10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
10 הנושאים החשובים היום
שתף:

יש סיכוי שהקפה בנתב"ג יעלה לכם בקרוב הרבה פחות (אבל החלב יעלה לכם יותר), פייסבוק תנסה להימנע מהתערבות בבחירות לכנסת, והאם ג'רי סיינפלד מכר פורשה מזויפת?

 

1 – מחירי החלב בדרך למעלה

למרות הניסיונות של שר האוצר משה כחלון, ולמרות שזה לא ספק היה אמור להיות ניצחון משמעותי מבחינתו בתזמון קריטי (ועם מצב לא מלהיב בסקרים), מחירי החלב עומדים לעלות, ולא מעט. אתמול (ד') בבוקר עוד הייתה אופטימיות בסביבת שר האוצר, ועל פי ההערכות הסכם הפשרה אמור היה להוביל להתייקרות של כ-1.5% בלבד, ורק לאחר הבחירות, במאי. בסופו של דבר ההחלטה על שיעור ההתייקרות עוברת לבג"צ, וככל הנראה צפויה התייקרות של כ-3.4% במוצרי החלב בפיקוח – כבר בתקופה הקרובה.

 

מחירי החלב
ההתייקרות בדרך

 

2 – הקץ למחירים המופקעים בנתב"ג ובבתי החולים

משרד הכלכלה מציג יוזמה חדשה, ואם היא אכן תצא לפועל – כולנו נשלם פחות על הקפה בזמן ההמתנה לטיסה ועל הכריך ברכבת. הרעיון המרכזי: לצורך הפעלת עסק בבתי חולים, בחניונים, בנתב"ג ואפילו ברכבת, יידרשו יזמים למכור מוצרים מסוימים תחת פיקוח מחירים. אפשר רק לקוות שלא מדובר בהצעה שנועדה למשוך קולות לקראת הבחירות.

 

 

3 – ממחר: מחיר הדלק יעלה ב-21 אגורות לליטר

בהתאם להערכות מוקדם יותר השבוע, ובעקבות עליית מחירי הנפט, ממחר יעלה לנו ליטר דלק קצת (הרבה) יותר. מנהל הדלק במשרד האנרגיה פרסם כבר אתמול (ד') כי בתחילת חודש מרץ יתייקר ליטר דלק ב-21 אג'.

 

מחירי הדלק
גם ההתייקרות הזו בדרך

 

4 – עיריית תל אביב מציעה: הקלות למסעדנים בזמן האירוויזיון

מוקדם יותר השבוע הכריזו בעלי המסעדות על הצעד המשמעותי שהם מתכננים בזמן האירוויזיון: השבתת מסעדות ובתי קפה בתל אביב, וגם מחוץ לה. אלא שראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מצא דרך לעודד אותם לעבוד כרגיל עם שורה של הקלות במהלך שבוע התחרות. בין השאר תאושר השמעת מוזיקה עד חצות, ובאזור פארק צ'רלס קלור (מתחם "כפר האירוויזיון") תאושר השמעת מוזיקה עד 1:00. בנוסף, בערבי התחרות עצמה – הן בשלב חצאי הגמר והן בשלב הגמר – ניתן יהיה לשמוע מוזיקה עד שעות מאוחרות, וכן יאושר לבעלי העסקים להוציא ברזי בירה לשטחים החיצוניים, וכן להציב טלויזיות ומקרנים. השאלה המתבקשת היא האם זה מספיק כדי למנוע את ההשבתה המתוכננת. 

 

 

5 – היום: מכירת הכרטיסים לאירוויזיון נפתחת

אחרי לא מעט דחיות, ואחרי פרסום מחירון שעורר ביקורת גם בישראל וגם באירופה, מכירת הכרטיסים לאירוויזיון תיפתח ככל הנראה עוד היום. אפשר לקוות שהספקתם לחסוך קצת כסף בינתיים, כי הזכות לצפות בתחרות בגני התערוכה ממש לא זולה: באירוע הגמר תשלמו לפחות 1,150 שקלים, וגם לחזרות הגנרליות תצטרכו לשלם בין 350 ל-500 שקלים.

 

אירוויזיון
הספקתם לחסוך?

 

6 – פייסבוק תצמצם השפעות חיצוניות בבחירות

אחרי ניצחונו של דונאלד טראמפ בבחירות לנשיאות נשמעו טענות לפיהן גורמים רוסים השפיעו על מערכת הבחירות בפייסבוק. עכשיו הרשת החברתית מנסה להוכיח שאת הלקחים שלה היא למדה, והיא תעשה את זה כבר עכשיו: לפי הודעת מנהל בכיר ברשת, כבר בחודש הקרוב יחל לפעול כלי שקיפות הפרסום הפוליטי, והוא יפעל גם בישראל. כך ניתן יהיה לזהות באופן מדויק את פרטי המפרסם ואת יעדי הקמפיין, לרבות הפילוח הדמוגרפי. בנוסף, פייסבוק צפויה לפעול כדי לזהות פייק ניוז, פרופילים מזויפים וכן קמפיינים זדוניים.

 

7 – עכשיו אפשר לנקות את ההיסטוריה

עוד כלי שמארק צוקרברג מתכנן להציע למשתמשי פייסבוק עוד במהלך 2019 הוא כלי "ניקוי היסטוריה". על פי הפרסומים, הכלי הזה יאפשר ניקוי מידע אישי, לרבות מידע הנוגע לדפים שבהם ביקרתם ולאתרים שאליהם הגעתם. מהלך כזה יקשה על המפרסמים, מה שאומר שהוא עשוי לפגוע גם בפייסבוק, שנשענת על המפרסמים במידה רבה מאוד.

 

8 – אילון מאסק ממשיך להסתבך

בחודשים האחרונים הצליח אילון מאסק להסתבך יותר מפעם אחת בגלל ציוצים בטוויטר, וזה קורה לו שוב. לפני כשבוע צייץ מנכ"ל טסלה כי החברה תייצר השנה חצי מיליון מכוניות, ומאוחר יותר תיקן והסביר כי עד סוף השנה יהיה הייצור השנתי המשוער כחצי מיליון כלי רכב. מהרשות לני"ע מהרו להגיב וטענו שלפרסום המידע הזה לא היה כל אישור, והוא הופץ ל-24 מיליון בני אדם. מאסק המשיך בשלו: "הרשות לני"ע שכחה לקרוא את תמליל הרווחים של טסלה, שמדבר בבירור על 350-500 אלף כלי רכב. מביך." הבעיה היא, שמאסק אמור לקבל אישור על ציוצים מהסוג הזה בעקבות תקריות קודמות, מה שלא קרה, לפחות לטענת הרשות לני"ע.

 

 

9 – הקומיקאי שמכר את הפורשה (המזויפת) שלו

ג'רי סיינפלד תובע את סוכנות הרכבים שמכרה לו פורשה ב-2013, ועכשיו מסתבר שהיא ככל הנראה מזויפת. זה לא אומר שהוא לא שילם עליה 1.2 מיליון דולר במעמד הרכישה כמובן, והוא גם מכר אותה ברווח נאה 3 שנים מאוחר יותר, תמורת 1.54 מיליון דולר. אלא שהחברה שרכשה את המכונית הגישה נגדו תביעה בטענה שהרכב מזויף למרות תעודת האותנטיות שקיבל סיינפלד כשקנה אותה בעצמו. סיינפלד הגיש בתגובה תביעה נגד הסוכנות שמכרה את המכונית ועורך הדין שלו הזכיר שמדובר בקומיקאי מצליח, כזה שממש לא מחפש להרוויח כסף באמצעות מכירת מכוניות מזויפות.

 

10 – ערך האחוזה של מייקל ג'קסון צנח

מייקל ג'קסון הלך לעולמו לפני עשר שנים, ומאז נעשו כמה וכמה ניסיונות למכור את אחוזת נברלנד המפורסמת. הוא רכש אותה ב-1987 ושילם תמורתה קצת יותר מ-19 מיליון דולר. לאחר מותו ניסתה המשפחה למכור את הנכס ב-100 מיליון דולר אבל הקונים לא ממש קפצו על המציאה. ב-2017 המחיר כבר נחתך והאחוזה הוצעה ב-67 מיליון דולר. היום תוכלו לקנות אותה ב-31 מיליון דולר, ובקצב הזה כנראה עדיף לחכות לירידות נוספות במחיר. בינתיים משפחת ג'קסון לא מחכה לכסף הגדול שיגיע ממכירת האחוזה, וכרגע בני המשפחה עסוקים בתביעה נגד HBO על הקרנת הסרט "לעזוב את נברלנד", שכנראה לא תורם ליחסי הציבור של הנכס.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme