10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
נושאים חשובים
שתף:

נהגי הרכבת שוב חולים, ישראל בין המדינות החזקות בעולם, ואיפה מוכרים כרטיסים לאירוויזיון ב-10,000 שקלים?

 

1 – נהגי הקטר שוב חולים

אתמול (א') בערב הסתבר שמספר נהגי קטר שוב חולים. אחרי ש-37 מהם הכריזו על יום מחלה בשבוע שעבר, מה שהסתבר בדיעבד כשביתה איטלקית כמובן, 18 נהגים שוב הודיעו שהם חולים. הסיבה למחלה המסתורית קשורה כנראה בוויכוח בין הוועד להנהלה בנושא סידור העבודה של הנהגים, או ליתר בדיוק בשאלה מי אחראי לקבוע אותו.

 

רכבת
המחלה המסתורית ברכבת

 

2 – מכירת הכרטיסים לאירוויזיון נעצרה

חובבי האירוויזיון אולי חיכו לפתיחת המכירה במשך חודשים, אבל עכשיו – שלושה ימים בלבד לאחר שהחלה – מכירת הכרטיסים הוקפאה. לטענת תאגיד השידור, מערכות הפיקוח זיהו פגמים ואי סדרים בהליך המכירה. על פי החשש, כ-300 כרטיסים במקומות טובים נמכרו לגורמים בכירים בעולם התקשורת ולא לציבור הרחב, על אף ההנחיות המקוריות. לאור העובדה שמחירי הכרטיסים לתחרות גבוהים ממילא, אפשר לשער כי מדובר בכרטיסים השווים מאות אלפי שקלים.

 

3 – במקביל: כרטיסים ב-10,000 שקלים

מי שהצליח לרכוש כרטיסים בכל זאת, בפרט לאירוע הגמר, מנסה לייצר רווח מכובד. מאז נפתחה מכירת כרטיסי האירוויזיון בסוף השבוע כבר הוצעו למכירה כרטיסים באלפי שקלים, והמחיר הגבוה (בינתיים) הוא 10,000 שקלים לכרטיס זוגי, או 5,000 שקלים לאדם. מאחר וישראל משתתפת בשלב הגמר בלבד, כמארחת התחרות, ומאחר ובהשוואה למדינות מארחות קודמות היצע הכרטיסים דל יחסית, זה כנראה לא באמת מפתיע שיש מי שמנסה להרוויח בגדול.

 

 

4 – ישראל בין עשר המדינות החזקות בעולם

לפי הדירוג של US News and World Report, ישראל היא אחת מ-10 המדינות החזקות ביותר בזכות הכלכלה, למרות שגבולותיה נמצאים עדיין במחלוקת. המדינות שעקפו את ישראל הן יפן, צרפת, בריטניה, גרמניה, סין, רוסיה וכמובן, בראש הדירוג – ארה"ב.

 

נתניהו
כלכלה יציבה עם גבולות במחלוקת

 

5 – אוטובוס השבת נחשב לשוחד בחירות?

מפלגת העבודה מנסה להפגין נוכחות ולשפר עמדות לקראת הבחירות, בוודאי לנוכח מצבה העגום בסקרים. כדי לעשות את זה היא השיקה לאחרונה את אוטובוס השבת שפעל בירושלים ועורר לא מעט ביקורת. עכשיו, אחרי העתירה של ש"ס נגד הפעלת האוטובוס בטענה שמדובר בשוחד בחירות, האוטובוס יפסיק את פעילותו – בעיר הבירה בלבד. במסגרת הפשרה בין שתי המפלגות האוטובוס אכן ימשיך לפעול במקומות אחרים בארץ.

 

6 – כ-48% מהאימהות החד-הוריות מרוויחות עד 6,000 שקלים

התמונה העולה מסקר של קרן ידידות טורונטו, שעיקריו פורסמו בכלכליסט, בהחלט אמורה להדאיג. על פי הנתונים, כ-48% מהאימהות החד-הוריות בישראל מרוויחות 6,000 שקלים או פחות, 22% מתוכן מרוויחות פחות מ-4,000 שקלים. כ-11% בלבד מרוויחות למעלה מ-11,000 שקלים. חוץ מזה, כ-17% מכלל האימהות החד-הוריות אינן עובדות כלל, לאחר שפוטרו ממקום עבודתן, וכ-20% אינן עובדות כלל. הקושי המרכזי בכניסה לעבודה קשור בשעות, ובחשש מפני חוסר יכולת לאסוף את הילדים ממסגרות החינוך.

 

7 – הקנאביס ממשיך להתחזק

מניותיהן של חברות הקנאביס ממשיכות לרשום עליות חדות בת"א, ובולטת הרודיום השקעות עם עלייה של כ-31%. אינטרקיור רשמה עליה של 23.7%.

 

8 – הבובה הראשונה בחלל

חברת SpaceX שיגרה בובה לחלל, והשיגור – שהחל בשבת האחרונה – הסתיים בנחיתה מוצלחת. זהו עוד שיגור מוצלח של החברה, המשגרת לחלל גם לוויינים, ולפני קצת יותר משבוע שיגרה את "בראשית", החללית הישראלית הראשונה שעושה את דרכה לירח. עכשיו, אחרי שהבובה השלימה את המשימה, מקווים בחברה שבקרוב גם האסטרונאוטים שלה יגיעו לירח.

 

SpaceX
אחרי הבובה – גם האסטרונאוטים יגיעו לחלל?

 

9 – סטיבן ספילברג נגד נטפליקס

אחד המאוכזבים הגדולים בטקס האוסקר האחרון היה הסרט "רומא" של נטפליקס, מי שנחשב לפייבוריט לזכייה אבל הסתפק בפרסים קצת יותר קטנים. אלא שאם זה תלוי בסטיבן ספילברג, הסיפור של "רומא" לא יחזור על עצמו. הסיבה: מבחינת הבמאי סרטי נטפליקס אמורים להתמודד על פרסי האמי, ולא על פרסי האוסקר. כיאה לבמאי חזק ומשפיע בהוליווד הוא גם לא מסתפק בהבעת דעה, והוא מנסה להוביל מהלכים מאחורי הקלעים כדי להבטיח שסרטים שמיועדים לסרטימינג ואינם מוצגים בקולנוע – לא יוכלו להתמודד על הפסלון המוזהב.

 

 

10 – בינתיים: מחירי נטפליקס עולים

התכנים של נטפליקס ללא ספק יקרים להפקה, והסרט "רומא", למשל, דרש תקציב של 50 מיליון דולר. אולי זה ההסבר להעלאת מחירי השירות של נטפליקס. בעקבות המהלך תעלה חבילת הבסיס 32.90 (במקום 29.90) שקלים, חבילת הביניים תעלה 46.90 (במקום 39.90) שקלים וחבילת הפרימיום תעלה 60.90 (במקום 49.90) שקלים. בנטפליקס טוענים שזה רק ניסוי, ולא בטוח שכולם יראו את העלייה הזו – או שהיא תישאר לאורך זמן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme