איקאה מציגה: במקום לקנות ריהוט – למה שלא תשכרו אותו?

רחל ברגר2 דקות קריאה
לשכור ריהוט של איקאה ולחסוך
שתף:

נניח והחלטתם להתחדש ולרכוש ספה חדשה לסלון, ישבתם, תכננתם ובדקתם ביחד איזו ספה ואחרי ברורים השוואות והתלבטויות, יצאתם לסניף איקאה הקרוב ורכשתם את ספת החלומות שלכם. מעולה, תתחדשו ותיהנו. בואו נדבר על השנה שאחרי, פתאום, אתם מרגישים שבא לכם קצת לגוון, אתם כבר חייבים שינוי במראה של הסלון. אולי המשפחה גדלה והספה צפופה מידי לכולכם. אז מה, שוב תשקיעו משכורת חודשית על רהיט, שעוד שנה, מקסימום שנתיים, תרצו שוב להחליף?

 

ריהוט של איקאה להשכרה
מה יקרה אם תרכשו רהיט שיימאס עליכם בעוד שנה?

 

איקאה בפיילוט השכרת רהיטים

כולנו אוהבים לגוון ולשדרג את מראה הריהוט, האקססורייז, והסביבה העיצובית שלנו. אנו חיים בעידן שבו הצריכה היא מוצר מתחדש, מגוון, מתחלף ו'חד פעמי'. כן, אנו אוהבים לשנות ולגון את הסביבה העיצובית שלנו, אז למה בעצם להמשיך לקנות כשמסתבר שנרצה מחר להחליף? לנישה הזאת, נכנסת חברת איקאה. תכירו את המיזם החדש מבית איקאה העולמית: השכרת רהיטים. המיזם יתחיל כפיילוט בשוויץ, ובמידת ההצלחה יתפשט למדינות נוספות.

 

 

למי השכרת רהיטים תוכל להתאים?

היוזמה של השכרת הרהיטים תוכל להתאים לזוגות צעירים הנמצאים בתחילת החיים המשותפים ושוכרים יחידות דיור או דירות סטודיו קטנות. אלו יוכלו ליהנות מהמיזם בשכירת רהיטים שמתאימים לדיור הנוכחי שלהם. המיזם יוכל להתאים גם למגורים ארעיים. אם אתם משפחה או זוג ההולכים לבחון מגורים באזור חדש לתקופה מסוימת ולא מעוניינים עדיין להשתקע, בהוצאה קטנה תיהנו מריהוט נאה לפרק זמן קצוב. בהתאמה לעידן הווירטואלי: אם החלטתם להזמין לביתכם רהיטים מחו"ל, שאמורים להגיע רק בעוד מספר חודשיים, השכרת רהיטים תוכל להוות לכם פתרון מעולה עד שיגיעו הרהיטים.

 

השכרת רהיטים תוכל להתאים גם לעיצוב דירה להצעה: הפתרון של השכרת רהיטים מהווה אופציה נהדרת לבעלי דירות ריקות. בעזרת השכרת רהיטים בעלי דירות למכירה או להשכרה יוכלו לשוות לדירה מראה ביתי וחמים בכדי לגרום ללקוחות פוטנציאלים לגשת להצעה

 

המיזם של איקאה
כשתרצו להחליף את הסלון – זה יעלה לכם פחות

 

ולמה הרשת עושה זאת?

המודל הכלכלי העומד לכאורה מאחורי המיזם הוא, בהשערה שהשכרת רהיטים מאריכה את תוחלת החיים של הרהיטים. כיצד? הלקוחות השוכרים את הרהיטים ישמרו עליו היטב, על מנת לא להיקנס ולהתחייב בתשלום. בצורה זו, השכרת הרהיטים תשתלם גם לחברת איקאה, שיוכלו להשכיר את הרהיט שוב ושוב.

 

אגב זה לא השינוי היחיד שאיקאה מבצעת, במהלך התקופה האחרונה איקאה החלה לעבור לקונספט של סניפים קטנים בתוך הערים, המיועדים לתחום אחד, ייעודי וספציפי. נוכל לפגוש את הקונספט ברחבי אירופה ובמדריד, למשל, נפתחה חנות לחדרי שינה בלבד. לעומת זאת, בשטוקהולם נפתחו חנויות של איקאה המוכרות מטבחים. בישראל, הרשת מתכננת לפתוח בנמל בתל אביב מתחם ייחודי למכירת מטבחים. בצורה כזאת הופכים אולמות המכירה של איקאה למחסני אחסון. הגורם לתהליך הוא המעבר החד והמהיר של קניות ברשת וזניחת הרגלי הקניה המקוריים של הלקוחות. סיבה זו מובילה את איקאה להציע כיוונים חדשניים כדי לייתר את חווית הקניה האמתית ולהחזיר את הלקוח לחנות.

 

סיבה נוספת שגורמת לאיקאה לצאת במהלך של השכרת ריהוט, לדבריה, היא הדאגה לשמירה על איכות הסביבה. בנוסף, איקאה תשתמש בחלק מהרהיטים לצורך בנייה של רהיטים חדשים. בתהליכים אלו מתכוונים באיקאה לצמצמם את צריכת משאבי הטבע היקרים ב-15% עד שנת 2030.

 

 

השכרת רהיטים – מתי נראה את המיזם בישראל?

איקאה מתחילה בפיילוט הראשוני להשכרת הרהיטים בשוויץ. במידה והמהלך יצבור תאוצה ויוכתר בהצלחה, יתכן שנראה אותו בקרוב בישראל ואולי אפילו בסניף חדש שיוקם בקרוב אשתאול על יד ירושלים. ועד אז, נוכל להרשות לעצמינו ליהנות מהרעיון שיבוא יום ונחליף רהיטים כמו בגדים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme