10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים חשובים
שתף:

ראש עיריית רמת גן פיטר את המשנה שלו דרך הפייסבוק, הסכום בתביעה הייצוגית נגד איקאה עומד על 15 מיליון שקלים, דונאלד טראמפ ממשיך להסתבך וגם זמרת אחת מפורסמת במיוחד, שחייבת יותר מ-14 מיליון דולר.

 

1 – השביתה בלשכת התעסוקה הסתיימה

אחרי 44 ימים במהלכם מובטלים רבים המתינו לדמי האבטלה שלהם, השביתה בלשכת התעסוקה הסתיימה. במסגרת ההבנות בין ועד עובדי שירות התעסוקה לשר העבודה והרווחה חיים כץ, הוסכם כי ייחתם הסכם קיבוצי חדש, וכן כי תנאי ההעסקה של העובדים יוסדרו. כעת יכולים המובטלים לחזור ולהתייצב בימי ההתייצבות הקבועים שלהם, ומי שלא יכל היה להירשם כמובטל בשל השביתה יוכל לעשות את זה בתוך 14 יום ולקבל דמי אבטלה רטרואקטיביים.

 

 

2 – פיטורין דרך פייסבוק

אם הספקתם להתאושש מההחלטה של אבי גבאי להיפרד מציפי לבני בשידור חי וללא התרעה מוקדמת, יש מצב שראש עיריית רמת גן נותן ליו"ר מפלגת העבודה פייט. רק אתמול (ג') פיטר כרמל שאמה-הכהן את המשנה לראש העיר אביהוא בן-משה דרך פוסט בפייסבוק. זה קרה אחרי שבן-משה ניצל את כוחו של פייסבוק כדי להעביר ביקורת על טיול תלמידים שלא כלל 350 תלמידים מבתי הספר הדתיים. שאמה-הכהן הגיב עם פוסט שהתחיל במילים: "התפטרותך מהקואליציה התקבלה. מודה לך על כל מה שתרמת ומאחל לך הצלחה בהמשך הדרך."

 

 

3 – המפלגות עומדות לקבל 105 מיליון שקלים

כמו בכל מערכת בחירות, גם בזו שאנחנו נמצאים בעיצומה מעורב כסף. הרבה כסף. המדינה מעניקה כמובן סכומים לא מבוטלים למפלגות, וכבר בימים הקרובים הן יתחילו לקבל סכום משמעותי מאוד: 105 מיליון השקלים הראשונים יחולקו על פי גודל המפלגות, וכך צפויה הליכוד לקבל כ-29 מיליון שקלים, העבודה תקבל כ-17 מיליון שקלים ואילו מפלגות קטנות כמו כולנו, ישראל ביתנו ומרץ יקבלו פחות מ-10 מיליון שקלים. מפלגות חדשות (כמו גשר של אורלי לוי-אבקסיס) יכולות לקבל הלוואה של כ-9.5 מיליון שקלים ומפלגות המורכבות מחברי כנסת מכהנים – כדוגמת הימין החדש (של נפתלי בנט ואיילת שקד) תקבלנה סכום מוגדר בהתאם למספר הח"כים הרלוונטי.

 

 

4 – מי יפסול את מי?

מפלגת מרצ הגישה בקשה לפסילת "עוצמה יהודית" מריצה לכנסת בבחירות הקרובות, והוועדה אמורה לדון בנושא בימים הקרובים. אלא שבליכוד, שפעלו לאיחוד בימין עם "עוצמה יהודית", החליטו לפעול בהתאם. אתמול הגישה המפלגה בקשה לפסילת בל"ד, בטענה כי המצע של המפלגה שולל את קיומה של ישראל. בל"ד טענה בתגובה שמדובר בהסתה ובמסע ציד של ראש הממשלה.

 

נתניהו
מסע ציד?

 

5 – במקביל: פורסמו הסכמי המפלגות

לפני שיוחלט אם ואילו מפלגות ייפסלו מריצה לכנסת, יו"ר ועדת הבחירות הורה למפלגות לפרסם את ההסכמים שחתמו ביניהן, מה שחשף כמה סיכומים משמעותיים. למשל, בהסכם עם "עוצמה יהודית" נקבע כי נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים יהיה נציג של המפלגה (איתמר בן גביר או מיכאל בן ארי), בהסכם בין המפלגות הערביות נקבע כי במצב שבו יתקבלו 8 מנדטים למפלגות חד"ש ותע"ל יפנה חבר הכנסת במקום ה-8 את מקומו לאחר חצי שנה לטובת הבא אחריו. בנוסף פורסמו גם תקציבי הקמפיינים: הבית יהודי והאיחוד הלאומי קבעו תקציב של 8 מיליון שקלים, המפלגות הערביות יחלקו ביניהן את תקציב הבחירות באופן שווה. במפלגת "כחול לבן" הוסכם כי "חוסן לישראל" תכסה 45% מהוצאות הקמפיין, "יש עתיד" תכסה 43% מההוצאות ומפלגת "תל"ם" של משה יעלון תכסה 12 אחוזים בלבד.

 

6 – תביעה ייצוגית נגד איקאה – בגין הדרת נשים

למי שזוכר, וגם למי שהפסיק לשכוח, ב-2017 השיקה איקאה קטלוג ייעודי למגזר החרדי. מהקטלוג הזה נעדרו נשים וילדות לחלוטין, מה שעורר סערה לא קטנה. עכשיו יש מי שהחליט לדרוש פיצוי בשם הנשים שקיבלו את הקטלוג, משום שלטענת התביעה מדובר בהפרת חוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים. הדרישה? 1,500 שקלים לכל אישה, ועל פי הערכת התביעה מדובר ב-10,000 נשים.

 

תביעה ייצוגית נגד איקאה
הדרת נשים?

 

7 – גם הרפובליקנים מתנגדים למצב החירום

רפובליקנים רבים הצטרפו לדמוקרטים בהצבעה לחסימת ההכרזה של הנשיא טראמפ על מצב חירום. 232 דמוקרטים הצביעו בעד מניעת ההכרזה (0 מתנגדים) בעוד 13 רפובליקנים הצטרפו אליהם (182 מתנגדים). אם גם הסנאט יאשר את החסימה, הנשיא טראמפ כבר הודיע שיטיל וטו כדי להגן על המהלך שלו.

 

8 – הבעיה הגדולה יותר של טראמפ

בזמן שהוא מתכונן לפגישה עם קים ג'ונג אונג ומנסה להגן על ההכרזה שלו על מצב חירום לאומי כדי לקדם גם את בניית החומה במקסיקו, יש לטראמפ עוד בעיה גדולה על הראש: עורך הדין שלו לשעבר, מייקל כהן, צפוי למסור היום (ד') עדות בקונגרס. לפי הדיווחים בניו יורק טיימס הוא צפוי להצהיר כי הנשיא הוא "נוכל" ו"שקרן", וכן להעיד על עבירות שונות שביצע הנשיא, הן במסגרת תשלום דמי השתיקה לסטורמי דניאלס והן בנושאים אחרים, לרבות זיוף שווי נכסיו של טראמפ והתחמקות מתשלומי מיסים.

 

9 – שאקירה מעלימה מיסים?

הזמרת שאקירה קיבלה לאחרונה זימון לבית המשפט בברצלונה, שם היא אמורה להעיד ביחס להאשמות נגדה על העלמות מיסים. לטענת הרשויות בספרד, הזמרת לא שילמה כ-14.5 מיליון דולר בגין הכנסותיה בין 2012 ל-2014. היא טענה להגנתה שכלל לא גרה בספרד בתקופת הזמן הזו, על אף נישואיה לשחקן הכדורגל ג'רארד פיקה ומגוריהם המשותפים עם הילדים בפרבר מחוץ לברצלונה. 

 

שאקירה
מעלימה מיסים?

 

 

10 – מיליארד וחצי דולר? קטן עליו

לפני כ-3 חודשים התקיימה בארה"ב הגרלת ענק בלוטו, והזוכה היחיד בה אמור לקבל מיליארד וחצי דולר. אלא שבאופן מפתיע, עד היום הזכייה לא מומשה, ואיש לא דרש את הסכום הלא-צנוע הזה. אם הוא לא יתעורר בקרוב הוא עשוי לפספס את הכסף, אותו ניתן לדרוש בתוך חצי שנה ממועד הזכייה.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme