זה המחיר שאתם צפויים לשלם על טיסה למאדים

שני ודאוקר2 דקות קריאה
היכונו היכונו - טיסה למאדים
שתף:

מי לא היה רוצה לצאת לטיסה סביב כדור הארץ או לנחות בסופה על הירח או על מאדים? אם תשאלו את היזם המיליארדר אילון מאסק – טיסה כזאת תצא לפועל תוך פרק זמן של עד שבע או שמונה שנים עם חברת החלל הפרטית שהוא הקים בדיוק לצורך מטרה זו. על פי התכנון של הבחור שעבורו השמיים הם רק הגבול התחתון, ספינות החלל שלו תוכלנה להטיס כ- 100 נוסעים בכל נסיעה. בתחילת הדרך של הטיסות הסדירות יהיה צורך בחללית שתקיף קודם את כדור הארץ ורק בשלב מאוחר יותר אפשר יהיה לבצע את הטיסות האלה בטיל שישוגר ישירות ליעדו הסופי – מאדים או הירח. אז כמה יעלה תענוג שכזה?

 

 

כרטיס טיסה למאדים

על פי החזון של מאסק – אין שום מניעה למכור את הבית שגרים בו כאן בכדור הארץ ותמורת המחיר לרכוש כרטיס טיסה למאדים, שם אפשר יהיה להשתקע מחדש. מעבר להנגשת הדרך ומתן האפשרות לתושבי כדור הארץ להגיע למאדים – מאסק סבור שטיסה למאדים לא צריכה להיות (ואם זה תלוי בו היא באמת לא תהיה) נחלתם של העשירים בלבד. על פי תגובה שלו לשאלה שנשאלת בטוויטר אפשר להבין את סדר הגודל – בשלב הראשוני תעלה הטיסה כ-500 אלף דולר (בשאיפה אישית שלו להוזלה משמעותית), בעוד בשלב של הטיל הישיר אמור לעמוד המחיר על פחות מ- 100 אלף דולר. מחיר שווה לכל נפש? תלוי מה קנה המידה ודרך העיניים של מי מסתכלים.

 

 

View this post on Instagram

 

Follow @elonrmuskk

A post shared by Elon Musk® (@elonrmuskk) on

 

איך מבוצע התמחור ומה כולל המחיר?

יזמית החלל של מאסק מתבססת על טילים לשימוש חוזר, כאלה שלאחר הנחתת הנוסעים במאדים – ישובו לבסיסם בכדור הארץ ויוכלו לשמש לטיסות נוספות. בהיעדר הצורך לבנות כל פעם אמצעי תחבורה חדש – אין ספק שאפשר יהיה להוזיל את המחיר באופן משמעותי. המסע למאדים אמור לארוך בין 80-120 ימים, כתלות במרחק של מאדים מכדור הארץ בעיתוי של השיגור. במקביל לשיגור הטיסות הראשונות ייבנו במאדים מפעלי דלק על מנת לתחזק את החלליות שנוחתות שם ולהכין אותן לקראת המסע חזרה לכדור הארץ.

 

כשמאסק משווה בין מחיר הטיסה למאדים לבין מחיר המכירה של הבית כאן בכדור הארץ – הוא יודע מה הוא עושה. הוא פונה בכך בעצם לקהל האמריקאי, חובב החלל, המעריץ של נאס"א וזה שיעשה הכל כדי להיות הראשון בכל דבר. לא בכדי ציין מאסק את האפשרות הקלה, לכאורה, של מכירת הבית ורכישת כרטיס הטיסה למאדים. הוא יודע שבאופן יחסי להרבה דברים יקרים ונחשקים – זו דרך ההצגה שמתאימה לקהל האמריקאי ויכולה אפילו לגרום למי מהאזרחים לעשות מעשה ולהתחיל להתכונן לנסיעה. יחד עם זאת, מאסק מסייג שהמחיר יהיה גם תלוי במספר המזמינים, בנפח הטיסות ובהצלחה המסחרית שלהן.

 

 

אז מי בא למאדים?

יש לא מעט אנשים בכל רחבי העולם שעוקבים אחרי מאסק ואחרי חברת החלל הפרטית שלו ספייס אקס. ההתעניינות בהנגשת החלל שהוא מציע לכל מי שחפץ בכך מעניינת אנשים בכל שכבות האוכלוסייה, כמעט בכל מדינות העולם. מאסק לא חושש לנקוב במחירים, גם אם הם נחשבים או נראים גבוהים – על מנת להוכיח שגם אם צריך להתחיל ממחיר גבוה שמתאים לקהלי יעד מסוימים – עם ההצלחה תבוא גם ההוזלה במחיר וכשההוזלה תגיע – היא תהיה משמעותית מאד. מי שתחום החלל קרוב לליבו לא יכול להתעלם מהבשורה האמיתית שמביאים איתם מאסק וספייס אקס והוא בהחלט יכול לדמיין את עצמו בשנים הקרובות מגשים את החלום שלו וממריא מכדור הארץ החוצה אל החלל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme