54 דרכים פשוטות לחסוך הרבה כסף מדי יום

מערכת4 דקות קריאה
טיפים: אתם יכולים לחסוך הרבה כסף
שתף:

במקום לתת למינוס לגדול ולחלק כל עסקה בכרטיס האשראי לתשלומים, הגיע הזמן להתחיל לחסוך כסף. הרשימה המכובדת שלפניכם תעזור לכם לא רק לשקם את חשבון הבנק, אלא לתכנן חופשה קטנה בסוף השנה. לגזור, לשמור ולהתחיל לחסוך.

 

1 – הצטיידו בקופת חיסכון

זו יכולה להיות צנצנת קפה ריקה או קופה קצת יותר מרשימה שקיבלתם במתנה כשהייתם ילדים, אבל זה באמת לא משנה איך היא נראית – העיקר שהיא קיימת. כשיש קופת חיסכון זמינה במקום בולט לעין תהיה לכם קצת יותר מוטיבציה למלא אותה במטבעות שמכבידים על הארנק. בעוד כמה חודשים תגלו שיש שם חיסכון שאפשר לעשות אתו לא מעט, ואם אתם רוצים לחסוך בצורה קצת יותר מסודרת, הרשו לנו להציג לכם את אתגר הכסף.

 

תתחילו לחסוך הרבה כסף
רק תתחילו לחסוך

 

2 – ערכו קניות אונליין

אם אתם לא מתכוונים לוותר על השופינג, לפחות תעשו את זה אונליין. הבגדים שאתם אוהבים, הצעצועים לילדים ואפילו גאדג'טים ומוצרים לבית – הכול יהיה קצת יותר זול ברשת, ואפילו יישאר לכם עודף, ולא מעט ממנו.

 

3 – עברו לנורות לד

אחת הדרכים היעילות לצמצום עלויות החשמל שלכם היא גם אחת הפשוטות ביותר. אם תחליפו את הנורות הישנות שלכם בנורות לד תגלו שהן לא רק שורדות זמן רב יותר – הן גם צורכות פחות חשמל. הן גם ידידותיות לסביבה, אבל זה כבר בונוס.

 

4 – התחילו לאסוף קופונים

אם עד היום העפתם לפח את הקופונים שהגיעו מרשת הפארם או המזון שבה אתם קונים, תתחילו לשנות הרגלים. גם אם בכל קנייה תחסכו "רק" כמה שקלים, הרי שבטווח הארוך תחסכו הרבה (הרבה) יותר.

 

5 – הישארו עם הרכב הקיים

זה אולי מפתה לקנות רכב חדש כשהישן מתחיל להשמיע קולות, אבל אין סיבה להיכנס להרפתקאות כלכליות חדשות כל עוד הרכב נוסע.

 

להחליף רכב?
אל תמהרו להחליף רכב

 

6 – עברו למזומן ונהלו קצת יותר מו"מ

במקרים רבים יהיה לכם קל יותר לעגל מחירים כלפי מטה ולנהל משא ומתן אם יש לכם כסף מזומן בארנק. זה לא תמיד עובד, אבל זו דרך נהדרת לחסוך לא מעט.

 

7 – התייחסו לביקורות ברשת

אם אתם מתכננים לקנות מוצר באמזון או באיביי בהחלט כדאי לקרוא את הביקורות. בין אם מדובר בפריט יקר ובין אם לא, חוות הדעת של מי שעשה את זה לפניכם הן חשובות והן בעיקר יכולות לחסוך לכם. אתם לא רוצים לקנות מוצר, לחכות לו במשך שבועות (כי דואר ישראל, ביננו) ואז לגלות שקיבלתם מוצר שלא באמת הצדיק את ההשקעה.

 

8 – יוצאים לבלות? חפשו הטבות

אז נכון, הטבת 1+1 של ישראכרט באולמות יס פלאנט בוטלה, אבל יש שפע של דילים אחרים לסרטים בחברות האשראי. באופן דומה תוכלו למצוא גם כרטיסים מוזלים להצגות תיאטרון, מופעי סטנד אפ ולמופעי תרבות אחרים.

 

9 – הורידו אפליקציית ניהול הוצאות

לא חסרות היום אפליקציות פשוטות, נוחות וחינמיות (או ממש זולות) שיאפשרו לכם לנהל מעקב אחר ההוצאות שלכם. כן, גם הקפה שקניתם בדרך למשרד צריך להיכנס למעקב הזה. מהר מאוד תגלו לאן באמת "נעלם" הכסף שלכם ותתחילו לחסוך בעצמכם, עוד לפני שהגדרתם לעצמכם תקציב או פניתם ליועץ כלכלי.

 

אפליקציות
תרשמו את ההוצאות שלכם

 

10 – התרחקו מהלוואות ופתרונות מימון

לפעמים זה הפתרון היחיד שיש, אבל לרוב יש דרכים טובות הרבה יותר. אם אתם פשוט חייבים רכב אבל אין לכם את ההון הדרוש כנראה עדיף לבחור ברכב קצת יותר זול, כזה שיש לכם תקציב בשבילו. חוץ מזה, אם בוער בכם לחלק עסקה של 500 שקלים ל-5 תשלומים, כנראה עדיף שתחכו עם הרכישה הזו. חלוקה לתשלומים היא הלוואה לכל דבר.

 

11 – אתגר ללא מסעדות

אם אחד הסעיפים המרכזיים בתקציב שלכם הוא הבילוי במסעדות, זה בדיוק הזמן להחליט על אתגר חדש: שבוע או חודש בלי מסעדות. בכלל. המתקדמים יכולים לנסות להחזיק מעמד שנה, אבל עדיף להתחיל בקטן. תופתעו לגלות כמה כסף תחסכו בחודש אחד שבו תאכלו יותר בבית.

 

12 – מצאו פעילויות חינמיות

שבת הוא יום מנוחה, ואולי כדאי שגם הארנק שלכם ינוח ביום הזה. למרבה המזל יש מספיק פעילויות שממש לא דורשות תשלום. טיול רגלי, סיור פריחות (בעונה הרלוונטית) ואפילו פיקניק בפארק – כל אלה לא יעלו לכם כסף, וזו גם דרך כיפית להעביר את סוף השבוע.

 

לא לבזבז
במקום לבזבז – תמצאו פעילות חינמית

 

13 – אל תמהרו לשבור תכניות חיסכון

קרן ההשתלמות שלכם הופכת לנזילה ואתם כבר חולמים על חופשה בניו יורק, אבל האמת היא שעדיף להשאיר את הקרן במקומה. כשהכסף יעבור לחשבון הבנק שלכם הוא כנראה ייעלם מהר מאוד, ואם לא תגעו בו יש סיכוי שהוא עוד יניב לכם תשואה בהמשך. אגב, אם אתם זקוקים להלוואה, ייתכן שעדיף לקחת אחת על חשבון הקרן. התנאים שתקבלו יהיו טובים יותר.

 

14 – קנו רק מה שאתם חייבים

בלי חרטות: ודאו שאתם קונים רק את הדברים שאתם באמת צריכים. אם יש ספק כנראה שאין ספק, ורצוי להיות שלמים עם החלטות הרכישה שלכם.

 

15 – איכות חשובה יותר

אנחנו אולי מעודדים אתכם לערוך סקר שוק ולקנות מוצרים קצת יותר זולים, אבל לפעמים לאיכות יש חשיבות גבוהה יותר. למעשה, מוצר איכותי שעולה יותר – יחסוך לכם יותר לאורך זמן. למשל, אם אתם קונים ריהוט זול מחומרי גלם פחות טובים, יש סיכוי לא רע שתצטרכו להחליף אותו בתוך זמן קצר, וזה יעלה לכם יותר.

 

16 – היפרדו מכרטיס האשראי

קחו מספריים וגזרו את כרטיס האשראי שלכם. אחד אפשר להשאיר, בוודאי אם יש לכם הוראות קבע לתשלום על האינטרנט למשל, אבל אם תיפרדו מהכרטיסים המיותרים תחסכו דמי כרטיס (עשרות שקלים בשנה) ועל הדרך תצטרכו להתמודד עם מזומן – ולבזבז פחות.

 

כרטיס אשראי
נפרדנו כך…

 

17 – הכינו ארוחת צהריים

במקום להזמין כל יום אוכל בחוץ, כזה שעולה מאות שקלים בחודש (לפחות), הכינו לעצמכם אוכל והביאו קופסאות מהבית.

 

18 – אל תהססו לשאול

לפעמים אנחנו אולי קצת נבוכים לעשות את זה, אבל האמת היא שאם תשאלו אתם עשויים לגלות שיש הנחה, ואתם פשוט לא מודעים לקיומה. למשל, אם תשלום במזומן יחסוך לכם כמה אחוזים, ונותני שירותים יכולים להציע הוזלה במחיר מפעם לפעם.

 

19 – השוו מחירים בסופרמרקט

לפני שאתם ממלאים את עגלת הקניות שלכם, בדקו את מחירי המוצרים האחרים על המדף וחפשו את המבצעים. ברוב המקרים הם שם. אם אנחנו כבר בנושא הזה, הכינו רשימת קניות מסודרת לפני שאתם יוצאים מהבית. זו דרך טובה להימנע מקניות מיותרות.

 

20 – היגמלו מההרגלים הרעים

גם אם אתם לא יכולים לדמיין את החיים בלי סיגריות, ג'אנק פוד ואלכוהול כל הלילה, הגיע הזמן להתחיל להיגמל או לכל הפחות – לצמצם. לא רק שתהיו בריאים יותר, גם חשבון הבנק שלכם יבריא קצת יותר מהר.

 

עישון
העישון מזיק גם לארנק

 

21 – הגדירו תקציב יומי

נסו להגדיר לעצמכם תקציב יומי, וצאו מהבית עם סכום מוגבל בלבד. זה יעזור לכם להתמודד בגבורה מול הפיתויים בדרך.

 

22 – הכירו את אתרי הקופונים

מי שממש לא מוכן לוותר על פינוקים ובילויים, לפחות כדאי שיכיר את אתרי הקופונים. באתרים כמו Groo, באליגם או ביג דיל תמצאו דילים לארוחות זוגיות, אטרקציות, מוצרי חשמל, ריהוט לבית ואפילו אימוני כושר.

 

23 – ערכו סקר שוק מראש

אם אתם לא אוהבים לעשות קניות אונליין או מעדיפים למדוד את הבגדים לפני שאתם מגהצים את הכרטיס (בהנחה שעוד לא גזרתם אותו), לכל הפחות ערכו סקר שוק. זו דרך טובה לדעת באילו חנויות יש מבצעים טובים יותר ואיפה מסתתרים קופונים או סיילים שווים.

 

24 – הזמינו אנשי מקצוע

יש משימות עליהן תוכלו להשתלט לגמרי לבד אבל תקלות ברכב, בחשמל ואפילו בצנרת הן תקלות שעדיף להשאיר לאנשי מקצוע. נכון, תשלמו כסף על השירות הזה, אבל אם תנסו להתמודד עם התקלות לבד ותזמינו בעל מקצוע שיתקן את הנזקים שייגרמו תוך כדי, זה רק יעלה לכם יותר. על הדרך תבזבזו גם המון זמן.

 

תקלות
תנו לאיש מקצוע לטפל בתקלות

 

25 – מה עם תקציב חיסכון?

בניתם קובץ אקסל יפה (תמצאו כאן טיפים) ואתם מחלקים את העוגה בין סעיפים שונים כמו אוכל, בילויים וכיסוי הלוואות. הבעיה היא שאתם לא חוסכים לחירום ובטח שלא לטווח ארוך, וזה בדיוק הזמן לתקן את הטעות הזו. גם אם תתחילו מחיסכון של 100 או 200 שקלים בחודש הרי זה משובח, ועם הזמן – כשהמינוס יצטמצם והשכר קצת יעלה – תוכלו להעלות את הסכום החודשי.

 

26 – עברו לשירותים מקוונים

במקום מנוי לעיתון התחילו לקרוא חדשות באינטרנט, במקום לקנות ספרים עברו לספרים דיגיטליים שיחסכו לכם הרבה כסף. יש שפע של שירותים שיעלו לכם הרבה פחות ברשת, וחלקם אף ניתנים בחינם. אז למה לשלם במקום לחסוך את הכסף הזה בצד?

 

 

27 – הפחיתו את העמלות בבנק

גם אם אתם בטוחים שהעמלות שאתם משלמים לא ניתנות לשינוי, זה דווקא לא לגמרי נכון. דברו עם הבנקאי שלכם ובדקו אילו עמלות אפשר להוזיל ואף להעלים. אם זה לא עובד, תמיד אפשר להשוות מול בנקים אחרים ולבקש לעבור. תופתעו, אבל במקרים רבים הבנק הנוכחי ינסה לשמר אתכם ויציע לכם מסלול משתלם יותר.

 

28 – התמקחו על דמי הכרטיס

אחרי שתסיימו להוזיל עמלות בחשבון הבנק, המשיכו גם לחברת האשראי. לרוב תוכלו לבטל את דמי הכרטיס ולחסוך כמה עשרות שקלים מדי שנה.

 

29 – החליפו את ספק הטלוויזיה

אם אתם משלמים כמה מאות שקלים על הטלוויזיה שלכם, סביר להניח שתוכלו לקצץ כאן לא מעט. לדוגמה, מי שמסתפק בערוצים הבסיסיים (11, 12 ו-13) יכול לרכוש אנטנה או ממיר של עידן פלוס בעלות חד פעמית. לצורך צפייה בסדרות ובסרטים אפשר לשלם על מנוי לנטפליקס או לאמזון פריים, ולשלם 30 עד 50 שקלים לחודש לכל היותר. מי שצופה באירועי ספורט יכול לשלם גם עליהם בנפרד ועדיין לחסוך הרבה. מנוי ליורוספורט פלייר הוא דוגמה טובה.

 

תוכן
שלמו פחות על תוכן

 

30 – הגדירו חיסכון אוטומטי

פתחו תכנית חיסכון קטנה והגדירו את מועד ההפקדה ליום שבו נכנסת המשכורת שלכם לחשבון הבנק. כך תתחילו להתנהל בצורה יעילה וטובה יותר, ועדיין לחסוך.

 

31 – ותרו על הטלפון הקווי

בואו נודה בזה. אתם לא באמת משתמשים בקו הטלפון הביתי שלכם. אם זה המצב, הנה עוד כמה עשרות שקלים שתוכלו לחסוך מדי חודש. אתם ממילא משלמים על קו הטלפון הנייד, ויש גם שירותים כמו Skype שיאפשרו לכם לנהל שיחות עם חברים, קרובים ולקוחות שנמצאים מעבר לים.

 

32 – התאמנו בבית או בחוץ

מנוי לחדר הכושר יכול לעלות מאות שקלים בחודש, ואלפי שקלים מדי שנה. זה הזמן להעביר את התשלום הזה לחיסכון או לסגירת המינוס, ולהתאמן בבית. כמה משקולות ומזרן אימונים עדיין יעלו הרבה פחות ממנוי לסטודיו, והליכה בחוץ היא לגמרי בחינם.

 

33 – סבלטו את הדירה שלכם

כשאתם יוצאים לחופשה, זו שעולה לכם כנראה לא מעט, יש לכם הזדמנות להרוויח גם חלק מהכסף בחזרה. בין אם מדובר בסופשבוע בפריז או בחודש בתאילנד, השכרת הדירה לטווח קצר דרך חברים, פייסבוק או Airbnb היא דרך טובה לכסות לפחות חלק מעלויות החופשה.

 

34 – עשו זאת בעצמכם

כפי שכבר הזכרנו, יש תיקונים בבית שעבורם מומלץ להזמין בעל מקצוע. עם זאת, יש לא מעט מצבים שבהם אפשר לוותר עליו ולחסוך כסף. במקום לקנות ריהוט חדש נסו לתקן את זה שנסדק או לצבוע אותו מחדש, הרכיבו לבד פריטים שלא באמת צריך עבורם גורם מיומן עם ארגז כלים, ובאופן דומה טפלו בליקויים הקטנים בבית שאין סיבה להזמין בשבילם טכנאי שיגבה תשלום על הביקור וגם על הטיפול עצמו.

 

 

35 – חסכו על הקפה

אנחנו לגמרי מבינים את החיבה העזה לקפה איכותי, אבל גם קפה קצת יותר זול יכול להיות כזה. אם יש לכם מכונת קפה ואתם מכורים לקפסולות, בדקו אילו חלופות קיימות ותגלו שהן יכולות לחסוך לכם לא מעט. גם על קפה נמס אפשר לחסוך, בייחוד אם תתעכבו קצת יותר ותחפשו מבצעים משתלמים.

 

קפה
במקום לשלם על קפה – תחסכו את הכסף

 

36 – מכרו פריטים ישנים אונליין

סיור קצר בבית יגלה שכנראה יש כמה פריטים שאתם לא באמת משתמשים בהם. משולחן שמעלה אבק ועד בגדים שלא לבשתם מעולם, יש לכם הזדמנות למכור מוצרי יד שנייה דרך האינטרנט באמצעות פשפשוק או יד 2 למשל.

 

37 – ארגנו ארוחות ערב משותפות

דרך טובה לצמצם את הבילויים (והבזבוזים) במסעדות בלי לפגוע ביחסים עם החברים הטובים, היא לתכנן ארוחות משותפות, בכל פעם אצל חבר אחר. על הדרך תחסכו הרבה כסף, וגם תיהנו מכל רגע.

 

38 – נצלו דילים רק כשצריך

תיבת המייל שלכם מתמלאת בפרסומות והאמת היא שיש כמה הצעות שנשמעות ממש שוות. הבעיה היא שאתם לא באמת צריכים את כל ההטבות הללו. הקטלוגים המקוונים והמודעות הצבעוניות יוצרים תחושה של צורך, אבל אם זה לא צורך אמיתי עדיף שלא תיחשפו לפרסומות הללו. בקיצור, בטלו את הרישום למיילים שיווקיים מחברות שמציעות לכם דילים וחפשו אותם רק כשתזדקקו להם.

 

39 – בדקו אפשרות למחזור הלוואות

ההצעה הזו יכולה להתאים למי שסוחב כמה הלוואות במקביל ומשלם לא רק ריביות גבוהות אלא גם הרבה כסף מדי חודש. כשאתם ממחזרים הלוואה ומאחדים חובות כדי להתמקח ולהשיג את הריבית הטובה ביותר, ובאותה הזדמנות לצמצם קצת את ההחזר החודשי.

 

מחזור הלוואות?
האם אפשר למחזר הלוואה?

 

40 – הסתפקו ברכב אחד

ישראלים רבים מחזיקים מספר רכבים, לרוב כמספר הנהגים בבית. בפועל אתם משלמים הון תועפות על ביטוחים ותחזוקה, למרות שאין סיבה אמיתית לעשות את זה. אז נכון, עם מכונית אחת תצטרכו להיות מחושבים יותר ולתאם את לוחות הזמנים שלכם, אבל רק תחשבו כמה כסף זה יחסוך לכם.

 

41 – גדלו תבלינים וירקות לבד

תבלינים אפשר לגדל גם אם אין לכם גינה, ומספיקה פינה קטנה שבה תציבו כמה אדניות. באופן דומה אפשר לגדול גם ירקות אורגניים שיהיו לא רק טעימים, אלא בעיקר חסכוניים.

 

42 – חכו לסוף העונה

תג המחיר המוצמד למוצרים יכול לשקר, בטח בתחילת העונה. אם תחכו עוד קצת סביר להניח שהמחיר ירד וכך תרכשו נעליים ובגדים (לדוגמה) במחירים טובים יותר. באופן כללי אפשר ואף כדאי לקנות את בגדי החורף דווקא בסוף העונה ולהתכונן לחורף הבא, ולפעול באופן דומה גם בקיץ.

 

43 – הימנעו מקניות אימפולסיביות

גם אם פתאום בא לכם ממש על הפריט בחלון הראווה, עצרו לרגע והתרחקו. במקרים רבים תגלו שהדחף הזה יעבור אם לא תמהרו לקנות, מה שרק מעיד שאתם לא באמת זקוקים למוצר הזה. בקיצור, אם לא בשביל זה יצאתם מהבית, אל תחזרו עם זה הביתה.

 

קניות עם רשימה
תעשו קניות עם רשימה – ואל תחרגו ממנה

 

44 – פזרו את ההשקעות שלכם

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. השקיעו את הכסף שלכם במניות, באג"ח או בנדל"ן, למשל, והקפידו לפזר אותו בין אפיקי ההשקעה כדי לפזר סיכונים.

 

45 – בדקו את האחריות שלכם

כשמשהו מתקלקל, אל תמהרו להחליף. יכול מאוד להיות שיש לכם אחריות על הטלוויזיה, מכונת הכביסה ואפילו על הרכב. אם כך, ייתכן שתקבלו תיקון ללא עלות, או בעלות נמוכה, בוודאי נמוכה יותר בהשוואה לרכישת מוצר חדש לחלוטין.

 

46 – ודאו שאין כפל ביטוחים

באופן כללי נדמה לכם שיש לכם בדיוק את הביטוחים שצריך אבל אם תבדקו קצת יותר לעומק, יש סיכוי שאתם משלמים כפליים. בדקו היטב את הפוליסות ולמדו על מה אתם משלמים, ואולי תחסכו כמה שקלים מדי חודש, סכום יכול להצטבר למאות שקלים מדי שנה.

 

47 – ערבו גם את הילדים

שלבו את הילדים בתהליך שאתם עושים ולמדו אותם איך לחסוך יותר. תוכלו לתת להם דמי כיס ולהסביר להם שזו ההחלטה שלהם מה לעשות עם סכום הכסף שיקבלו, והסבירו להם מה החלופות, ולמה כדאי להם לחסוך את דמי הכיס עד שיצטבר סכום מספק לרכישת מוצר שהם ממש רוצים לקנות. זו דרך טובה להטמיע הרגלים טובים יותר לקראת הבגרות.

 

ילדים וכסף
תערבו את הילדים ותלמדו אותם התנהלות נכונה

 

48 – סעו לעבודה עם חברים

אם יש לכם שכנים או מכרים שעובדים קרוב למשרד שלכם, זה הזמן להציע להם לנסוע יחד. בכל פעם נהג אחר יוציא את המכונית, או לחלופין – תוכלו לקבוע מי הנהג הקבוע ולחלוק ביניכם את עלויות הדלק.

 

49 – התקינו טיימר

אם אין לכם דוד שמש רצוי להתקין טיימר, כזה שיבטיח שלעולם לא תשכחו לכבות את דוד החשמל. הפתרון הזה מצוין גם לימי החורף שבהם דוד השמש קצת פחות אפקטיבי.

 

50 – גלו את הספרייה העירונית

כבר הזכרנו שיש דרכים לחסוך בעלויות על רכישת ספרים, והספרייה היא דרך טובה להימנע מהעלות הזו לחלוטין. חוץ מזה, אם אתם עובדים מהבית ומחפשים דרך טובה להתרענן בלי לבזבז עוד כסף על קפה ומאפה, הספרייה היא מקום טוב שמציע לכם גם WiFi חינם.

 

51 – בדקו את מחירי הסלולר

בלי שהרגשתם מחיר הסלולר עלה, ואתם אפילו לא מודעים לזה שאתם משלמים יותר (או שלא טרחתם לבדוק מעולם מה המחיר המעודכן). שיחת טלפון קצרה למוקד שירות הלקוחות היא כל מה שצריך, ואין סיבה שלא תוזילו את העלות משמעותית. באופן דומה אפשר ורצוי להתנהל גם מול ספקית האינטרנט ומול ספקי שירות אחרים.

 

תשלום סלולר
כמה אתם משלמים על הטלפון?

 

52 – קנו מוצרי יד שנייה

נכון שממש כיף לקנות ריהוט חדש, אבל לא תמיד צריך. אם אתם מרהטים את חדר התינוקות (שממילא יעוצב מחדש בעוד כמה שנים) אפשר לחסוך ולקנות ריהוט יד 2, ואפילו לקבל פריטים בחינם דרך קבוצות בפייסבוק או אתרים כמו אגורה. גם כשאתם מארגנים לעצמכם פינת עבודה או מרהטים דירה ראשונה בתקציב נמוך, זו דרך מעולה לחסוך הרבה כסף.

 

53 – תשמרו קבלות

פרילנסרים, עצמאיים ובעלי עסקים, הגיע הזמן לשמור את הקבלות שלכם ולחסוך בתשלום המיסים. רצוי לבדוק מראש אילו הוצאות רלוונטיות ומוכרות, אבל תשלומים הקשורים לרכב ולדלק, לאירוח ולשיווק – כל אלה בהחלט יכולים לחסוך לכם כסף.

 

54 – שלמו קנסות וחשבונות בזמן

כשאתם מאחרים בתשלומי הקנסות והחשבונות שלכם, אתם משלמים גם ריבית ואין באמת סיבה לעשות את זה. דו"ח חניה יכול לתפוח בקלות, חשבון חשמל או מים יכלול ריבית אם תקבלו אותו שוב. שלמו בזמן, ואם אפשר – שקלו גם את האפשרות של הוראת קבע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme