עזב את ההיי טק והקים חדר בריחה נייד: "העבודה שלי הייתה בטוחה אבל השתעממתי"

שני ודאוקר5 דקות קריאה
עזב את ההייטק לטובת חדר בריחה
שתף:

(תמונה ראשית: בני לפיד)

 

משרות ההיי טק נחשבות לנוחות, יציבות יחסית ומתגמלות, ולכן רבים חולמים להיכנס לעולם של דיגיטל, חדשנות ועשייה וליהנות מכל היתרונות של עבודה בחברות מובילות ופורצות דרך. במקביל לאנשים אלה, יש לא מעט שעושים דווקא את הכיוון ההפוך – עוזבים משרות היי טק נחשבות ונוחות ומבצעים שינוי מהפכני באורח החיים ובסגנון התעסוקתי.

 

זה בדיוק מה שעשה עידו רוזנר. הוא עבד בחברת היי טק גלובלית, נהנה ממשכורת מתגמלת, משעות עבודה נוחות ומעבודה גם מהבית. אחרי 20 שנה כאלו ועם מחשבות שהפכו לכדי רעיון של ממש – הוא הודיע על עזיבה והקים עסק בתחום הפנאי ובנושא של חשיבה יצירתית בשם "אירוע מוחי". "כשאנשים שומעים את השם, הם לפעמים קצת נרתעים", אומר עידו, "אבל אנחנו מסבירים להם שזה "בקטע טוב". מדובר בפעילות של חדר בריחה נייד המתאימה לאירועים, ימי הולדת וימי גיבוש לכל הגילאים.

 

שתף איך זה התחיל. רצית לעזוב? לעשות משהו אחר? השתעממת?

"בעבודתי בהיי טק פגשתי את האנשים דרך מחשב ולא פנים אל פנים. הלקוחות שלי ישבו במדינות אחרות והיה איתם הרבה קשר וירטואלי דרך המיילים או הטלפון. באיזשהו שלב רציתי להיות במגע קרוב עם אנשים, באירועים, במסיבות, בהזדמנויות שמחות. העבודה שלי הייתה בטוחה אבל השתעממתי. הרגשתי שכל מה שאני עושה כל היום, זה לפתור בעיות במקום אחד, רק בשביל לגלות שהן הופיעו בצורה כזו או אחרת בצד אחר של המערכת."

 

"במשך הרבה מאד זמן רציתי לעזוב ולעשות משהו אחר, אבל לא היה לי מספיק אומץ, פחדתי לצאת לדרך עצמאית, כי לא הבנתי את המשמעויות. התחלתי להשקיע בהתפתחות אישית ובחקירה יסודית. התחלתי לשאול שאלות כמו: מה אני רוצה לעשות? באיזה תחום אני רוצה לפעול? מה המחיר שאני מוכן לשלם כדי להמציא את עצמי מחדש? הלכתי לסדנאות וקורסים, עד שהגעתי לסדנה לאיתור חוזקות ויכולות שלאחריה הבנתי שאני לא יכול להישאר יותר בהייטק כדי לפתור בעיות בתכנה. אני רוצה להיות בעל עסק משלי ולייצר תוכן ועניין מרגש עבור אנשים."

 

תמיד להשקיע
"באיזשהו שלב רציתי להיות במגע קרוב עם אנשים, באירועים, במסיבות, בהזדמנויות שמחות"

 

מה זה בעצם חדר בריחה נייד? איך זה עובד בפועל?

"בחדר בריחה נכנסים לחדר וצריך לצאת ממנו דרך פתירת חידות ומשימות. אך בפעילות ניידת אנחנו מגיעים אל הלקוח ונותנים לו כתבי חידות ואביזרים כדי להגיע לפתרון. הפעילות יכולה להיערך בכל מקום, וניתן להפעיל בכל רגע נתון המון אנשים, גם בסבבים. אנחנו מגיעים לאולמות אירועים, לחדרי ישיבות של חברות וארגונים, לכיתות בבתי ספר וגם בחוץ – באוויר הפתוח. העברתי את הפעילות על הדשא, בפארקים או בקרחת יער על מחצלת. כשאנשים רואים קופסה עם מנעול, הם מרגישים שהם רוצים להפוך את העולם ולהצליח לפתוח אותו. כשיש תחרות בין קבוצות – המוטיבציה מזנקת עוד יותר. על פי בקשה מיוחדת של הלקוח אנחנו מחברים חידות אישיות על מי שחוגג ואז המשחק הופך להיות ייחודי, אישי והרבה יותר מיוחד. אנשים אוהבים את זה."

 

 

איך חשבת דווקא על חדר הבריחה הנייד?

"האמת היא שהרעיון היה של אשתי ענבר. בזמן שהיינו בטיול עם חברים, אחת החברות סיפרה על פעילות חשיבתית שהיא ארגנה ביום ההולדת של הבת שלה ושהיא פזרה רמזים בכל רחבי הבית, וענבר מיד נדלקה על הרעיון שאפשר לשחק בעצם בכל מקום, ולמה להגביל את עצמנו לחדר אחד שנמצא במקום ספציפי. אנחנו אנשים שאוהבים לזוז, אנחנו אפילו אוהבים לעבור דירות לעיתים קרובות… מיד חשבנו שזה רעיון מעולה, התמלאנו באנרגיה ותוך שבוע התחלנו לפתח את המוצר הראשון. כשיצאנו לדרך היינו בין השלושה הראשונים והיחידים בארץ שהציעו את הפעילות הזאת כפעילות ניידת. היום כבר יש לנו מתחרים, ואנחנו מברכים על כך! אפשר למצוא לפעילות הזאת כמה גרסאות, אבל יש לנו את המקום שלנו ואת המעמד שלנו. חברות רבות כבר מכירות אותנו, וממליצים עלינו הרבה."

 

בלי הגבלת מקום
"למה להגביל את עצמנו לחדר אחד שנמצא במקום ספציפי?" (תמונה: בני לפיד)

 

אילו שלבים עברת בדרך? גם של הבשלת הרעיון וגם של הכנת הציוד וכל מה שצריך

"השלב הכי חשוב והכי קשה הוא השינוי המנטלי. לשנות את הלך המחשבה ממחשבה של שכיר למחשבה של עצמאי. להבין שאתה אחראי מ- א' עד ת' לכל ההיבטים של העסק – השיווק, המכירות, מתן שירות, לוגיסטיקה, רכש וביטוחים. יש המון נושאים להתעסק בהם, וזה לא פשוט. בתחילת הדרך כל הפעילות נעשתה מהבית, אבל מהר מאד הבית הפך למחסן ולא היה בו מקום לכל הציוד, אז שכרנו משרד. לאשתי יש ניסיון בייעוץ עסקי ופיתוח ארגוני ואני נעזר כל הזמן בה ובידע שלה."

 

"בכלל, מאד חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל נושא. אי אפשר לדעת הכל ולעשות הכל לבד. למזלי אני מוקף באנשים מקצועיים החל מעורך דין מצוין, סוכן ביטוח מנוסה ורואה חשבון מקצועי. כולם עוזרים לנו, תומכים בנו ונמצאים שם למעננו. ברמה האישית, עשיתי שינוי מהותי באופן ניהול הזמן שלי ביחס למה שהייתי רגיל אליו. הייתי חייב ללמוד תוך כדי תנועה הרבה דברים חדשים לגמרי שלא היו חלק מהתפקיד הקודם שלי. שיווק למשל – לא ידעתי שום דבר על שיווק. מעולם לא עסקתי בזה. הייתי צריך ללמוד איך זה מתנהל ועובד ומה מקובל בעולם השיווק היום, הצטרפתי לקבוצת נטוורקינג, התחלתי להשקיע הרבה יותר זמן ברשתות חברתיות ובפרסום בגוגל, ואני ממשיך ללמוד ולהתעדכן כל הזמן. העולם השיווקי הוא מאד דינמי."

 

 

לא היו חששות מפגיעה בהכנסות או ברמת החיים?

"היו, תמיד יש ובטח ימשיכו להיות. זו הסיבה שצריך כל הזמן להשקיע במוצרים, לשפר אותם ולפתח חדשים, למצוא לקוחות חדשים, לשמור על הקיימים ולהמציא את עצמנו בכל יום מחדש.  אני לא נח לרגע. המטרה שלי היא שהעסק יתנהל נפלא גם בלעדי – זו תהיה האינדיקציה עבורי שאני מתנהל נכון."

 

להמשיך להשקיע
"צריך כל הזמן להשקיע במוצרים, לשפר אותם ולפתח חדשים" (תמונה: בני לפיד)

 

איך מתבצע השיווק שלך כעת?

"אני משווק ומפרסם ברשתות החברתיות – בעיקר בפייסבוק. בעמוד העסקי אני משתף תמונות וחוויות מפעילויות שהעברתי וכמובן מפרט למי מתאימה הפעילות ואיך אפשר ליצור קשר. כמובן יש לי אתר ואני מפתח אותו ומשקיע גם בקידום שלו. הרבה מהלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן. החוויה האישית של מי שמשתתף בפעילות מאד חזקה ומשמעותית והם מעבירים הלאה את החוויה וההנאה לחברים, מכרים, שכנים והורים בוועדים של כיתות בבתי ספר."

 

"היום אני ספק של עמותת המורים – מה שמאפשר למנהלים בכל בתי הספר הממלכתיים להזמין אותנו כפעילות למורים, העברנו את הפעילות לעובדים של השלטון המקומי, לחניכים של תנועות הנוער, כבר ביקרתי באינספור חברות היי טק ואפילו בלא מעט משרדים ממשלתיים. אני נוסע לכל הארץ. מרמת הגולן ועד אילת. הייתי בכל אזורי הארץ ואני מגיע בשמחה לכל לקוח בכל מקום ובכל זמן."

 

יש לך טיפים מעשיים להקמת העסק? דברים שלמדת והיית מעביר הלאה?

"בוודאי. קודם כל – לשמור על ראש פתוח, מחשבה יצירתית ולא לנוח לרגע. שינוי הוא דבר מפחיד, לפעמים אפילו משתק. אבל, מי שרוצה שינוי יכול להשיג אותו. צריך למצוא את האמת הפנימית, את מה רוצים לשנות ואחר כך לצאת ולמצוא את האנשים המתאימים שיעזרו בתהליך. זה גם לא "זבנג וגמרנו". אני כל הזמן לומד, וכל הזמן מתפתח ומשתנה. דברים שנראו לי בעבר בלתי אפשריים, אני יוצא להשיג אותם. לפעמים אני גם נכשל, או יותר נכון – לומד עוד דרך לא להצליח, אבל אני לא מפסיק לנסות."

 

"הטיפ הכי גדול שאני יכול לתת למישהו שרוצה להקים עסק היא לבדוק מה המוטיבציה שלו. הרצון שלי הוא ליצור חוויה באירועים, להביא תוכן וערך מוסף לאנשים. אנחנו פועלים לא מעט גם בהתנדבות – פעילות למטופלים בבית חולים, בעמותת שמע. המשתתפים נהנים וזה הסיפוק האמיתי פה. כשאתה מתפרנס ממה שאתה אוהב לעשות ונהנה ממנו – אתה קם כל בוקר עם שמחה אמיתית בלב."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme