לא רק קיילי ג'נר – המיליארדרים ששינו סטטוס לפני גיל 30

שני ודאוקר2 דקות קריאה
מיליארדרים לפני גיל 30 - לא רק קיילי ג'נר
שתף:

כשמדברים על שינוי סטטוס לפני גיל מסוים מתכוונים בדרך כלל לסטטוס של מצב אישי או משפחתי: להפוך לנשוי או רווק. כשמדברים על קיילי ג'נר וחבריה למועדון המיליארדרים מתכוונים דווקא לכאלה שלפני גיל 30 כבר הוכרזו באופן רשמי כמיליארדרים לא רק בעיני עצמם או המקורבים להם' אלא בכל סדר גודל וקנה מידה בינלאומיים. קיילי ג'נר עצמה, לא רק נחשבת כמיליארדרית אלא ככזאת שהשיגה בעצמה את הונה הרבה. כזכור, תהילתה (ובעקבות כך גם ההון העצום שברשותה) החלה עם הופעתה בתכנית הטלוויזיה של משפחת קרדשיאן ובהמשך – בתכנית הטלוויזיה הנגזרת שעסקה כל כולה בחייה של קיילי. כיום, בראייה עסקית וכלכלית, נחשבת ג'נר למשפיענית עם מספר העוקבים הגדול ביותר באינסטגרם ולצעירה ביותר ברשימת 100 הסלבריטאים העשירים ביותר של מגזין פורבס היוקרתי. אז מי עוד נמצא שם ברשימה מלבדה? מי עוד הפך למיליארדר לפני גיל 30?

 

 

בובי מרפי – המיליארדר בזכות סנאפצ'אט

מרפי, כיום בן 31 כמעט, הפך למיליארדר צריך כבר בשנת 2015. הוא המנכ"ל והמייסד של חברת האינטרנט Snap Inc., שאחת מהאפליקציות המדוברות והמוכרות ביותר מפיתוחה היא הרי סנאפצ'אט – שבני הנוער בכל רחבי העולם לא עושים שום דבר בלעדיה ולא מתקשרים בלי לעבור דרכה. החברה הוקמה על ידי מרפי ושותפים נוספים אך בתור המוח המוביל, היזם והמהנדס – הוא זה שכבר ב- 2015 הופיע ברשימת המשפיענים העשירים ביותר בעולם של פורבס. כיום מוערך הונו בכמעט 2 מיליארד דולר.

 

 

אליזבת הולמס – כשיזמות ורפואה נפגשים

סיפור של עלייה, הפיכה למיליארדרית והתרסקות בצידה. הולמס, צעירה שאפתנית בת 35 כיום, הקימה בהיותה בת 19 בלבד את חברת תראנוס – חברה שפיתחה בהצלחה ערכות מהירות לביצוע בדיקות דם תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה. בניגוד ללקיחת הדם המסורתית, עם הערכות של תראנוס כל מה שהיה צריך היה דקירה קלה באצבע ואבחון וניתוח הדם לא איחרו להגיע. הערכות נמכרו לקהל הרחב בבתי המרקחת ברחבי ארצות הברית ובגיל 30 בדיוק הוערך הונה של הולמס במעל 4.5 מיליארד דולר. אלא שאז התחילו הבעיות: החברה הואשמה בגיוס כפסים מהמשקיעים תוך שימוש בהונאה וחוסר תום לב ולכך התווספה מאוחר יותר גם תביעה פלילית נגד הולמס ובן זוגה.

 

המיליארדרים הצעירים
סיפור הצלחה כבר בגיל 19. אליזבת הולמס

 

אדוארדו סברין – מספר 2 בפייסבוק שאף אחד לא מכיר

כיום קשה להאמין שיש שם נוסף מאחורי הקמה של פייסבוק, אבל זה נכון ואמיתי. סברין ומארק צוקרברג אמנם סיימו את מערכת היחסים העסקית המשותפת שלהם, אבל הפרידה לא מנעה גם מסברין להפוך למיליארד צעיר בפני עצמו. כיום כבר אין לו קשר לפייסבוק וממקום מגוריו בסינגפור הוא משקיע בסטארט אפים שונים ברחבי העולם והונו הוערך כבר לפני כחמש שנים, סביב גיל 30 בכמעט 5 מיליארד דולר.

 

 

דסטין מוסקוביץ' – כשהמנייה של פייסבוק הופכת להון עצום

מוסקוביץ' ביקר לראשונה ברשימות היוקרתיות של פורבס בגיל 26. מוסקוביץ' גם כן היווה חלק מהצוות המייסד של פייסבוק, בתור הטכנולוג הראשי ובזכות אחזקה של 6% מהמניות הפך מאיש צוות פשוט לאחד מהמיליארדרים החדשים והצעירים של ארצות הברית והעולם כולו. כיום מוסקוביץ' פעיל בחברת Asana שהקים עם שותפים והיא חברה פורצת דרך בעולם התקשורת בין עסקים שונים.

 

פייסבוק והעשירים שלה
פייסבוק עשתה עוד כמה אנשים עשירים חוץ מצוקרברג

 

סרגיי ברין – כי אי אפשר שלא יהיה נציג מגוגל

ברין, בן 45 כיום, ייסד בשנת 2004 עם שותף נוסף את גוגל. מהבנתנו כיום את המשמעות של גוגל ומה שהיא הפכה להיות – קל יותר להבין את ההון העצום של ברין, שהוערך בסוף שנת 2018 במעל 50 מיליארד דולר. ברין כבר לא בגוגל אלא מנהל חברת טכנולוגיה אחרת, אך אין ספק שיש לו חלק נכבד מאד גם בהורדת הגיל הממוצע של הפיכתם של יזמים למיליארדרים בענק וגם כמובן בהצעדת האנושות כולה קדימה אל עולם טכנולוגי הרבה יותר מורכז ומרתק משהיה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme