמה משרות פוטנציאליות שבהן תוכלו להרוויח קצת יותר משכר מינימום, בעיקר בזכות הטיפים (ולמרות חוק הטיפים). מסעדות וברים הפועלים עד שעות מאוחרות ובסופי השבוע הם פתרון אידאלי, בטח אם אין לכם הרבה זמן פנוי במהלך השבוע.

שכר ממוצע: בין 30 ל-50 שקלים בשעה

 

משרות סטודנט במלצרות
מלצרים וברמנים מרוויחים היטב גם בזמן הלימודים

 

שירות לקוחות ומכירות

חברות תקשורת וסלולר, חברות אשראי וגם מוסדות חינוך, בנקאות וביטוח – בכולם פועלים מוקדי שירות ומכירה. בשל אופי הפעילות של המוקדים השונים נהוג לחלק את יום העבודה למשמרות, וכך הפכו התפקידים השונים למבוקשים בקרב סטודנטים. אם יש לכם חוש טכני בסיסי תוכלו להציע שירותי סיוע טכני דרך הטלפון, אם יש לכם כושר שכנוע תוכלו להרוויח יותר בזכות עמלות מכירה.

שכר ממוצע: כ-30 שקלים למשרות שירות, תוספת עמלות למשרות מכירה ושימור לקוחות

 

משרות אדמיניסטרציה

אם אתם לומדים בבוקר אבל בשעות הערב אתם קצת יותר פנויים, משרות אדמיניסטרציה יכולות להיות פתרון נוח. השכר במשרות מהסוג הזה קבוע, והוא לרוב קרוב יותר לשכר המינימום, אבל אתם לא תלויים בטיפים והעבודה פחות פיזית בהשוואה למלצרות למשל. בתחום הזה יש גם לא מעט אפשרויות, מעבודות פשוטות כמו הדפסה, צילום ותיוק, ועד משרות של פקידות ומזכירות.

שכר ממוצע: כ-30 שקלים לשעה

 

משרות סטודנט באדמיניסטרציה
למשרות אדמיניסטרציה יתרון משלהם

 

ביטחון ואבטחה

היתרון הגדול במשרות אבטחה הוא הנוחות. בתי מלון, מקומות בילוי וגם שדה התעופה, כל אלה מקומות שפועלים 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע, מה שאומר שיש לכם אפשרות לעבוד גם בשעות הלילה ובסוף השבוע. בעיקר זה אומר שיהיה לכם יותר זמן ללמוד, להכין שיעורי בית ולהתכונן למבחנים. זכרו גם שמשמרות לילה וסופשבוע מבטיחות שכר גבוה יותר.

שכר ממוצע: 40-50 שקלים לשעה

 

משרות סטודנט בתחום שלכם

האפשרות הזו לא קיימת בכל תחום לימודים, אבל במקרים רבים תוכלו להתחיל לצבור ניסיון עוד בזמן הלימודים. סטודנטים שרוצים להשתלב בעולמות הגיוס והתעסוקה יכולים להשתלב בחברות השמה במשרה חלקית, כזו שתתאים למערכת השעות. סטודנטים שמתקרבים להשלמת הלימודים בעבודה סוציאלית יכולים למצוא משרות בהיקף נמוך עוד לפני קבלת התואר, וגם מי שלומד מחשבים, הנדסת תוכנה או ניהול רשתות יגלה שיש שפע של משרות סטודנט בחברות שבהן המשרה הזו היא רק הצעד הראשון.

שכר ממוצע: בהתאם לתחום הלימודים שלכם

 

מורים פרטיים

סביר להניח שיש מקצועות שבהם אתם טובים יותר, ומהידע הזה אתם יכולים להרוויח לא מעט. יש הרבה יתרונות להוראה פרטית, בטח לסטודנטים, משעות גמישות מאוד (שתגדירו בעצמכם) ועד לשכר שעתי נאה למדי. תוכלו לשווק את עצמכם דרך הרשתות החברתיות ומפה לאוזן, ועם קבוצה של כמה תלמידים תגלו שאתם מרוויחים יפה מדי שבוע. המקצועות המבוקשים יותר הם אנגלית ומתמטיקה, אבל גם סיוע לילדים בהכנת שיעורי בית בא בחשבון, ואם אתם ממש טובים בקורסי המבוא שלכם (כדוגמת סטטיסטיקה או כימיה) תוכלו להציע הוראה פרטית לסטודנטים אחרים.

שכר ממוצע: 80 עד 120 שקלים לשעה

 

משרות סטודנט בהוראה פרטית
אם אתם טובים באנגלית או במתמטיקה – שיעורים פרטיים מבטיחים שכר נאה

 

כתיבה ותרגום

אם יש לכם כישרון כתיבה, ובוודאי אם אתם טובים באנגלית, בערבית או בכל שפה אחרת, יש לכם כישרון שרבים ישלמו עליו כסף. סטודנטים זקוקים לא פעם לתרגומי מאמרים אקדמיים, וגם עסקים קטנים וארגונים גדולים דורשים תרגומים לעתים קרובות. עם כישרון הכתיבה שלכם תוכלו לנהל עמודים עסקיים ברשתות החברתיות בתשלום, לכתוב תוכן לאתרים ולהציע שירותי כתיבה שיווקית.

שכר ממוצע: 40 עד 100 שקלים לשעה, תלוי בידע ובניסיון שלכם

 

 

מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים לעבוד?

כמו שאפשר לראות, יש שפע של משרות סטודנט שמשלבות בין שעות נוחות לשכר, ואם יתמזל מזלכם תצברו גם ניסיון לפני שתוכלו לעבוד במשרה מלאה. עם זאת, חשוב לבדוק מראש עד כמה המשרה באמת גמישה ומתאימה לכם. אם מערכת השעות שלכם עמוסה, עבודה שדורשת 5 משמרות ארוכות בשבוע כנראה תקשה עליכם יותר. בסופו של יום, הלימודים אמורים לקבל עדיפות על פני העבודה, בהנחה שאתם רוצים להשלים תואר עם ציונים טובים.

 

בנוסף, ודאו שאיש לא פוגע בזכויות הסוציאליות שלכם, מביצוע הפרשות לקופת פנסיה ועד לקבלת תשלום על ימי חופשה ומחלה על פי החוק. כן, גם סטודנטים שעובדים במשרה חלקית זכאים להטבות בסיסיות, וכדאי שתכירו אותן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme