לא רק מס הכנסה: מסתבר שאתם יכולים לקבל החזר מביטוח לאומי

מערכת2 דקות קריאה
החזר מביטוח לאומי - מדריך למתחיל
שתף:

סביר להניח שאתם מודעים לזכות שלכם להגיש בקשה לקבלת החזר מס, ואם אתם לא מודעים אליה – זה בהחלט הזמן לגלות האם מגיע לכם החזר כזה. אלא שבקשה לקבלת החזר אפשר להגיש לא רק למס הכנסה, וחשוב להבין מי זכאי לקבלת החזר מביטוח לאומי, ואיך בדיוק עושים את זה.

 

 

מי זכאי לקבלת החזר מביטוח לאומי?

באופן כללי קיימות שלוש קבוצות מרכזיות שעשויות להצדיק בקשה לקבלת החזר מביטוח לאומי. מי שנכלל באחת מקבוצות אלה ומנוכים משכרו דמי ביטוח לאומי גבוהים מהדרוש, בהחלט זכאי לבקש החזר:

1 – שכיר שעובד במקביל בשני מקומות עבודה (או יותר).

2 – עובד שכיר שמקבל פנסיה מוקדמת ממקום עבודה אחר.

3 – עובד לאחר פרישה, שמקבל פנסיה מוקדמת משני גורמים לפחות.

 

בקשה לקבלת החזר מביטוח לאומי יכול להגיש מי שההכנסה החודשית שלו אצל המעסיק העיקרי (או לחלופין – אצל משלם הפנסיה העיקר) לא עולה על 6,164 שקלים, נכון לפברואר 2019. סכום זה מחושב לפי 60% מהשכר הממוצע. מי שהכנסתו החודשית המצטברת מכלל המעסיקים ו/או משלמי הפנסיה עולה על ההכנסה המקסימלית בגינה משולמים דמי הביטוח. נכון לפברואר 2019 ההכנסה המקסימלית היא 43,890 שקלים.

 

כך תקבלו החזר מביטוח לאומי
אם מגיע לכם החזר מביטוח לאומי – לא תקחו?

 

כך תגישו בקשה לקבלת החזר

בהנחה שההכנסה העיקרית שלכם לא גבוהה יותר מ-60% מהשכר הממוצע במשק, תוכלו להיכנס לאתר המוסד לביטוח לאומי. באתר תוכלו למצוא את הטופס המקוון הזה ותידרשו למלא את כל הפרטים האישיים, לרבות פרטי חשבון הבנק שלכם. שימו לב שתידרשו לספק גם את פרטי המעסיקים שלכם, וכן שתצטרכו להמציא טופס 126, אותו תוכלו לקבל מהמעסיק.

 

החזר מביטוח לאומי ניתן לקבל עד 7 שנים משנת המס המדוברת. לא תוכלו להגיש בקשה על השנה הנוכחית, וגם לא על זו שקדמה לה אם טרם הומצא טופס 126. אם תמלאו את כל הפרטים כנדרש המערכת תציג בפניכם את התוצאה בתוך כמה רגעים, ובנוסף תקבלו הודעה בכתב בהתאם לפרטים שהזנתם (כתובת מייל או טלפון סלולרי).

 

אם אין לכם טופס 126, או המעסיק לא מעביר את הטופס מסיבה כזו או אחרת, אין סיבה להרים ידיים. במקרה כזה תוכלו להגיש טפסי 106 מכל מקומות העבודה ולהעביר אותם באמצעות הפקס (02-6463474). כמובן שרצוי לוודא את קבלת הפקס דרך המוקד (02-6709988) בימים ראשון, שלישי ורביעי בין השעה 10:00 ל-14:00.

 

 

החזר מביטוח לאומי למקבלי הכנסה גבוהה

אם ההכנסה שלכם גבוהה מההכנסה המרבית, שהיא כאמור 43,890 שקלים ב-2019, תוכלו לגשת לסניף ביטוח לאומי הקרוב אליכם. רשימת הסניפים המלאה מופיעה בקישור הזה. כשתגיעו אל הסניף תידרשו להגיש טופס בקשה, תוכלו גם להדפיס אותו בבית בקישור הזה. בנוסף תצטרכו להגיש את טופס 100 (פירוט שנתי של השכר וניכויי דמי ביטוח לאומי). תוכלו להדפיס גם אותו בבית, בקישור הזה. אל תשכחו להצטייד גם בצ'ק מבוטל או לחלופין, באישור חתום על ניהול חשבון בנק, עם פרטי החשבון שלכם. עם הטפסים האלה תוכלו להגיע לתחום גבייה ממעסיקים, ולאחר שיחושב ההחזר תקבלו הודעה בדואר.

 

מתי תקבלו החזר מביטוח לאומי
את הכסף תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוך שנה לכל המאוחר

 

תכלס – איך מקבלים את הכסף?

אחרי שהגשתם את הבקשה באופן מסודר, ובעיקר אחרי שיבוצע החישוב, תוכלו לקבל החזר מביטוח לאומי בתוך שנה ממועד הגשת הבקשה. הסכום שיתקבל יחושב גם בכפוף לשיעור עליית המדד, ואם תקבלו אותו באיחור הוא יגיע עם תוספת נאה של אחוז אחד (ריבית).

 

שימו לב שאם אתם חייבים סכום כזה או אחר לביטוח לאומי, יש לו את הזכות המלאה לנכות את הסכום המגיע לכם מהחוב. כדי להימנע מניכוי עודף (ובאופן דומה גם מתשלום חובות) הקפידו לבצע תיאום מס באופן מסודר בשלב מוקדם ככל האפשר, בסמוך לתחילת העבודה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme