גברים מתחבאים בשירותים 7 שעות בשנה כדי להתחמק ממטלות

שני ודאוקר2 דקות קריאה
בוחרים ממטלות: גברים מתחבאים יותר בשירותים
שתף:

היום זה כבר נושא שמדברים עליו בקול רם, בעיקר נשים, אבל גם גברים. אם אתה רוצה קצת שקט ושלווה, לנוח ממטלות הבית והמשפחה ושהילדים לא יציקו לך – אתה בטח לוקח את הטלפון הנייד שלך ונועל את עצמך בשירותים. מה שעד לא מזמן היה כעס פנימי של נשים שלא מדברים עליו כלפי חוץ הפך להלצה ולאחר מכן לאפיזודה חברתית שכולם מדברים עליה לא בהומור, כי אם בתסכול נשי או המצאת תירוצים גברית. לאחרונה החליטו חוקרים חברתיים בארצות הברית לדגום כ-1,000 גברים אודות אופן ההתנהלות המשפחתית שלהם בזמן שהם בבית עם בני המשפחה שלהם והתוצאות חד משמעיות – 7 שעות בשנה – זה פרק הזמן נטו שבו מבלים גברים מתחבאים עם הטלפון הנייד שלהם בשירותים, מנוטרלים מהסביבה ולא שותפים להווי המשפחתי שלהם.

 

גברים מתחבאים יותר בשירותים
כשהילדים רבים וצועקים – אבא מתחבא

 

הסיבות האמיתיות אשר בגינן גברים מתחבאים בשירותים

על פי הסקר, שכאמור כלל מספר לא מבוטל של 1,000 גברים, יש מספר סיבות בגינן הגבר הנחקר יחליט לקחת את עצמו ואת מכשיר הטלפון הנייד שלו ולהיעלם לפרק זמן בלתי ברור בחדר השירותים. למען הסר ספק, החוקרים ציינו במפורש שאין מדובר בשימוש בחדר השירותים על פי ייעוד של חדר זה, אלא למטרות של התחמקות והיעדרות מהאווירה המשפחתית. הנה כמה סיבות עיקריות:

1 – שקט מהנדנודים של הילדים.

2 – התחמקות מבקשות או מטלות של בת הזוג.

3 – גלישה בטלפון הנייד ללא הפרעה.

4 – איפוס פרטי וכללי של המצב הרגשי והמנטלי.

5 – שהייה לבד, ללא איש בנוסף, למשך דקות ארוכות מסיבות שונות.

 

 

ה"מקדש" של הגברים

כן. זה לא אנחנו אומרים, אלה החוקרים בארצות הברית שסיכמו את תוצאות המחקר שהתקיים. גברים רבים רואים בחדר השירותים מפלט ומקדש, שם אין איש מלבדם, לשם איש אינו נכנס מלבדם ורק שם הם יכולים לסדר את המחשבות, לרענן את התודעה, לקחת לעצמם פסק זמן של שקט מוחלט, ואולי על הדרך גם להתחמק ממטלה בבית או מהרעש של הילדים. האם במקביל לכל אלה מתבצע שימוש בחדר השירותים עצמו – אין זה כלל רלוונטי. חדר השירותים הוא חדר פרטי ואינטימי שבהגדרה שלו הוא חדר שנכנסים אליו לבד ונועלים את הדלת. מהמחקר שבוצע ברור שההגדרות בנוגע למטרות החדר הזה משתנות בשנים האחרונות.

 

גברים מתחבאים במקדש שלהם
גברים רבים רואים בחדר השירותים מפלט ומקדש

 

שימוש בחדר השירותים – למען שלום בית

החוקרים מצאו שברובם המוחלט של המקרים ואצל נחקרים רבים – השהייה הארוכה בחדר השירותים אכן הביאה לידי כך שהגבר השיג את המטרות שלו. הוא יצא מהסדר העצמי שלו רגוע יותר, שליו הרבה יותר ונכון יותר לשתף פעולה או לבצע מטלות כאלה ואחרות. גם המולת ילדיו שלו נשמעה לו רגועה ונעימה יותר והוא היה נכון הרבה יותר להצטרף בחזרה לשגרה המשפחתית. לא מעט מהגברים שהשתתפו במחקר ציינו באופן מפורש שהם סבורים שאילולא הדקות הארוכות שבמהלכן הם סוגרים את עצמם בחדר השירותים – לא בטוח שהיו יכולים או מצליחים להתמודד עם תלאות היומיום.

 

 

מסקנות והכללה

האם יש מה ללמוד מהמחקר? בוודאי. ראשית, הנושא של הגברים וחדרי השירותים אינו סודי או כזה שנחבא מתחת לפני השטח. שנית, מדובר בנושא שמדברים עליו, כותבים אודותיו ומספרים עליו לא מעט בדיחות. שלישית – כעת, משהעניין ברור, גלוי וידוע – ייתכן מאד וזה רק עניין של זמן עד שיגיע תורן של הנשים לדרוש גם הן זמן משל עצמן ורביעית – רצוי ללמוד לקח בנודע לתקשורת חיובית וישירה בתוך המשפחה. לבטח, כל מי שזקוק לזמן שקט עבור עצמו יקבל אותו בשמחה ובאהבה. כל שצריך הוא לעשות את זה בהסכמה, בהדדיות ובשיתוף מלא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme